Gezondheid alle pijlers

contactlenzen

16-12-2010 15:16 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort contactlenzen in, en dat bevalt op zich wel goed.Alleen in de loop van de dag worden mijn ogen zo droog,blijf knipperen de hele tijd.Wie weet hier misschien een oplossing voor.
harde of zachte lenzen?
Hee! Zo met de verwarming aan (en airco trouwens ook) heb ik er ook last van, maar bij mij hielp het erg veel om over te stappen op duurdere lenzenvloeistof. Mijn rode ogen verdwenen en het droge gevoel is ook stukken minder. Gebruik nu Optifree no rub. Misschien dat dat kan helpen?
Bij zachte lenzen mag je namelijk geen druppels gebruiken waar Benzalkonium(conserveermiddel) inzit. Vandaar mijn vraag hard of zacht.

Gedurende de dag dan neemt je traanproductie af, dus of je nou lenzen of niet draagt,je kunt kiezen voor kunsttranen maar dat helpt ook maar even.

Goed je lenzen schoonmaken en kijk of de ruimte waarin je werkt en woont niet te warm is. Airco zoals je zei, mijn oogarts heeft mij destijds gewoon aangegeven om in de avond als ik niets te doen heb, gewoon een brilletje kon opdoen.

Nu doe ik dat, mijn ogen komen echt tot rust en minder vaak last van droge ogen als ik wel mijn lenzen de hele dag inhoud.
En wat Medatative_rose zegt inderdaad.
ik heb het ook een beetje, hoewel verschilt per dag.

af en toe bijtijds uitdoen scheelt ook.

dat van Rose wist ik niet... van benzalkonium... ga gauw m'n lenzenspul nakijken
Misschien ook even wennen aan lenzen dragen? Het 'klimaat' in je ogen verandert toch met lenzen in.

Bij mij (maar ik heb al zo'n 20 jaar lenzen, eerst hard toen zacht) helpt het om meer zuurstofdoorlatende lenzen te gebruiken.
quote:Tralalalala schreef op 16 december 2010 @ 15:30:

ik heb het ook een beetje, hoewel verschilt per dag.

af en toe bijtijds uitdoen scheelt ook.

dat van Rose wist ik niet... van benzalkonium... ga gauw m'n lenzenspul nakijken

Ik had erg last van mijn lenzen, later bleek dus dat er benzalkonium in zowelmijn druppels als mijn kunsttranen zat.

Hier staat het ook:

klik
Met deze klacht naar de opticien. Hij/zij kan je het goede advies geven. Andere lenzenvloeistof kaneen gunstig effect hebben. Of misschien is de samenstelling van deze lens niet geschikt voor je en heb je dus lenzen van ander materiaal nodig. Of zuurstofdoorlatendheid. Of misschien toch de omgeving waarin je zit. Er kunnen zoveel oorzaken zijn, een goed opticien kan je advies geven.
Idd even naar de opticien. Er zijn speciale lezen voor droge ogen, die blijven langer vochtig.
.
Ik heb het ook weleens (zachte lenzen) en dan doe ik er een beetje lenzenvloeistof (van de opticien, speciaal voor zachte lenzen) bij in mijn oog
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Bekend probleem.

Optifree vloeitstof werkt voor mij ook beter dan een goedkoper merk. Soms moet ik ze 's avonds gewoon uitdoen omdat het te veel irriteert, andere avond weer totaal geen last.

Opticien heeft ook kleine flesjes met vloeistof dat je af en toe eens kan druppelen.
quote:florita schreef op 16 december 2010 @ 15:19:

bij mij hielp het erg veel om over te stappen op duurdere lenzenvloeistof. ** Gebruik nu Optifree no rub. Misschien dat dat kan helpen?Idem! Die goedkope meuk van de drogist is niks voor zachte lenzen! Bij harde lenzen vond ik het echter geen verschil maken.
En naar de opticien voor andere lenzen. Lenzen zijn eigenlijk gemaakt voor een werkdag aan draagtijd, dus 8 uur. Dat moet kunnen. Meer uren Ik draag ze gerust 15 uur, is voor jouw ogen minder prettig. Als je ze wel 8 uur in kunt hebben, dus op tijd uit doen. Wil je ze langer in hebben of wil 8 uur al niet, naar de opticien. Ik heb nu de "natste"lenzen en dat gaat veel beter!
quote:Medatative_rose schreef op 16 december 2010 @ 15:18:

harde of zachte lenzen?Ik heb zachte lenzen,maar ik heb ze ook nog maar een maand,Dus toch misschien nog wennen?
Ik heb er ook last van, ik heb ze nog geen maand en nog op proef. Volgende week ga ik naar de opticien voor lenscontrole en dan vraag ik maar meteen naar de meest zuurstofdoorlatende lens die hij heeft en de juiste vloeistof. Nu kan ik ze nog maar 6 tot 8 uur verdragen en dat moet meer worden, zo 10 a 12 uur en s avonds het brilletje om de ogen te laten rusten.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
quote:Droomz schreef op 16 december 2010 @ 15:49:

Ik heb het ook weleens (zachte lenzen) en dan doe ik er een beetje lenzenvloeistof (van de opticien, speciaal voor zachte lenzen) bij in mijn oog Vraag even aan de opticien of dit mag / kan, want mij staat bij dat het afgeraden wordt. Daarom zijn er volgens mij juist speciale oogdruppels.
Ik ben er vanaf sinds ik dag en nacht lenzen draag. Ik kan mijn lenzen een maand lang 24 uur pd inhouden. Ik draag ze nu 3 weken en heb nog geen moment last gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven