Borstvoedingsvragen

18-11-2010 12:29 2884 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het algemene borstvoedingsvragen-topic. Hier kun je al je vragen over borstvoeding kwijt. Ervaren borstvoedingsmoeders zullen zo goed mogelijk je vragen proberen te beantwoorden. Let erop dat het gaat om moeders die geen opleiding hebben gehad op gebied van borstvoeding. Hun antwoord vervangt dus niet het consult bij een lactatiekundige of de ondersteuning door een vrijwilliger bij een borstvoedingsorganisatie.

Voor gezondheidsproblemen raden wij aan om een arts of een gediplomeerd deskundige op gebied van borstvoeding in te schakelen.

Voor discussie is op dit topic geen plaats.

Zoek je een goed boek om je voor te bereiden op borstvoeding? Lees dan:

Borstvoeding, van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes

Handboek borstvoeding van La Leche League

Borstvoeding geven, een antwoord op veel vragen van Adrienne de Reede

Betrouwbare informatie over borstvoeding op internet vind je op de volgende sites:

Algemene site met (bijna) alles over borstvoeding: www.borstvoeding.com

Borstvoedingsforum van de verenigde borstvoedingsorganisaties: www.borstvoedingsforum.nl

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk: www.borstvoedingnatuurlijk.nl

La Leche League Nederland: www.lalecheleague.nl

Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen: www.nvlborstvoeding.nl

Voor mensen die full time kolven een link naar een oud topic met veel tips:

Tips voor fulltime kolven
Flowerbloem, klopt helemaal. Gewoon in algemeenheid nog niet zo veel ervaring met forums

Ok ... maar het went dus. Laatst zei ook al iemand dat de gevoeligheid vanzelf minder zal worden.

Heb ook niet de illusie dat borstvoeding meteen helemaal super zal gaan hoor.

Ben benieuwd ... laat me in de zomer verassen!

En wellicht dat ik dan hier al jullie tips en verhalen weer kom lezen (of vragen als dat mag)
Oh poeh een gedeelde kwestie dus ik voed trouwens veel, nml op verzoek en soms ligt ze ineens lekker te slapen, dan zorg ik dat ik mn iphone binnen handbereik heb en zo heb ik van alles geregeld, mn admini, lijstjes, kleertjes gekocht en forum, werk en dat genieten is er i d d niet minder om!
Ha allemaal, ik heb een vraag over voeden op verzoek:

Mijn kindje van 5 weken slaapt 's nachts of naast mij in bed, of in zijn wiegje meteen naast mijn bed. Ik hoor dus al zijn gepruttel, en zodra hij begint te jengelen (om de 3 uur ongeveer) leg ik hem aan.

Maar nu heb ik gemerkt dat wanneer ik hem na zijn eerste kreetje oppak, hij eigenlijk nog slaapt. Ik leg hem dan naast me, en daardoor wordt hij pas echt wakker. Meestal nogal knorrig, want: uit z'n slaap gehaald...

Nu aai ik hem bij de eerste kreetjes ook wel eens over zijn bol (soms omdat ik met m'n slaperige hoofd nog niet heb bedacht dat het voedingstijd kan zijn) en dan slaapt hij weer verder. Na 10 min doet hij weer een kreetje, ik een aai, en hij slaapt weer door. Zo kunnen we gemakkelijk onbedoeld een uur 'rekken'.

Maar nu vraag ik me af: wat is nu goed? Gelijk bij het eerste kreetje aanleggen (en dus echt wakker maken, want hij slaapt nog half)? Of wachten tot het kreetje overgaat in huilen (en hij dus echt wakker is) en dan pas bij me pakken?

Aanvullende info: ik laat m'n kindje tot nu toe nog nooit huilen. Dus ook bij de tweede optie duurt het huilen maar hooguit 10 seconden.

En misschien goed om te vermelden: m'n baby ligt ingebakerd te slapen. Hij drinkt trouwens heel erg goed! De borstvoeding zelf is dus geen enkel probleem!

Ben benieuwd wat volgens jullie de beste optie is! Beide opties voelen nog niet helemaal goed, maar dat kan ook m'n onzekerheid als verse moeder zijn...
@ Kunst: wat goed zeg! Topper

@ Zonnetje: jeetje wat zielig voor het mannetje....hopen dat je snel duidelijkheid hebt of het idd reflux is, en dat je weet wat er aan te doen is!

@ 26: Heerlijk zo'n vakantie lijkt me! Ik hou persoonlijk niet van wintersport, maar wel van vakantie Er van genieten zou ik denken!

@ Ennelin: ik begrijp wat je bedoelt, want huilen is een "laat" honger signaal. Daarvoor komt nog smakken etc. Maar als je kindje goed drinkt, de voeding loopt goed, en je kindje is goed op gewicht, moet het volgens mij geen probleem zijn....

Ik had onze uk ook bij ons op de kamer in de wieg. De eerste weken zette ik de wekker elke 3 uur (ze was nogal klein en 2wk te vroeg) Toen ze goed in gewicht zat en de BV goed liep, heb ik het aan haar over gelaten. Op die manier zat er s'nachts wel eens 4,5 of 5 uur tussen.

Ons meisje houdt overigens van snoozen Zij begint dus al een tijdje s'morgens iets te jengelen (paar min.) en dan hoor ik haar op haar vingers sabbelen, en slaapt ze weer. Na een half uurtje zelfde verhaal. Meestal ga ik in de tussentijd douchen en ontbijten en is ze na een uur pas echt goed wakker.

Hier geen iphone. Ik heb de abonnementen erbij gezien en schrok nogal van de prijzen! Ik kijk wel het journaal maar daar is alles mee gezegd. Ik zou kunnen voeden achter de pc maar heb mezelf voorgenomen dat niet te doen.....

Ik blijf alle momenten als rust-momenten zien van haar en mij....en ik ben dan net een verliefde puber elke keer weer als ik haar zo smakelijk zie drinken!

X
Ennelin, ik weet niet of je het goed doet maar het is erg herkenbaar. Mijn dochter is 8 weken en zo gaat het ook vaak bij ons. Ik denk dat ze gewoon af en toe behoefte heeft aan een aai. Als ze echt honger zou hebben zou ze vast wel huilen.
Hoi Ennelin!

Mijn dochter is morgen 6 weken oud en ik liep tegen precies hetzelfde aan. Ik heb gemerkt dat er bij haar een verschil lijkt te zitten tussen 'zomaar' geluidjes maken en echt smakken & zoeken. Ook hier slaapt ze trouwens ingebakerd. Ik laat haar dus liggen tot ze echt lijkt te moeten drinken.

Of dit de manier is weet ik ook niet en ik weet ook niet 100% zeker of die geluidjes die ze tussendoor maakt al signalen zijn, maar we varen hier goed bij. Ze drinkt nu 1 keer per nacht ongeveer 30 minuten. Ik laat haar de eerste borst drinken zolang ze wil, we verschonen haar en ze krijgt de tweede borst tot ze in slaap valt.

Hoop dat je hier wat aan hebt!
Ha, bedankt voor jullie antwoorden! En fijn dat het herkenbaar is...

Zit nu te denken: 's naxhts komt hij echt meestal om de 3 uur. Terwijl hij overdag of 's avonds er wel eens 4 of zelfs 5 uur tussen kan laten. Maar dan ligt hij dus boven, en hoor ik hem alleen wanneer hij kreetjes / huiltjes geeft. Zou fijn zijn als hij die 4 uren 's nachts zou maken!

Misschien dat ik inderdaad toch te snel reageer, en hem dus uit z'n slaap haal, ipv andersom

Of is het dan eigenlijk zielig dat ik hem niet vroeg genoeg hoor...? Oooh, echt lastig om te bepalen wat nu het beste is!

Maar goed: hij drinkt goed en hij groeit geweldig!
Eigenlijk zijn er nog voor het smakken e.d. signalen dat je kind zou willen drinken. Als de baby nog slaapt zijn er reflexen die laten zien dat je baby klaar is om te drinken, en die pik jij op in je slaap, daardoor ga je lichter slapen. Je kunt je baby dan al aanleggen (zie ook die site die ik laatst postte, die gaat daar ook over www.biologicalnurturing.com)

Het hoeft ook niet per se voor honger te zijn he aanleggen ook als het geen honger is, is heel goed voor de productie en voor het tevreden stellen van je baby.
Ennelin, ook hier herkenning bij ons zoontje van vier weken. Ook hij wordt bij de nacht en ochtendvoeding rustig wakker met wat kreetjes, om vervolgens weer weg te zakken in slaap en een half uurtje echt wakker te worden. 's Nachts pak ik hem wel sneller dan bij de ochtendvoeding.

Laat jij je zoontje overdag iedere keer boven slapen? Dan kan je inderdaad het begin stadium missen van het wakker worden. Bij mij slaapt zoontje overdag beneden, zodat de situatie redelijk hetzelfde is als 's nachts. Dit vind ik voor mezelf fijner omdat zoontje eigenlijk nooit echt huilt, waardoor ik hem te laat zou horen als hij niet in dezelfde ruimte is.

Iedereen nog bedankt voor de tips over voeden in het openbaar, ben nu thuis al druk aan het oefenen met de methode van zuster (hemdje onder shirt, ik draag namelijk voornamelijk strakke kleding, waardoor onder het shirt voeden geen optie is).
lees al even mee op dit topic en wil toch ook even reageren.

Ennelin: heel herkenbaar die twijfel en naar mijn mening zijn beide opties goed. Voor je eigen nachtrust is het mischien het prettigst om hem direct te pakken en te voeden ook al is hij dan een beetje knorrig. Wachten kan echter ook geen kwaad, als hij echt honger heeft meldt hij zich ook wel.

Zelf heb ik een meisje van alweer bijna 15 weken. Ze begin nu eindelijk ritme te krijgen en ook s'nachts lekker door te slapen.

Na enkele weken een voeding rond 5 uur slaapt ze nu soms door tot 9 uur en moet ik haar dan wakker maken. nu heb ik gemerkt dat ze die voeding om 5 uur lang niet altijd nodig heeft maar dat ze rond die tijd vaak gewoon even wakker is en even aan het ''spelen'' is in bed. Ik had me eigen aangewend als ze s'nacht geluid maakte, haar direct uit haar bedje te halen en te voeden. Door een opmerking op het forum heb ik de laatste nachten eerst eens afgewacht en of ze echt honger had of niet en dit blijkt helemaal niet het geval te zijn. Ik hoor haar even brabbelen en dan is het weer goed. Zo heb ik haar al meerdere malen pas om 9 uur uit bed gehaald omdat ze zich daarvoor niet melde.

Als ze zo lang slaapt loop ik hierdoor echter tegen het ''probleem'' op dat ik soms maar op 4 voedingen per dag uitkom. CB vindt dit geen probleem want ik voed immers op verzoek en uiterlijk om de 4 uur (overdag dan) maar het voelt voor mij niet goed. Lopen meer mensen hier tegenaan?

Betreft bezigheden tijdens de BV: voedingen in bed zijn echt onze momenten. Overdag zoek ik wel afleiding en gebruik ik de tijd om de krant te lezen, de sudoko in de krant te maken, tijd aan studie te besteden, tv te kijken (eigenlijk alleen s'' avonds) want overdag is er echt niets bijzonders op tv, te teleteksen, te bellen met vriendinnen en zussen, boek te lezen etc. Internetten doe ik niet want dan kan ik niet lekker op de bank zitten. Ik heb ook een heel fout tafeltje (dat tafeltje van de telshopping maar dan gehaald bij de blokker) bij me staan waarop alles waar ik bij wil kunnen op ligt zoals afstandsbediening, telefoon, leesvoer etc.
JGH Hoe laat is je laatste voeding 's avonds? 21:00 uur? En heeft ze nog goede plasluiers? Vier voedingen klinkt niet zoveel, maar het lijkt me ook als je voedt op verzoek dat ze dan niet te weinig kan krijgen.

Bezigheden tijdens de bv: Eerder deze week had ik een haptonomieles met man en zoontje (we hadden zwangerschapshaptonomie gehad en nog een les met kind en dat was nu). Tijdens dit uurtje was het tijd voor bv, waarbij ik dacht dat we dan ondertussen wel verder konden praten over wat ons bezighield en waar we tegenaan liepen etc. Maar de haptonoom wilde echt even bewuste tijd inlassen voor de bv, waar zoontje heel rustig van werd. Bij de tweede borst praatte ik wel wat mee (ging over verbouwingen in ons huis, niet het leukste onderwerp voor mij ), toen merkte zij op dat zoontje wel erg onrustig werd aan de borst. Voor mij was dit een teken dat die bewuste aandacht voor hem wel veel rust opleverde. Ook ik was gewend om ondertussen van alles te doen en kan dan niet echt de rust vinden om me overdag volledig op hem te richten tijdens de voeding. Nu probeer ik dat wel meer en voel me daar eigenlijk wel goed bij.

Overigens was het ook nog interessant te merken tijdens de les dat zoontje tijdens de voeding en het aanleggen heel erg contact met mij zoekt en ook sterk op mijn aanrakingen reageert. Terwijl man (die juist graag nog meer contact wil met zoontje, aangezien hij het bv-aspect mist) soms moeilijker het contact kon krijgen omdat zijn lichaam onbewust te gespannen werd naar baby toe waardoor zoontje te weinig ruimte voelde om zich juist tot hem te richten. Begrijpen jullie mij nog? Klinkt misschien allemaal wat zweverig, maar voor ons was het erg fijn om ons nog bewuster te worden van de lichaamstaal van onszelf en ons zoontje.
Hoi Dames,

Ik heb weer een vraagje En nog bedankt voor je antwoord laatst jannes. Ik heb niet meer gekolfd.

Maar nu is er het volgende aan de hand. Sinds vorige week is mijn kleine ventje wat onrustiger. Hij huilt meer als anders. Dat kan, dacht ik. Maar vond het wel wat vreemd. Normaal huilt ie eigenlijk nooit. Alleen bij >>Honger.

Ik dacht in eerste instantie dat dat kwam door de prik. Hij heeft dinsdag zijn eerste prik gehad. Maar het begon eigenlijk een beetje te rommelen op donderdag. 2 dagen na de prik, toch mss een beetje raar...Niet willen slapen, huilen zodra ik hem weglegde, geen speen willen...Mss een sprongetje dacht ik. Ik durfde hem eigenlijk niet steeds aan te leggen omdat ik dacht; straks kan ie alleen zo slapen....

Zo beetje het hele weekend aan gekloot. Zondag hadden we dus bezoek en heeft ie een flesje gehad. Toen hoorde we hem niet meer.....Ook apart

Het viel me ook op dat ie ineens minder poepluiers had...Ook dat kan dacht ik, want ik geef BV dus dan kan het zomaar “uitblijven”

S’avonds leg ik hem wat sneller aan en hou ik me iets minder “vast” aan de gebruikelijke 3 uur. Dan kan het om de 2,5 uur zijn, dit komt dan ook een beetje uit qua “planning” voor de avond. Ik voed wel op verzoek maar gemiddeld kan ik er de klok gelijk op zetten. En heb ik op deze manier een “redelijke” regelmaat.

De avond gaat zo: rond 19u en om 22u. Om 22u wakker moet ik hem maken en dan drinkt ie maar 1 borst. Dit wakker maken doe ik want dan slaapt ie de hele nacht door tot ongeveer half 7. Dan maak ik hem weer wakker en drinkt ie ook maar 1 borst. De rest kolf ik af. Nu heb ik hem afgelopen dinsdag toch aangelegd omdat het nog steeds rommelen was. En hij dronk! Zodoende heb ik hem ieder uur – 2uur aangelegd en hij dronk en sliep. Woensdag (gister) hetzelfde gedaan. Na 11:00 gister heeft ie braaf 3 uur geslapen en zich daarna niet meer ieder uur gemeld.

Vandaag weer het zelfde iedere 2 uur meld ie zich nu. Nu zat ik met een vriendin dit probleem te bespreken, en zijn we op het volgende uit gekomen. Wat voor mij ook wel aannemelijk klinkt. 2 dingen:

1) hij haalt de schade van de nacht in.

2) Ik ben in 10 weken (hij is 10 weken) al 20 kg afgevallen. De laatste dagen heb ik ook erg last van mijn spieren. (ik dacht eerst een griep) Ik zit nu al iets onder mijn gewicht voor de ZW. Allemaal heel fijn en heel leuk...Maar toch. Laats viel ik al bijna flauw. Ik zag vanochtend ook dat de vetlaag in de afgekolfde melk de helft minder was. Dat mijn spieren pijn doen kan volgens ons zijn omdat mijn “vetreserves” op zijn en nu aan mijn spieren begint. Ik eet per dag ongeveer: 1 glas melk, 3 boterhammen met kaas, pindakaas en filet american of wat anders. Tussendoor een stuk ontbijtkoek en avond eten gewoon normaal. S’avonds bij de thee ook nog wat. Kan het zijn dat ik wat vettere, voedzamere dingen meot eten? Kwark? Of wat zijn goede producten als je BV geeft? Ik las op de site van voedingscentrum dat de moedermelk kwalitatief bijna niet achteruit kan gaan alleen bij zware ondervoeding. Ik twijfel daar wel aan. Want als mijn ventje minder vette melk krijgt meld hij zich eerder.

Overigens is het “probleem” in de middag ineens opgelost? Hoe kan dat? Hij had dinsdag ook gelijk 3 spuitluiers.... Wil ook wat zeggen toch?

Wat denken jullie, klinkt dit voor jullie ook aannemelijk? Wat kan ik het beste nu gaan eten? Ik slik wel extra vitamines....

Alvast bedankt!
Dat sochtends wakker maken is trouwens niet echt wakker maken maar dan hoor ik hem smakken ;)

Ook spuugde hij ineens veel vanaf donderdag. Dat is nu ook minder...
@ Saa: Ik ben geen expert hoor Maar het zou best kunnen. Ik merk dat het mij nu ook veel energie kost, mijn meisje is 4 mnd. Hoe groter, hoe meer ze willen natuurlijk en het spreekt je eigen vet-reserves aan. Maar als je die bijna niet hebt....

Een collega van mij, redelijk mager van zichzelf, dronk tijdens de BV periode zelfs slagroom in haar koffie ipv melk

Ik vind niet dat je erg veel eet op een dag...maar weet ook niet of dit hetzelfde is als normaal, of dat dit al meer is.

Mijn dochtertje had rond de drie maanden ook erge regeldagen...ze heeft er soms wel een paar dagen achter elkaar over gedaan.

Misschien ben je al weer gaan werken? Of ben je drukker dan voorheen? Kan ook nog schelen...

Ik voedt op verzoek, en als dat ieder uur is, dan is dat zo. Mijn meisje slaapt erg lang van 19u tot 7u en haalt overdag genoeg in Ik zou niet zozeer naar de poepluiers kijken maar wel naar de plasluiers. Zodra het er maar minimaal 6 per dag zijn, zit je goed.

Hoi Saa,

Lang verhaal. Ik probeer even mee te denken.

Er vallen een paar dingetjes op:

Met 10 weken hebben mijn kinderen ook regelmatig overdag om de 2 uur (of nog vaker) gedronken. Als er 's nachts meer tijd tussen de voedingen zat (heerlijk trouwens) dan werd er overdag meer gedronken. Dit is niet raar en ik zou dan ook proberen dit niet als probleem te zien.

Je schrijft dat je kindje overdag vaak huilt. Huilen kan een laat teken van honger zijn. Ik liet mijn kinderen wel eens in de draagdoek of in de kinderwagen slapen. Dan waren ze dicht bij me en dan kon ik goed in de gaten houden of ze honger begonnen te krijgen.

Het is volgens mij zo dat je eigenlijk niet meer dan een halve kilo per week moet afvallen. Bij jou gaat het wel heel snel. Je zou denk ik zowel 's middags als 's morgens een boterham extra moeten eten. Verder mis ik fruit. En vergeet niet al het kerstlekkers dat je deze maand kunt nemen. Flauwvallen is heel vervelend. Misschien even je bloeddruk en ijzer laten checken?

Ik zou je kind niet te snel wakker maken voor een voeding. Dan is hij misschien nog te moe om te drinken, drinkt minder goed en komt sneller weer. Laat hem, indien praktisch mogelijk zoveel mogelijk zijn eigen ritme volgen.

Ik hoop dat dit je een klein beetje helpt.
keeprunning: laatste voeding is tusen 20.00 en 23.00 afhankelijk van hoe het uitkomt en hoe laat wij naar bed gaan. Ik neem vaak het risico maar dat ze een keertje vroeg komt aangezien ze echt duidelijk aangeeft wanneer ze honger heeft. Ik verschoon altijd na de voeding en ze heeft goede volle luiers dus dat is het probleem niet maar 4 voedingen klinkt zo weinig.

Saa80: als je een regelmoment uitstelt door te blijven voeden op schema duurt het regelen, als je er eenmaal aan toegeeft, vaak wel langer. Verder denkt ik dat je vrij weinig eet. je bent de 20 kilo die je aangekomen bent tijdens je zwangerschap weer kwijt, waarschijnlijk is dit ook grotendeels vocht geweest dus dat is dan ook wel logisch dat je deze weer snel kwijtraakt, meer afvallen is ook niet erg maar 2 kg in week is wel erg veel. Ik eet momenteel bijna heel de dag door.Ik begin sóchtends met twee boterhammen, tusendoor twee plakken ontbijtkoek, als lunch twee boterhammen en twee plakken roggebrood, tussendoor iets te snaaien, fruit of twee plakken ontbijtkoek, een fikse avondmaaltijd en s''avonds weer fruit en wat te snaaien. Ik ben op gewicht geweest van voor mijn zwangerschap en zit er nu weer een kilo boven. Dit heeft mede te maken dat ik ook minder beweeg dan voorheen.

Dat je bijna flauwvalt kan te maken hebben dat je te weinig eet, meer eten, eet gewoon wat je lekkert vindt en als dat dan toevallig allemaal gezonde produkten zijn dan eet je daar wat meer van.

De vetlaag op de melk zegt niet alles over de kwaliteit van de melk. samenstelling van de melk hangt ook af van het moment van kolven. Ik kolf sóchtens ook wel een voor de voeding en dan is mijn melk anders van kleur en minder vet dan als ik na de voeding kolf. Is op zich ook wel logisch want dan heb ik meer voormelk dan (vettere achtermelk)
Dank je wel voor jullie reacties. :-) Ik ben nog niet gaan werken. Ik mag over 4 weken weer :'( Boehoeeee! Totaal geen zin in. Niet zo zeer het werken maar die kleine weg te brengen...Maar dat is een ander "probleem" ;)

Verder was ik er inderdaad vergeten bij te vermelden dat ik ook 3 stuks fruit eet per dag. En s'avonds of wat zoets of wat zouts...

Alle ("slechte") tussendoortjes ed liet ik voorheen staan dat at ik niet en dat is wat ik nu extra eet. Net als dat glas melk......

Een paar weken (met 8 weken) geleden heeft ie ook een "echte" regel dag gehad. Niet dat dit "niet echt" zou zijn. Maar toen wist ik gewoon dit is een regeldag. Nu "lijkt" het anders te zijn. Ook las ik over al dat regel dagen bij andere "periodes" plaats vonden dan ik hier heb. Maar goed het ene kind is het andere kind niet Het feit blijft dat ie honger heeft/had...

Het huilen...tja dat doet ie "normaal" echt nooit...Nu de afgelopen dagen wat meer...Sinds eergister is het wel minder. Sinds ik dus de borst aanbied dus het is wel degelijk honger.

Een draagdoek is voor mij niet echt handig. Deze vent is al ruim 6 kg en ik heb enorme rugklachten....

Ik denk dat ik zoiezo eens ga proberen meer kwark ed te eten... En gewoon doorgaan met aanbod op zijn vraag. Andere eetsugesties zijn welkom! :-)

Ow mij plicht roept :D
quote:Saa80 schreef op 16 december 2010 @ 12:51:

Een draagdoek is voor mij niet echt handig. Deze vent is al ruim 6 kg en ik heb enorme rugklachten....

mijn dochter is bijna 11 kilo en ik heb stevige bekkenklachten. ik heb geen buggy , de wandelwagen staat achter het schot op zolder. ik draag haar elke dag.

hoe je het ook wend of keert je kindje tillen en dragen doe je toch.

dan kun je beter je kindje in een ergonomische drager of een doek dragen dan steeds op de heup of op de arm.

je rugproblemen hoeven geen probleem te zijn als het om wel of niet dragen gaat.
Nee weet ik. ik ben hypermobiel heb daardoor bekkeninstabiliteit en scoliose. Iets waar ik al 30jr mee te maken heb. En dan is tillen sjouwen ed zoiezo not done ;) maar goed met goede begeleiding komen we een heel eind!
Yam maakt weer eens een understatement met haar 'stevige bekkenklachten'...

Hoe het met scoliose zit weet ik niet, maar rugklachten zijn meestal eerder een aanbeveling om een doek te gebruiken dan een afrader omdat je heel anders draagt dan wanneer je je armen gebruikt.

Verder: heb je al eens uitgerekend hoeveel calorieën je op een dag binnenkrijgt? Je melk zou er inderdaad in principe niet onder moeten lijden als je afvalt (tenminste: als je te snel afvalt kunnen er wel minder goede stoffen vrijkomen in je melk). Jij kunt er zelf wel onder lijden natuurlijk. Het is belangrijk dat je probeert op gewicht te blijven, eventueel een diëtiste inschakelen als je dat zelf niet lukt.

Verder vooral voeden op verzoek, het zijn niet alleen regeldagen waardoor een kind in een ander ritme gaat drinken, soms is het ook 'gewoon' anders.
in geval van hypermobiliteit en scoliose ... denk ik dat je idd beter niet kan dragen ...
@wen: nee dat heb ik eigenlijk nog nooit uitgerekend! Ik ga gelijk eens opzoek naar een app. op m'n tel (ook hier een iPhone-er vooral tijdens de voeding ) en wat je zegt over de regeldagen... Klopt! Kan zomaar ineens anders zijn dan gewoon :D

@yam: Hihi idd. Tijdens de zw lag ik er al heel snel uit en plat :( ik hoopte na de bevalling even wat mobieler te zijn. Wat denk je... Baar ik n reus van 9,5 pond! Niet echt til vriendelijk...
@ Saa: Ik heb met mijn meisje ook regeldagen gehad waar geen eind aan leek te komen! Daar wordt je niet echt zekerder van....en dan is er gelukkig het forum

Een regeldag(en) kan ook ontstaan doordat je kleintje bijv. ziek wordt/is verkouden is oid. Maar ook als jij actiever bent dan anders of als jij zelf even niet lekker bent cq grieperig....

Volgens mij moet je de "vaste" regeldagen maar in je achterhoofd houden en aan je kindje overlaten wanneer hij het nodig vind om iets te regelen....

Mijn meisje regelt wat af soms

Weet dat ze ook rond de drie maand in een ander ritme kwam. Nu slaapt ze bijv. overdag meer als voorheen. Ze slaapt nu meestal wel 3 uurtjes achter elkaar in de middag, voorheen hooguit 3x een uurtje.

Ik denk maar zo, de slogan van de Ikea is hier ook van toepassing;

"elke dag is anders"
Elke dag anders.... Check.... Klopt

Moest vannacht zo lachen. Zoon had honger maar ik moest echt even naar het toilet. Kom ik terug, lig nog niet eens, hang nog halverwege en hop! Zoon hangt al op de goede plek. Alsof ik een magneet in mijn tepel had zitten Lekker jong dat het is

(al mag hij nu wel wakker worden want ik zit vol )
Hoe gaat het met zijn plasluiers?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven