Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Ik moet vandaag best nog wel wat doen, maar heb niet echt zin:

Huis opruimen ( is dringend nodig na een drukke week en weekend)

Was opvouwen en opruimen in de kast

kattenbakken doen

Stofzuigen

Badkamer en wc bijwerken

dat vindt ik eigenlijk wel weer genoeg voor vandaag ;P
Zo, lijstje gemaakt en al druk bezig geweest:

- Stoep en tuinpad sneeuw- en ijsvrij maken

- Afval buiten zetten (plastic en glas)

- Afwassen

- Kattenbakken uitscheppen

- Was opvouwen

- WC schoonmaken

- Keuken zuigen en dweilen

- Kamer opruimen

- Kamer stoffen

- Kamer zuigen

- Planken in de kelder uitzoeken en opruimen

- Deuren in de gang afnemen

- Gang dweilen
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Goedemorgen allemaal!

Steph, nee gelukkig hoeft dit niet iedere dag. Je hebt nl. plukhonden en niet plukhonden, honden die regelmatig geschoren moeten worden zoals een maltezer en honden die helemaal niet naar de trimsalon hoeven zoals bv herders. Een cocker spaniet (die wij hebben) zijn één van de meest bewerkelijke honden die er zijn. Die moeten met de hand worden geplukt. Alle dode haren moeten worden verwijdert. Daarna moet ze nog mooi in model worden geknipt. Ik doe dat zelf omdat mijn hond een traumatische ervaring heeft gehad bij de dierenarts en nu is ze ook bang voor de trimster. Ze vertrouwt alleen mij nog maar. Gelukkig hoeft dit maar 3 tot 4 keer per jaar.

MDF, kerstkaarten ga ik vandaag schrijven en versturen.

Vandaag staat er op het menu:

Hond nog even nalopen in daglicht (vacht dus)Stofzuigen/dweilenDeuren afnemenToiletKerstkaarten schrijvenEethoek afstoffen (deze is van rotan dus stof zit ik hoekjes en gaatjes)Dat was het even tot zover vandaag.

De ARBO-arts komt zo langs, eerst even met de man praten.

Fijne dag vandaag!
daar is jetje weer.

Na een onrustige ochtend op het werk met spoedvergaderingen waardoor er niemand bereikbaar was, brandalarmoefening en inwerken gelukkig weer naar huis om 12.00 uur.

Na even uitgerust te hebben weer rondje huis gedaan dus:

gezogen

gestoft

kattenbakken leeggehaald

wasmachine aangezet en straks was ophangen.

Opgeruimd huiskamer

Eten gemaakt

Zo richting de bioscoop naar Newkids Turbo.

Ben benieuwd.

Daarna eten in de stad of weer naar huis.

Nog even kijken waar ze zin in hebben.

DWJ hoe was je gesprek met de bedrijfsarts?

allemaal weer een fijne middag.
En daar was ik weer!

- Stoep en tuinpad sneeuw- en ijsvrij maken

- Afval buiten zetten (plastic en glas)

- Afwassen

- Was opvouwen

- WC schoonmaken

- Keuken zuigen en dweilen

- Kamer opruimen

- Kamer stoffen

- Kamer zuigen

- Planken in de kelder uitzoeken en opruimen

- Deuren in de gang afnemen

- Gang dweilen

- Wasje draaien

- Wasje ophangen

Bijna klaar dus! Hoera! Morgen eens lege flessen wegbrengen, zag er zoveel staan in de kelder, dat ons dat toch wel weer wat moet gaan opleveren
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Tot zo ver mijn lijstje:

Huis opruimen ( is dringend nodig na een drukke week en weekend)

Was opvouwen en opruimen in de kast uitgesteld tot zaterdag

kattenbakken doen ze zijn zelfs helemaal uitgeboend met chloor

Stofzuigen heeft zowaar vriendlief beloofd te doen zaterdag, en zo vies was het nog niet.

Badkamer en wc bijwerken
dames!

Ik heb vandaag niet veel gedaan en ik heb nu geen zin meer.

Ik heb een prettig gesprek gehad met de bedrijfsarts. Conclusie is dat ik voorlopig tot rust moet komen dus dwz dat ik even niet wordt geconfronteerd met mijn baas. Eerst even het volgende gesprek met de psycholoog afwachten.

Ik heb de wc schoongemaakt en de deuren + houtwerk in de gang. Ik heb nu geen zin meer. M'n vader is ook op visite geweest en hij is hier 3 uur gebleven. Ik heb aardappelen geschild. Morgen nog een dag en dan heeft mijn vriend VAKANTIE!!!!! Lekker 2 weken, 4 januari moet hij weer beginnen. Ik ben vanzelfsprekend ook thuis dus we gaan van het weekend ff samen romantiseren wat voor leuks we gaan doen in de vakantie!

Ik ga nu ff lekker The Bachelor kijken, die staat nog op de mediabox van gisteren, heerlijk! Hond op schoot en wachten tot m'n vriend thuis komt

Hasse, wat heb jij enorm veel gedaan!

Jetje, veel plezier bij New Kids!

Vandaag te doen.

-pad sneeuwvrij maken. Kon maar gedeeltelijk de rest zat vast gevroren dus nu heb ik ook nog een ijsbaan...........

En verder niets, vriend is net thuis van het werk dus die slaapt weer.
zo he he we kunnen we op het forum.

Ik kreeg bijna afkickverschijnselen.

heerlijk het is weer weekend.

Was wel heftig vanmorgen om 6.45 uur in de auto met sneeuw en dus ook ijsel.

vanmiddag gezogen en verder lekker niets.

Was laat uit mijn werk en vond het wel even goed vandaag.

Nu moe.

ga zo naar bed.

Spreken elkaar van het weekend wel weer.

doeg
Hoihoi,

even vlug een krabbel van mijn kant, want eerder vanavond lag het forum plat (ik kon niet eens op viva.nl komen).

Heb vanavond voornamelijk op de bank gehangen en dat is erg aangenaam geweest.

Nu is net mijn film (dvd) afgelopen en is het echt tijd om te gaan slapen, ik ben gesloopt na 5 intensieve dagen training.

Morgen een drukke dag vol regeldingen en dan de zondag ook al vol. Dit weekend gaat hoe dan ook voorbij vligen en voor ik het weet, zit ik weer terug op mijn werkplek.

Huishouden?? oja, dat moest ook ergens nog, dit weekend de was doen (dus ook nog 3 of 4 dingen strijkenen), wat stofzuigwerk, voorbereidingen op kerst (schoonfamilie komt massaal hier eten, nog geen idee hoe ik dat ga doen),

Hebben jullie btw ook al gekeken naar de zorgverzekeringen voor 2011?? Hier hebben we dat gisteren gedaan en het shoppen heeft ons al een leuke besparing opgeleverd!! Ofwel het is echt de moeite waard!! In ons geval gaat het met 2en bijna 25 euro per maand schelen, in ons voordeel.

Oja, ik zou het kort houden, mijn bed roept!

Weltrusten!

Liefs MDF
Doordat het forum gisteren plat lag was ik minder gemotiveerd om te poetsen. Ik heb toch wat gedaan hoor.

Hond nog even nalopen in daglicht (vacht dus)

Stofzuigen/dweilen. Dweilen doe ik niet, de hond neemt drie keer per dag sneeuw mee naar binnen.

Deuren afnemen (ik moet nog een paar deuren)

Toilet

Kerstkaarten schrijven

Eethoek afstoffen (deze is van rotan dus stof zit ik hoekjes en gaatjes)

Ik heb al een zorgverzekering gekozen. Ik moest er ééntje nemen welke bij me past. Ik heb mijn gebit verwaarloosd (13 jaar geen tandarts bezocht) dus ik moet zoveel mogelijk vergoed krijgen en direct geaccepteerd worden. Ik ben dus nu bezig met een gebitsrenovatie en a.s. maandag krijg ik een wortelkanaalbehandeling. De rest gaat 3 januari gebeuren (10 gaatjes!) in het nieuwe verzekeringsjaar. Het jaar erop een brug op de plaats waar er 2 kiezen ontbreken en dan heb ik weer een prachtig gebitje Godzijdank zijn al m'n tanden mooi en bespaard gebleven, je ziet er dus niets van. Een geluk bij een ongeluk noem ik dat maar.
Ben er nog hoor dames!

Buiten de normale dingen heb ik gisteren lekker een rustig dagje ingelast. Alleen even een wasje opgehangen en verder gezellig met man (die vakantie heeft) op de bank gehangen. Vandaag is ie weer naar bridge dus ik heb het volgende lijstje gemaakt:

- Was opruimen

- Slaapkamer stoffen

- Slaapkamer zuigen

- Overloop zuigen

- Trap zuigen

- Deuren overloop schoonmaken

- Afwassen

- Kelderplanken uitzoeken en schoonmaken

- Stoofpeertjes klaarmaken

- Kamer opruimen (het was gisteravond errug gezellig!)

- Kadootje kopen voor nichtje dat 18 geworden is

Schiet dus al lekker op, zeker gezien het feit dat ik (na om 5 uur wakker geworden te zijn en om 9 uur weer mijn bed ingedoken ben) uitgeslapen heb tot 12 uur... Ben dan ook haske wakker
hallo dan lieve meiden daar ben ik ook weer.

Vanmorgen heerlijk wat langer in mijn bedje gelegen.

Op mijn gemakkie wakker geworden met een bakkie en de krant.

Daarna aan de slag:

Gezogen

gestoft

Opgeruimd

Drie wassen gedraaid

Eirensalade gemaakt

bed verschoont

Drie kattenbakken schoongemaakt

Vuilnisbak verschoont

Afgedroogd

Lunche gemaakt

Boodschappen gedaan

nu aan de koffie de laatste kerstkaartjes schrijven en mijn kerstboodschappen bijwerken die worden thuisbezorgd door de appie donderdag.

En mijn agenda voor de aankomende week ook maar even bijwerken.

Straks lekker zitten met een stokbroodje en een wijntje op de bank met goede cabaret en leuke filmpjes.

ik heb weer genoeg gedaan voor vandaag.

iedereen een fijn weekend.
Zo! Done! Vanavond nog naar vrienden om lekker wijn te proeven.

- Was opruimen

- Slaapkamer stoffen

- Slaapkamer zuigen

- Overloop zuigen

- Trap zuigen

- Deuren overloop schoonmaken

- Afwassen

- Kelderplanken uitzoeken en schoonmaken

- Stoofpeertjes klaarmaken

- Kamer opruimen (het was gisteravond errug gezellig!)

- Kadootje kopen voor nichtje dat 18 geworden is

- Eten voorbereiden
zo en dat is het al weer zondag en ik heb alweer zoveel gedaan.

Wel eerst lekker uitgeslapen want we lagen erg laat in bed.

daarna:

Gestoft

gezogen

Opgeruimd

Afwas opgeruimd

Was gedraaid en opgehangen

Twee wassen afgehaald

Grote strijk gedaan

dierenbenodigheden online besteld

Kerstkado mams en voor mezelf bestelt bij bol.com

Vrije dag gevraagd via de email aan mijn chef

Appie kerstbestelling aangepast

Betalingen gedaan

Nu aan een borrel met wat lekkers.

Straks alleen nog even eten koken maar misschien bestel ik wel wat.

Nu eerst de krant effe lezen en verder doen we niets meer.
Goedemorgen allemaal!

Vandaag het een en ander op mijn lijstje gezet:

- Afwassen

- Bed verschonen

- Was draaien (2x)

- Was ophangen (2x)

- Kamer opruimen

- Kamer stoffen

- Kamer zuigen

- Boodschappen doen

- WC schoonmaken

- Tuinpad en stoep vegen

Nu eerst eens kijken wat de aanbiedingen bij de AH zijn en een boodschappenlijstje maken! Veel plezier allemaal vandaag!
Goedemorgen allemaal!

Mooi lijstje voor vandaag Hasse! Misschien moet ik ook maar weer eens een lijstje maken, meestal doe ik dan meer dan wanneer ik geen lijstje heb

* Was in de droger doen en daarna vouwen

* Was wassen, daarna drogen en daarna vouwen

* Badkamer poetsen

* WC poetsen

Ik heb nog veel meer te doen, maar dit heeft prioriteit. Als ik er nu nog andere dingen bij ga zetten dan begin ik waarschijnlijk met de leukere en minder belangrijke klusjes. Eerst dit doen dus en dan pas nieuw lijstje maken.

Succes vandaag!
Zo, bijna klaar, moet nog even op de wasmasjien wachten voor het laatste wasje...

- Afwassen

- Bed verschonen

- Was draaien (2x)

- Was ophangen (2x)

- Kamer opruimen

- Kamer stoffen

- Kamer zuigen

- Boodschappen doen

- WC schoonmaken

- Tuinpad en stoep vegen
zo mijn vrije dag vliegt weer voorbij.

vanmorgen vroeg op.

Daarna:

Stofzuigen

Stoffen

Het hele huis gedweild

Wc en douche gedaan

Was gedraaid en opgehangen

Boodschappen bij de lidl en de ah en de blokker gedaan

Alles weer opgeruimd toen ik thuis kwam

Nu zitten en straks eten koken en dan heerlijk effe naar yoga.

Morgen gelukkig ook nog een dag vrij en dan weer drie ochtenden werken.

Nu eerst koffie......
Hoi hoi,

wat een boel mooie lijstjes weer!

Hier vandaag samen met man gedaan:

- boodschappen

- tuinpad en stoep sneeuwvrij gemaakt

- woonkamer opgeruimd (teveel stapeltjes met troepjes)

- bij kerstboom gestofzuigd (lagen nog de naalden van neerzetten)

- koken, eten en afwassen

- was gedraaid (zit nu in de droger)

En allebei hebben we nog gewerkt ook. Voor mij een hele vermoeiende dag; eerste dag echt zelf aan de slag (met begeleiding op de achtergrond voor geval van vragen). Gelukkig voor mij is manlief deze week wat dagen vrij; kan hij mooi het huis kerstklaar maken (lees; de schoonmaak en opruimdingen doen en de kertboodschappen in huis halen).

Vraagje: wanneer halen jullie het vlees voor kerst in huis? Hier krijgen we eters met kerst en ik wil het niet te vroeg in huis hebben (houdbaarheidsdatum enzo), maar als ik te laat ga, dan zijn de schappen al leeg.

Nu tijd om even tot rust te komen in een heerlijk warm dampend bad.

Liefs MDF
MDF ik heb vandaag wel al vlees gehaald en in de vriezer gedaan en donderdag bezorgd de appie het andere vlees en dat doe ik ook nog even in de vriezer.

En dat haal ik er zaterdag uit want ik heb het zondag nodig.

Maar ik maak draadjesvlees.

wat zijn jou plannen?

heerlijk zo'n man die dat allemaal doet.

die van mij neemt gewoon aan dat ik zondag alles in huis heb.

Soms doe ze wat zeg...

Fijne avond nog even.

Ik ga pitten.

Pijn in me kop en keelpijn..

Vandaag gedaan:

-wasdoen

-was opruimen

-vaatwasser aanzetten en opruimen

-afwas gedaan (ook voor morgen!!, dus hoeft dat morgenvroeg niet gedaan te worden

-stoep sneeuwvrij maken

Morgen:

-boodschappen

-OOK HET VLEES AL HALEN

-strijwas doen
Ik heb gisteren alle kerstboodschappen al in huis gehaald. Dus geen boodschappen-toestanden-in-veel-te-drukke-supermarkt voor mij...

Vandaag is mijn eerste werkdag, dus een kort lijstje:

- Afwassen

- Lunch maken

- Was opruimen

- Werken

Tot vanavond!
Hallo damez!

Gisteren die wor5telkanaalbehandeling gehad en oh wat ben ik blij! Ik heb weer een mooi, gaaf kiesje

Vanmiddag ga ik naar de kapper, daar ben ik ook el ruim 2 uur mee zoet dus vandaag doen we (weer) niet veel. Ik heb gisteren wel alle deuren en het houtwerk afgedaan voordat ik naar de tandarts ging.

In de planning:

Strijken

Besteklade schoonmaken

Schoonmaakmiddelenkastje schoonmaken

Kapper

Film kijken

Fijne dag allemaal !
DWJ, ik ga morgen naar de kapper en ja ook ik zit er lang (kort haar) met het verven.

Altijd mooi een nieuwe kies.

Hier in het huishouden nog niet veel/niets gedaan. Dus nu maar beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven