Borstvoedingsvragen
donderdag 18 november 2010 om 12:29
Welkom op het algemene borstvoedingsvragen-topic. Hier kun je al je vragen over borstvoeding kwijt. Ervaren borstvoedingsmoeders zullen zo goed mogelijk je vragen proberen te beantwoorden. Let erop dat het gaat om moeders die geen opleiding hebben gehad op gebied van borstvoeding. Hun antwoord vervangt dus niet het consult bij een lactatiekundige of de ondersteuning door een vrijwilliger bij een borstvoedingsorganisatie.
Voor gezondheidsproblemen raden wij aan om een arts of een gediplomeerd deskundige op gebied van borstvoeding in te schakelen.
Voor discussie is op dit topic geen plaats.
Zoek je een goed boek om je voor te bereiden op borstvoeding? Lees dan:
Borstvoeding, van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes
Handboek borstvoeding van La Leche League
Borstvoeding geven, een antwoord op veel vragen van Adrienne de Reede
Betrouwbare informatie over borstvoeding op internet vind je op de volgende sites:
Algemene site met (bijna) alles over borstvoeding: www.borstvoeding.com
Borstvoedingsforum van de verenigde borstvoedingsorganisaties: www.borstvoedingsforum.nl
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk: www.borstvoedingnatuurlijk.nl
La Leche League Nederland: www.lalecheleague.nl
Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen: www.nvlborstvoeding.nl
Voor mensen die full time kolven een link naar een oud topic met veel tips:
Tips voor fulltime kolven
Voor gezondheidsproblemen raden wij aan om een arts of een gediplomeerd deskundige op gebied van borstvoeding in te schakelen.
Voor discussie is op dit topic geen plaats.
Zoek je een goed boek om je voor te bereiden op borstvoeding? Lees dan:
Borstvoeding, van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes
Handboek borstvoeding van La Leche League
Borstvoeding geven, een antwoord op veel vragen van Adrienne de Reede
Betrouwbare informatie over borstvoeding op internet vind je op de volgende sites:
Algemene site met (bijna) alles over borstvoeding: www.borstvoeding.com
Borstvoedingsforum van de verenigde borstvoedingsorganisaties: www.borstvoedingsforum.nl
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk: www.borstvoedingnatuurlijk.nl
La Leche League Nederland: www.lalecheleague.nl
Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen: www.nvlborstvoeding.nl
Voor mensen die full time kolven een link naar een oud topic met veel tips:
Tips voor fulltime kolven
zaterdag 28 mei 2011 om 09:51
zaterdag 28 mei 2011 om 12:19
Dat is ook wel weer waar. Ik ben het niet gewend want de oudste dronk juist Heel Erg langzaam, was ik zo 3 kwartier aan het voeden. Dan zeiden ze op het CB dat dat niet kon en dat hij vast sabbelde en dat ik hem maar los moest koppelen, maar hij dronk echt (kon ik horen en zien).
Stressed is just desserts spelled backwards
zaterdag 28 mei 2011 om 12:33
quote:Maleficent schreef op 28 mei 2011 @ 09:51:
Nee, ik kan nog niet zwanger zijn dat weet ik zeker
Denk dat ik indd even de fles een paar dagen weglaat en kijk hoe het dan gaat. Hij krijgt wel genoeg binnen, maar een baby van 7 weken kan toch niet genoeg hebben van 5 minuutjes drinken aan 1 kant?
De mijne wel hoor, die dronk in de kraamweek al hooguit een kwartier in totaal: 10 min ene kant, 5 minuten andere kant. Als hij nu een keer tien minuten drinkt dan vind ik dat al heel lang, en de tweede borst hoefde hij na de kraamweek eigenlijk ook nooit meer. Zoon groeide/groeit er goed op, en ik heb altijd maar vertrouwd op mijn eigen observaties: genoeg luiers, vrolijk en alert etc. Het kan dus best dat je baby gewoon genoeg heeft na 5 minuten, als er verder geen tekenen zijn dat het niet zo is.
Zoon drinkt nu overdag trouwens wel echt slechter, ook uit de fles. Het lijkt alsof hij alles spannender vindt dan drinken, hij raakt door elk geluidje en elke beweging afgeleid. 's Nachts tankt hij bij. We hebben het bedje nu verbouwd tot co-sleeper, en dat is wel echt heel fijn. Zo houd ik die nachtvoedingen nog wel even vol. Zelfs werken gaat gewoon heel goed, ondanks de gebroken nachten.
Nee, ik kan nog niet zwanger zijn dat weet ik zeker
Denk dat ik indd even de fles een paar dagen weglaat en kijk hoe het dan gaat. Hij krijgt wel genoeg binnen, maar een baby van 7 weken kan toch niet genoeg hebben van 5 minuutjes drinken aan 1 kant?
De mijne wel hoor, die dronk in de kraamweek al hooguit een kwartier in totaal: 10 min ene kant, 5 minuten andere kant. Als hij nu een keer tien minuten drinkt dan vind ik dat al heel lang, en de tweede borst hoefde hij na de kraamweek eigenlijk ook nooit meer. Zoon groeide/groeit er goed op, en ik heb altijd maar vertrouwd op mijn eigen observaties: genoeg luiers, vrolijk en alert etc. Het kan dus best dat je baby gewoon genoeg heeft na 5 minuten, als er verder geen tekenen zijn dat het niet zo is.
Zoon drinkt nu overdag trouwens wel echt slechter, ook uit de fles. Het lijkt alsof hij alles spannender vindt dan drinken, hij raakt door elk geluidje en elke beweging afgeleid. 's Nachts tankt hij bij. We hebben het bedje nu verbouwd tot co-sleeper, en dat is wel echt heel fijn. Zo houd ik die nachtvoedingen nog wel even vol. Zelfs werken gaat gewoon heel goed, ondanks de gebroken nachten.
vrijdag 16 december 2011 om 12:51
Hallo, nieuw op dit topic...
Een vraag waar ik mee zit. Ik kolf fulltime maar ik produceer heel erg weinig. Vooral nu ik veel pijnklachten heb (wordt nu behandeld voor spruw) is het enorm afgenomen en het kolven is pijnlijk. Ik denk er daarom over om aan het einde van dit jaar toch uiteindelijk te stoppen.
Mijn wens om mijn zoon ooit nog eens echt aan te kunnen leggen (dat is de afgelopen 11 weken nog niet gelukt vanwege mijn melkproductie en een zuig/vacuumprobleem) is echter nog steeds groot.
Zijn er moeders die hun kindje aanleggen zonder dat ze nog melk hebben? Kun je ze nog troosten op die manier, mijn zoon sabbelt namelijk meer dan dat hij drinkt. Maar misschien accepteert hij de borst dan wel helemaal niet meer. Tot nu toe was hij ook regelmatig zeer verontwaardigd als ik hem aanlegde en er niets uit kwam.
Hebben jullie ervaring met aanleggen aan een 'lege borst'?
Een vraag waar ik mee zit. Ik kolf fulltime maar ik produceer heel erg weinig. Vooral nu ik veel pijnklachten heb (wordt nu behandeld voor spruw) is het enorm afgenomen en het kolven is pijnlijk. Ik denk er daarom over om aan het einde van dit jaar toch uiteindelijk te stoppen.
Mijn wens om mijn zoon ooit nog eens echt aan te kunnen leggen (dat is de afgelopen 11 weken nog niet gelukt vanwege mijn melkproductie en een zuig/vacuumprobleem) is echter nog steeds groot.
Zijn er moeders die hun kindje aanleggen zonder dat ze nog melk hebben? Kun je ze nog troosten op die manier, mijn zoon sabbelt namelijk meer dan dat hij drinkt. Maar misschien accepteert hij de borst dan wel helemaal niet meer. Tot nu toe was hij ook regelmatig zeer verontwaardigd als ik hem aanlegde en er niets uit kwam.
Hebben jullie ervaring met aanleggen aan een 'lege borst'?