Voorgerecht Kerst
zondag 19 december 2010 om 15:15
Hallo even op de account van mijn vrouw, want registreren is niet mogelijk.
Wij vieren altijd kerst bij mijn ouders, waarbij mijn moeder het hoofdgerecht en mijn zus en ik het voor- of nagerecht maken.
Dit jaar eten we hertenbiefstuk als hoofdgerecht en ik kom er maar niet op wat ik als passend voorgerecht kan doen, wil wel dat het er leuk uitziet en hoeft niet makkelijk te zijn.
Heeft iemand input???? ( hoorde dat er heel wat kookwondertjes actief zijn hier dus verbaas me:))
Wij vieren altijd kerst bij mijn ouders, waarbij mijn moeder het hoofdgerecht en mijn zus en ik het voor- of nagerecht maken.
Dit jaar eten we hertenbiefstuk als hoofdgerecht en ik kom er maar niet op wat ik als passend voorgerecht kan doen, wil wel dat het er leuk uitziet en hoeft niet makkelijk te zijn.
Heeft iemand input???? ( hoorde dat er heel wat kookwondertjes actief zijn hier dus verbaas me:))
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
zondag 19 december 2010 om 15:31
quote:Mies85 schreef op 19 december 2010 @ 15:26:
Vlees het liefst, carpaccio vindt ik een beetje een standaard gerecht (absoluut lekker, maar niet echt vernieuwend).
Tenzij je voor een alternatieve carpaccio gaat, bijvoorbeeld van zalm of gepekelde rode biet.
Ik at laatst in een restaurant een carpaccio met vijgen en stukjes walnoot, dat was verrassend lekker!
Vlees het liefst, carpaccio vindt ik een beetje een standaard gerecht (absoluut lekker, maar niet echt vernieuwend).
Tenzij je voor een alternatieve carpaccio gaat, bijvoorbeeld van zalm of gepekelde rode biet.
Ik at laatst in een restaurant een carpaccio met vijgen en stukjes walnoot, dat was verrassend lekker!
zondag 19 december 2010 om 17:21
quote:_maris_ schreef op 19 december 2010 @ 17:17:
Oh verkeerd gelezen, het hoeft niet makkelijk te zijn... in dat geval... gevulde venkelbladeren met langoustinestaartjes en gepekelde ossehaas op een bedje van koude kaviaarsabayon?
Oh verkeerd gelezen, het hoeft niet makkelijk te zijn... in dat geval... gevulde venkelbladeren met langoustinestaartjes en gepekelde ossehaas op een bedje van koude kaviaarsabayon?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 19 december 2010 om 18:05
Ik ben gek op vitello tonato (volgens mij is dat ook de nieuwe carpaccio, je komt het overal tegen), maar ik vind het geen combi met wild. Ik zou gaan voor iets met paddestoelen (en/of iets uit het rijtje van Tickel). Of een kwartel. Het is niet pc maar ik heb laatst een kwarteltje gegeten in een foie gras saus met iets van cognac ofzo erin (of was het marsala?). Mmm, in mijn dromen lik ik nog steeds mijn vingers af.
.
maandag 20 december 2010 om 16:08
maandag 20 december 2010 om 20:06
quote:Mies85 schreef op 20 december 2010 @ 16:08:
Beste allemaal,
Bedankt voor al jullie reacties.
Ik heb zelf ook nog even gezocht en ga een wildpate maken met cranberry uiteraard. Zelf brood erbij bakken moet goed komen.
Fijne kerst en eet smakelijk alvast.
Mmm lekker. Ga je die pate zelf maken?
Ik zou wel even checken of er bij het hert ook niet iets cranberry-achtigs komt (maar dat heb je vast al gedaan).
Beste allemaal,
Bedankt voor al jullie reacties.
Ik heb zelf ook nog even gezocht en ga een wildpate maken met cranberry uiteraard. Zelf brood erbij bakken moet goed komen.
Fijne kerst en eet smakelijk alvast.
Mmm lekker. Ga je die pate zelf maken?
Ik zou wel even checken of er bij het hert ook niet iets cranberry-achtigs komt (maar dat heb je vast al gedaan).
.