Parenclub, swingen: vragen, ervaringen etc. Deel 12

04-12-2010 19:49 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 11 al ver boven de 3000 posts zit én ik niet het risico wil lopen dat we geen ervaringen meer kunnen neerzetten, heb ik de vrijheid genomen deeltje 12 te openen.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Mijn advies aan de huidige bezoekers is om vooral in het begin jullie ervaringen met diverse clubs te vertellen, maar ook de vragen te beantwoorden die veel gesteld worden.

Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden. Toevoeging: vanaf pag 9 tot en met 12 zijn een aantal posts uit deel 11 geplaatst.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen, vragen, ervaringen e.d. deel 11
.
.
Dave, dank je voor deze waardevolle toevoegingen!
Ik wil er wel even wat aan toevoegen. (Wij bezochten vooral de zaterdagen en soms de manita sm/fetish avond elke 2e vrijdag van de maand)

ik denk niet dat je voor die minimaal 35 euro kunt verwachten dat je net als in andere clubs onbekerkt kunt eten, alle waarde naar zijn geld. Dat ze voor dat bedrag ook nog een (inderdaad) goed buffet neerzetten zie ik meer als extra. Wij aten ervoor vaak al een klein hapje en heb je echt zin in wat eten dan is in die rij staan ook wel weer vaak gezellig (gelijk gesprekken met anderen)

De andere opzet heeft ook een groot voordeel. In deze club stap je ook gerust nog om 0.30 binnen na een verplicht verjaardagfeestje, een paar drankjes drink je toch wel en je hoeft geen 100 euro voor een hele avond te betalen, kunt voordelig, ook voor even een paar uurtjes, nog even weg.

Prima club dus om ook eerst met een stel af te spreken die je nog niet kent en daarna bv thuis uit te nodigen of met hen mee naar huis te gaan, Is het stel niet leuk genoeg kun je beide nog andere stellen treffen en was een evt oppas niet voor niets geregeld (toch nog een leuke avond)

Hoewel ik zelf deze club ook niet snel aan beginners zal aanraden, vanwege de single mannen en meer het stereotype wat je van een parenclub zou verwachten, weet ik wel dat er stellen zijn die hier met succes hun eerste clubervaring gehad hebben.

Het rauze ruwe herken ik niet, ik vind het best wel een warme sfeer hebben, gemoedelijk en gezellig, publiek waar je snel een praatje mee maakt. En inderdaad de beveiliging is super. Houd echt inde gaten of je niet wordt lastig gevallen, Toen ik een keer een man wat koeltjes te woord stond en afwees kwam er gelijk een bewaker erna vragen of ik soms werd lastig gevallen.Maar het is wat confronterender, men sext bv ook wel wat op de banken in de club zelf, ben je bezig komen er gelijk een aantal mannen bij staan, en de stellen die er komen die zag je nu ook bv op tv bij jambers en sbs6. Niet altijd de stellen waar je je jezelf in herkend.

Deze club raad ik ook aan aan single vrouwen, als je naar een club wil en het eng vind, in showboat voel je je super veilig.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Tip: Zet er bij alle reviews ook even meteen duidelijk zichtbaar bij op welke dag(en) je bent geweest, want dat maakt vaak nogal uit voor de sfeer....
Ervaring Temptation door Dave op 6-8-2010

Mijn vrouw en ik bezoeken regelmatig verschillende grote / middelgrote parenclubs in Nederland.

We dachten een aantal weken geleden om “voor de verandering” eens een kleintje te proberen. Dat werd Temptation in Beek en Donk.

We gingen op een zondag omdat het nogal een eindje rijden is, zijn we dan ook weer tijdig thuis. Nu waren we al circa 1 jaar geleden daar geweest en dat vonden we toen niet zo’n succes. Maar misschien was het veranderd en zou het leuker / beter zijn dan de eerste keer. Het zag er op de site heel goed uit.

De naam parenclub/swingersclub mag het eigenlijk niet dragen naar onze mening. Het is meer een kroeg met een vaste kern van klanten uit de buurt. Overdreven luid praten, lachen en drinken. Absoluut niet de sfeer zoals je gewend bent in een club.

De hele club was met airco, stond er op de site. Dat klopt, en het was er ontzettend koud. Daarbij op de vloer, jawel, plavuizen. Mooi om te zien hoor, maar brrrrrr..... wat koud. Dus op blote voeten moet je hier niet proberen. Behalve wij waren er ongeveer 10 paren waarvan de meeste als groep bij elkaar hoorden. Eén stel kwam uit Belgie en was ook voor de eerste keer in deze club. Ook zij vonden er helemaal niets aan.

Het was eigenlijk gewoon ongezellig met paren en alleenstaanden uit de buurt die praten op de manier van: “Hee ouwe” tegen een man die binnenkwam en waarop hij reageerde met: “Zo Kale, jij ook weer hier sinds gisteren”?

In de erotische kamers hebben we niet gelegen. We hebben een hapje gegeten en zijn om ca. half 8 naar huis gegaan. Waren we nog bijtijds thuis om daar spetterende sex met elkaar te hebben. Helaas was Temptation een teleurstellende ervaring. De volgende keer maar weer naar een grote club.

Groet van Dave.

Toevoeging van Doddie dezelfde datum

Zo ken ik weer een groep mensen van een ander forum die dus laaiend enthousiast zijn over temtation, het moet maar net je sfeer wel zijn. Ik hoorde over gemoedelijkheid en erg goed eten en ja als je dan van een sfeertje houd in de zin van "hee ouwe! Hee kale" kan je er best een super club aan hebben.

Verderop in deeltje 11 door Metoobe op 30-8-2010

Hele mooie maar ook hele kleine parenclub, geheel in Romeinse stijl.

Keurig verzorgd en schoon, overal handdoeken in de kamers (3 stuks) met kunstleren "bedden". Aardig ontvangen en aan de bar ook vriendelijk personeel.

Het eten was vers en smaakte prima, geen culinaire hoogstandjes, veel salades, rauwkost, verschillende soorten warm vlees, soep en stokbrood.

De massage door de masseur was super!!! Hij vraagt ook netjes of je problemen hebt met het aanraken van bepaalde zones. Zijn tafel staat echter in de SM ruimte (is kamer 4) waar gelukkig tijdens mijn massage geen gebruik van gemaakt werd. Kan me voorstellen dat dat anders storend voor beide is.

Van de kleine dansvloer werd weinig gebruik gemaakt. De bar en de dansvloer liggen heel dicht bij elkaar waardoor de muziek voor de bar te hard stond, maar om lekker te dansen te zacht.

De lounge ruimte is in een mooie hoek en lekker ruim.

Een paar prima douches met ook weer voldoende handdoeken en lichaamsverzorgende produkten.

De kluisjes/kleedruimte is echt heeeel klein, je kan niet veel meenemen.

Wat ik jammer vond is dat bij de kamers geen wc was dus als je als vrouw ff naar de toilet wilde moest je je weer 'aankleden' om naar de wc naast de dansvloer te gaan.

Het was niet echt druk en daardoor weinig keus voor interessante/geile ontmoetingen. De gasten waren in de leeftijd van 25 tot 60 jaar. Er heerst aan de bar een heel gemoedelijke sfeer (stamkroeg).

Wat ik wel jammer vond is de vele mannen alleen (leeftijd 25/60) die naast je kwamen liggen en graag mee wilde doen.

Nou was een simpel nee dankje of hand weg halen voldoende, maar sommige bleven wel erg dichtbij kijken. Heb zelfs moeten vragen om iets meer ruimte.

Als je met meerdere stellen, je date of partner gaat kan je hier een leuke avond hebben, mits je je niet aan de mannen alleen stoort.
Waarom beginnende swingers beter eerst naar een club kunnen gaan van Doddie op 18-8-2010

Van het topic "swingen met 1 stel" waarom ik beginners vaak de club aanraad:

Hoewel we nu echte thuisdate fans zijn zou ik elke beginner de parenclub aanraden omdat je het daar echt op eigen tempo doet en alles op gemak kunt bekijken en proberen

Thuis heeft een ander stel een avond geplant en zich verheugd op een spannende avond, wie weet wel oppas geregeld en een ander stel waar ook mee gechat is in de wacht gezet. En dan kom je daar en blijk je na de eerste zoen niet verder te willen gaan... het is al veel lastiger even een time out te nemen om te overleggen, het andere stel hoort alles wat je wil bespreken met elkaar. soms kun je dan druk voelen toch verder te gaan zeker als je partner het naar zijn zin lijkt te hebben of simpel omdat je het lastig vind aan te kaarten. Durf je dat wel heb je voor het andere stel ,min of meer de avond verknalt, zit je op je zaterdagavond die zo spannend en geil leek te worden nu naar de tv te kijken, even een ander stel regelen zal niet zo makkelijk gaan en vaak is er door het aftasten al te laat geworden.

dan de club...

Hier kun je eerst rondkijken, eten praten met andere stellen, hoe staan zij erin ? Hoe ging hun eerste avond? Je kan met elkaar genieten van het spannede gevoel te kijken naar andere stellen die sexen, of voelen hoe je het ervaard als ze naar jullie kijken als jullie ergens gaan vrijen.

Je kan met andere flirten en zien of je jaloers wordt als je partners flirt beantwoord wordt. En je kan een eerste zoen geven en het daar bij laten. Je zoent of streelt bv met een ander stel in het bubbelbad en zegt dan bv eerlijk tegen je partner "pff voor een eerste keer vind ik dit wel even heftig genoeg, ik denk dat we het hierbij laten en even gaan bijkomen" je zegt tegen het andere stel dat je wat gaat drinken en wenst ze nog een fijne avond en met elkaar ga je onder genot van een borrel napraten over deze spannende eerste ervaring, hoe vond je het? Was je jaloers? Voelde het goed aan? Durf je eigenlijk best verder?

Het andere stel heeft inmiddels misschien wel een andere match gevonden en zitten er totaal niet mee dat jullie niet verder durfde te gaan, in een grote club op een drukke avond zijn er genoeg stellen die dat wel willen dus zij hebben ondanks jullie grens en afbreken evengoed wel een leuke avond.

En vind je het niets en wil je weg dan merken andere dat niet eens op. Je kon er van proeven en het ervaren maar zat niemand in de weg en niemand heeft je ook gepust. waarom zouden ze? Niet alleen herinneren ze zich nog heel goed hun eerste avond maar buiten dat ishet veel simpeler om te zien of het met een ander stel wel klikt ipv jullie over grensen te gaan trekken waar je geen zin in hebt.

Ik hoop hiermee een beter beeld van club te hebben gegeven. dat de druk daar veel minder groot is en je het veel meer in eigen tempo bepaald en ontdekt
je bent een kanjer mayaelf, wat een werk maak je ervan!

Maar het zijn vaak zulke mooie verslagen dat je geen zin hebt het een volgende keer weer zo uitgebreid te vertellen en dan is het mooi om die delen over te plaatsen
Ervaring van 2 Belgische clubs: te weten Marcellino's en Bornedries van Isatim op 23-8-2010

Hallo iedereen, ben al een tijdje aan het meelezen en dacht dat het eens tijd werd voor een verslag over onze avonturen in Belgie.

Wij zijn de laatste maand 3 zaterdagen in 2 verschillende clubs geweest in de omgeving van sint-truiden als koppel.

Voor ons eerste avontuur en gelijk ook het eerste samen hadden we voor Marcellino's gekozen, de aanloop was niet anders dan die van andere zoals je al zovaak hebt gelezen hier... kriebels in de buik en andere opbouwende spannende gevoelens je kent het wel.

We komen rond 20.45u op de parking gereden en zijn niet de eerste maar ook niet echt veel auto's, bij het binnengaan vinden wij beiden dat de ontvangst maar zo zo is, geen voorstel voor een rondleiding en een paar minder gesmaakte grapjes bv.

Bij het binnenkomen echter zijn we dit direct vergeten want zelfs met nog maar een 10 a 15 tal aanwezige koppels en een vrijgezel of 5 zijn wij nog geen beetje verrast van de echt wel ongeloofelijk smakelijk uitziende aanwezigen, mmm... heel benieuwd of deze verzameling lekker vlees ook nog van plan is iets anders te doen dan dansen en mooi wezen.... en wonder boven wonder, na 1.5u na aankomst is het boven drukker dan beneden en is er overal stomende sex.

Wij hebben ook een paar avontuurtjes alleen niet echt met koppels waarmee er ook echt een klik is, kan nog komen de avond is nog jong natuurlijk.

Wat ons dan wel opvalt is dat de eerste 2 a 3 x maal dat we de speelruimtes bezoeken die naar ons gevoel elke maal kleiner worden tot we (echt waar :-)) beiden denken iets over te slaan, blijkt dus wel echt zo klein te zijn en beetje afknapper als je beetje op ontdekking wil en je krijgt het gevoel steeds van links naar rechts over en weer te gaan in de zelfde gang...

De eerste maal dat wij naar boven gingen en kamer per kamer vol opwinding ontdekten, leek deze ruimte(s) veel groter, waarschijnlijk omdat alles nieuw was en er vanalles gebeurde.(?)

Maar toen het nieuwe er af was viel op dat het een stuk kleiner bleek te zijn waardoor we even dachten een gedeelte van de ruimtes niet terug te vinden.

Het is eigenlijk 1 hoofdgang met 1 splitsing die doodloopt... wat maakt dat je alleen tot einde gang kan gaan en langs die zelfde terug, voelde een beetje belachelijk aan om steeds de zelfde over en weer pendelend vrijgezellen om de 2 minuten te moeten passeren.

Ook overal venijnige randjes en uitsteekjes over de vloer waar je je op blote voeten behoorlijk pijn aan kan doen.

Maar gaandeweg de avond maken we wel zeer prettige avontuurtjes mee met heel aantrekelijk volk dus het valt zeker niet tegen.

Ik heb bv mijn eerste v v m trio ooit en mijn vriendin m m v. Dit was oorspronkelijk de reden om naar een club te gaan en er dan beide al van mogen proeven bij de eerste keer.... avond geslaagd dus en de kop is er af, we beslissen om de week erna gelijk terug te keren.....

Over de 2de maal kan ik kort over zijn, zelfde uur, zelfde plaats maar lijkt wel een andere club! Het volk is min.10 jaar ouder, zeker 10 vrijgezellen extra (en véél lastiger) en gewoon een compleet andere sfeer wat ons doet besluiten om deze keer al om 1u naar huis te gaan om daar elkaar nog wat te verwennen.

De vrijgezellen waren die 2de maal écht niet te doen, wij zijn heus niet flauw en hebben bv van begin af geen regels en gaan met het swingen elk zover we zelf willen maar als ze na 3x een duidelijke nee gewoon tussen ons komen gekropen en mij zelfs zonder gene proberen opzij te duwen is het genoeg geweest, niet?

Dit doet ons besluiten om de volgende keer naar een club met uitsluitend koppels te gaan....7

En dat was deze zaterdag waarvoor we nu hadden gekozen voor hoeve Bornedries in sint-truiden.

Er was weinig info over te vinden en afgaand op de zeer bescheiden website dachten wij echt naar een kleine bescheiden club te gaan die zeker niet met Marcellino's te vergelijken zou zijn, maar de club is dicht bij huis en we wilden eens voelen welke sfeer er op een alleen koppel avond zou hangen.

We komen de parking op om 20.30 en er zijn al meer auto's dan om 1u s'nachts in Marcellino's!

Ook het bij het binnengaan straalt alles een pak meer kwaliteit uit en is volgens ons veel aangenamer.

De shock van de avond komt echter nog....

Na het buiten zwembad en de disco die ook al niet echt kleiner uitvalt gaan we eens kijken in de speelruimtes en komen terecht in niet minder dan een paradijs.

Weet echt nog niet hoeveel kamers er zijn want zelfs op het einde van de avond loop je nog verloren maar zéker 5 a 6 maal meer en groter dan Marcellino's!!!

Zonder al in de grote nederlandse clubs of acanthus te zijn geweest die 9 op 10 nog wel meer te bieden zullen hebben is dit toch een meevaller van formaat zo dicht bij huis: zwembad, sauna, turks stoombad, cinéma, ik denk wel een speelkamer of 10-15??

En bovenal een spetterende, stomende avond/nacht meegemaakt met zeer aangenaam volk en zodoende hebben wij ons stekje gevonden op ong.5min. rijden van huis.

Iedereen die eens wat anders wil en niet te ver woont kan ik echt wel ten zeerste een bezoekje aanraden, wij kunnen na ons eerste bezoek echt niet op een minpuntje komen en zijn er zeker regelmatig te vinden vanaf nu.
Kledingtips voor de mannen door RomeO op 4-9-2010

Veel mannen komen alleen in een boxershort. Dat varieert van vrij basic Bjorn Borg shorts tot de wat meer "sexy" merken. Als je op partywear sites kijkt vind je al snel de wat meer uitdagendere shorts. Strakker, glimmend, doorschijnend, enz.

Ikzelf vind zo'n standaard Bjorn Borg of CK short eigenlijk te weinig. Die dingen draag ik elke dag al, dus ik vind dat niet echt bijzonder voor een avondje erotisch uitgaan.

Short + hemdje. Op de eerder genoemde partywear sites/winkels vind je ook combinaties van een short + hemdje. Dit is wat ik zelf draag en de mijne zijn of licht glimmend of vrij doorschijnend. Sommigen vinden de hemdjes maar nix, persoonlijke keuze uiteraard. Ik vind het gewoon net wat meer "af" dan alleen een boxer.

Lak/Leer. Sommige heren dragen lak of leren kleding. Wat je ook ziet zijn van die romijnse "rokken". Een skirt gemaakt van lederen strips. Ik heb begrepen dat je die in de Fata Morgana regelmatig ziet, in de Fun ben ik ze nog niet tegen gekomen. Ze zijn vaak vrij prijzig en aangezien wij meestal naar de fun gaan heb ik er geen gekocht, maar ik vind ze wel gaaf :D

Schoenen. Dit varieert van blootsvoets tot aan laarzen als New Rocks. Schoenen zijn simpelweg een probleem voor mannen, zoals BGB al zei. Blootsvoets heeft als nadeel dat het lastig kan zijn met glas of andere scherpe zaken en dat het niet erg hygienisch is. Slippers is een optie, maar die zijn nou eenmaal niet erg sexy over het algemeen, zeker niet onder een strakke boxer.

Laarzen moet je net van houden. Sommigen vinden het nix, anderen vinden het onwijs stoer staan. Nadeel van laarzen is wel dat ze niet zo heel handig zijn wanneer je de erotische ruimten in gaat.

Mijn kleding:

Vóór dresscode: nette, luxe pantalon met een strak t-shirt er boven of een mooie blouse. Eventueel een jasje in de winter, maar dan laat ik de blouse zeker weg omdat ik het casual wil houden. Mooie schoenen er onder.

Na dresscode kleed ik mij om in New Rocks laarzen en een strakke boxer + hemdje. Ik had nog nooit laarzen gedragen en ik moet er heel erg aan wennen. Vond het in eerste instantie een beetje debiel staan, maar dat wende snel. Nu voelt het sexy

Wanneer we uitgedanst en/of zo geil zijn dat we 't niet meer houden verwissel ik de laarsen voor nette slippers. Het type dat mannen wel eens onder witte linnen broeken dragen zeg maar.

De reden is simpelweg dat het aan-en-uit doen van die laarzen een crime is, zeker rond het natte gedeelte.
quote:doddie schreef op 20 december 2010 @ 17:49:

je bent een kanjer mayaelf, wat een werk maak je ervan!

Maar het zijn vaak zulke mooie verslagen dat je geen zin hebt het een volgende keer weer zo uitgebreid te vertellen en dan is het mooi om die delen over te plaatsenEn daarom doe ik het ook! Ik heb er ook nog een aantal op het notitieblok gezet, ter overdenking, dus die kan ik zo weer terugvinden (o.a. jouw soa-verhaal)
:-)
.
Parenclub vervolg

Kleding en Schoeisel

Graag zou ik iemand van dit forum willen vragen om hierover een stuk te schrijven.

Eerste contact

Het eerste contact leggen gaat in een club gaat heel gemakkelijk. Veel beginnende stellen maken de fout door te denken dat er iets van hun verwacht wordt. Niets is minder waar. Onze ervaring is na bijna 3,5 jaar swingen dat we nog nooit hebben mee gemaakt dat een ander stel iets van ons verwachtte. Na een eerste fysieke klick probeer een praatje aan te knopen. Voor veel stellen geldt dat hoe raar het ook klinkt, maar eigenlijk ook wel weer logisch, dat juist het contact tussen vrouwen erg belangrijk is. Ditzelfde geldt ook voor mannen. Het is wel fijn om te weten hoe andere stellen in het swingen staan. Clubbezoek of swingen is iets voor jullie samen. Als 1 van beiden geen klik heeft, ga dan niet door. Dit voorkomt teleurstellingen later. Volg je intuitie, die heeft het bijna altijd bij het rechtte eind!

Elke club is anders dit geldt ook zeker voor het soort publiek wat er komt. In de stukken die hier op deze pagina’s geschreven zijn kun je allerlei informatie terugvinden betreffende diverse clubs.

Grenzen en afspraken

De 1 zweert bij het vooraf maken van afspraken de ander maakt ze niet. Ik ga er van uit dat de meeste stellen afspraken maken als ze pas in een club komen. Goed is als er afspraken met elkaar gemaakt zijn deze ook bij later clubbezoek, bv nog even in de auto er naar toe te herhalen. Veel misverstanden ontstaan doordat afspraken, vergeten worden, of er al eerder situaties zijn geweest waarin een bepaalde handeling wel ok was en later toch tot een probleem leiden.

Elk stel wat je ontmoet is anders. Wat bij het ene stel wel ok is kan bij een ander stel tot problemen leiden. Heel simpel bij het ene stel kan het wel ok voelen en bij het andere stel voelt het niet goed aan. Blijf goed communiceren, ga niet in discussie waar anderen bij staan. Houdt oogcontact met elkaar. Gooi afspraken ook niet zomaar over boord zonder eerst heel goed overlegt te hebben. Er komen nog genoeg andere avonden. Niets is vervelender als dat de 1 later met een rot gevoel wakker wordt de dag er na. One step at a time.

Van mannen is het algemeen bekent dat ze gemakkelijker liefde seks en lust kunnen scheiden. Van vrouwen is het bekent dat ze niet zomaar de man willen delen waar ze van houden, zonder dat het echt goed voelt. Aan het einde van de streep zul je merken dat als je beiden hetzelfde tempo aan houdt je ook beiden op hetzelfde eindpunt uit komt. Vrouwen kunnen enorm van clubs genieten, de aandacht, het teasen, het spelletje er om heen de seks. Het is een kwestie van geduld hebben en elkaar goed proberen te begrijpen, door dit laatste groei je samen ook meer naar elkaar toe. Je leert ook een andere zijde van jezelf kennen. Beter te begrijpen waar je eigen behoeftes liggen.

Seks in een club

De ene club is actiever als de andere, echter in geen enkele club wordt er van je verwacht dat je seks moet hebben. Het is je eigen keuze om daar wel of niet aan deel te nemen. Zo is het ook je eigen keuze om seks met anderen te hebben. Spannend is het wel om uit te dagen of uitgedaagd te worden. De spanning zal door je lijf gieren vooral als je de eerste keren over de drempel stapt. Het onbekende, niet weten wat je te wachten staat de eerste flirt. Genoeg stof om tot dagen daarna over na te babbelen en samen na te genieten.

Veel vrouwen die in clubs komen zijn ook vrouw gericht (BI schierig, BI). Mocht je bv een zoen willen afslaan, een beleeft nee is ook hier van toepassing. In clubs heersen drie belangrijke regels van respect, nee is NEE, vrij veilig en bij ongewenst contact een hand wegleggen.

Als je graag wilt weten hoe de ander er qua swingen in staat vraag er gewoon naar. Hierbij worden vaak een aantal afkortingen/woorden gebruikt die je even moet onthouden

Soft SWAP // Soft //Softies: wil zeggen dat men wel swingt maar dat het contact met anderen zich beperkt tot handen en oraal, zoenen, beffen, pijpen etc.

Full SWAP // All the way: wil zeggen volledige partnerruil, het neuken met de andere partner. Hierbij wordt dan nog onderscheid gemaakt, in dezelfde ruimte of dat alles kan.

Vraag er gewoon naar, niemand zal schrikken als die vraag gesteld wordt! Schrik ook niet van stellen die zeggen dat ze Full Swap zijn. Dit houdt niet in dat ze alleen maar “op zoek”zijn naar stellen die met hun all the way willen gaan. De meeste stellen die wij bv kennen gaan niet voor de seks, gaan niet voor het neuken, maar vinden de gezelligheid en intimiteit het belangrijkste. Je kunt als “Softie”een geweldige avond beleven met een stel die verder gaan als jullie. Ook hier geldt Nee is NEE.

Slot

Een parenclub is geen put van verderf, een sodom en Gomorra. In een parenclub kun je gewoon heerlijk op stap gaan. Stappen met een beetje meer tegen een zeer betaalbare prijs. Uit gaan met een beetje extra. Als je 1 keer bent gegaan ben je waarschijnlijk verkocht, het werkt verslavend! Waar nog respect is voor de ander, waar een relaxte sfeer heerst. Ga niet naar een parenclub om je relatie te redden. Je moet beiden stevig in je relatie staan. Het moet een aanvulling zijn geen invulling.

Geniet gewoon van elk moment! Twijfel je om te gaan, trek gewoon een keer de stoute kleren en schoenen aan, en neem er eens een kijkje.

Ps. Ik hoop dat ik zo uitgebreid genoeg een beschrijving heb gegeven van een club, hebben lezers nog opmerkingen of aanvullingen? Laat het even weten dan verwerk ik die in het allerlaatste stuk.
quote:Toetie1975 schreef op 21 december 2010 @ 08:29:

Pfff, was hier al even niet meer geweest, moet ik niet te vaak doen, beetje veel erbij gekomen :-)

Wat een leesvoer weer :-)

Wel wil ik vast iedereen hele fijne en erotische feestdagen toewensen, stel dat ik dat nog vergeet deze week, zou ik mezelf nooit vergeven :-)

Dit zijn allen oude verslagen, afkomstig uit deel 11. Ik ben deel 11 volledig aan het doorlezen én alles wat zinnig is, hier aan het herplaatsen. Ik ben nu op blz. 87 dus het einde is in zicht....

Met daarnaast ook nog mooie stukken geplaatst door Dave, Doddie en Sweatassugar, waarvoor mijn dank.
Daar ben ik ook net aan begonnen. Als je mijn soa stuk al hebt gevonden mag je het ook wel plaatsen hoor mayaelf. of anders bewaren voor als iemand het een keer vraagt.
Doddie, ik zal jouw SOA-stuk wel hier plaatsen. Zou jij dan een mooi stuk kunnen schrijven over wat een vrouw het beste kan dragen in de pc en/of thuisfeestjes?

Ik heb wel het e.e.a gevonden, maar dan kleine stukjes her en der verdeeld, mooier is het als het 1 mooi leesbaar stuk tekst is én laat ik nou inmiddels weten dat jij daar heeeeeeeeel goed in bent!
Wat trek je aan?

de dames

Voor in een club kun je gerust overdrijven, het is niet snel overdresst. Trek iets aan dat je niet naar je schoonouders aan zou doen, korte jurkjes en rokjes, doorschijnende topjes, diepe decollete's enz. Je hebt diverse sites waar je dergelijke kleding kunt bestellen, ook in grote maten, maar wil je passen slaag je ook wel in winkels als cool cat of op de kalverstraat of albert cuyp in Amsterdam.

enkele site:

mince.nl

clubwearcompany.nl

Voor na de dresscode een mooi lingerie setje, heb je daar wat geld voor over dan slaag je wel in de mooiere lingerie winkels. wil je voordeliger slagen vind je ook wel eens aparte leuke setjes bij hennes en maurits of hunkermoller. Als het maar niet te veel op je dagelijkse lingerie lijkt. Voel je je niet prettig vanwege billen of heupen dan dragen sommige vrouwen daar wel en pareo overheen maar een slipdress of babydoll geeft je vaak ook meer een "gekleed" gevoel.

Kousen, corsetten en jarretels zijn prachtig maar niet practisch, in een club douche je veel of ga je wel eens een bubbelbad in en dan alles weer aantrekken als je lijf wat klam is van het water is geen pretje, dus zorg dat het snel aan en uit kan.

Hoge hakken zal niet voor iedereen makkelijk lopen, maar maken het wel af, ik zou zeggen ga er op oefenen. Ook hier kun je slagen bij diverse site's als

Hogehakken.nl

silhouette.nl

De laatste heeft ook een winkel in Rotterdam, maar je kunt ook vaak goed slagen bij van haren of bij bv taft en zelfs bij C%A heb ik wel eens geweldige clubschoenen kunnen scoren voor een euro of 19.

Wat vooral niet! badslippers en wit katoenen of dagelijkse lingerie, kleding die goed is om naar de kerk te gaan, joggingpakken enz

Voel je je goed en sexy in een spijkerbroek, draag daar dan minstens hoge hakken bij en doe er een heel sexy topje op.

Voor de mannen:

casual kleding volstaat, beetje trendy en hip, als je het kunt hebben met je figuur een getailleerd overhemd en bv mooie terlenka broek. Pak kan maar zie je minder vaak gedragen worden.

Wat lingerie betreft zit je goed met een mooie strakke boxer, kies daarvoor een mooie kwaliteit, bv microfiber. Heb je een buikje kun je een bijpassend hempje erbij kopen. Zwart wordt veel gedragen en is veilig, evt heb je ook spannendere broekjes met doorschijnende print of streepjes erop. Een kleurtje is wat aparter en wordt zeker ook gewaardeerd.

Schoenen bij de lingerie is lastiger, blootvoets kan wel in sommige clubs, Ik kan zeggen dat dat bv in fun4two en showboat goed kan, in fata morgana raad ik het af ivm het niet snel opruimen van glas en viezigheid op de grond, wil je naar een andere club vraag het dan even op het forum of het daar kan.

Anders sneakers, leren slippers (geen badslippers) of (trendy) laarsjes/newrocks.

Geen witte katoenen onderbroeken, katoen heeft vaak niet die luxe sexy uitstraling.

Voor thuisfeestjes.

Het is wel leuk dat je sexy gekleed binnen komt, kun je zo niet ht huis uit vraag dan aan de gastheer en gastvrouw of je je even kunt omkleden. Kun je wel sexy de deur uit kies dan voor een lange jas erover. Hou hiermee rekening met evt buren die je kunnen zien aankomen, niet iedereen vind het leuk dat de buren doorhebben wat voor een feestje er gegeven wordt.

In het westen is men meer gewend om wat aan die keding te doen. Zie je vaak aparte mooie setjes, in het oosten en noorden van het land heb ik me wel eens overdresst gevoeld. Dit is geen waardeoordeel maar iets wat me opviel en waar je rekening mee kunt houden

Neem gerust wat extra setjes mee dan kun je ter plekke besluiten wat je aan doet of dat je wil wisselen van kleding dat is zowel bij club als thuisfeestjes wel handig, ook als iets stuk gaat of vies wordt.
misschien is het een idee als we dit soort stukjes in een andere kleur tekst plaatsen? dan vallen ze beter op voor die gene die het zoeken maar ook om ze terug te vinden om over te plaatsen bij het nw topic.

Die van dave herken je vaak al goed vanwege die kleurtjes die hij gebruikt.

Blauw?
Toevoeging voor de dames

Kinky kleding kan natuurlijk ook! Lak, leer, latex, ev. gecombineerd met metaal (moet natuurlijk mijn eigen setjes een beetje promoten, hihi) Als je daar van houdt, staat dat super na de dresscode.

Een corset staat super, maar is ook heel onpraktisch met al die haakjes die je elke keer weer open en dicht moet doen.

Bij de dames zie je ook vaak laarzen met high heals of New Rocks. Die laatste staan bij mij heel hoog op het verlanglijstje, omdat ik dansen met high heals nog steeds een crime vind!

Ik zelf draag over mijn kleding voor dresscode een lange leren jas, mooi bedekkend, maar tegelijkertijd supersexy!

Verder is het handig om wat make-up spulletjes bij je te hebben én deo, haarlak, borstel, omdat niet in iedere club dit voor het grijpen staat (of dat je liever je eigen merk gebruikt)
quote:doddie schreef op 21 december 2010 @ 13:47:

misschien is het een idee als we dit soort stukjes in een andere kleur tekst plaatsen? dan vallen ze beter op voor die gene die het zoeken maar ook om ze terug te vinden om over te plaatsen bij het nw topic.

Die van dave herken je vaak al goed vanwege die kleurtjes die hij gebruikt.

Blauw?

Kan, hoewel ik al mijn teksten begin met bold, wat het ook al wat duidelijker maakt.

Graag hoor ik dit van andere lezers, de stukjes zijn tenslotte zo weer aangepast!
.
@Doddie: heb net de stukjes over SOA en HIV hergelezen, zijn een aantal posts én dat is toch wat lastig te combineren. Mag ik toch aan jou het verzoek doen één heldere post hierover te maken?

Tip: Dave heeft op 9 juli ook nog wat geschreven, zo tussen pag 53 en 55.

Pff, deeltje 11 is geheel doorgewerkt én ik denk dat ik alle nuttige info er wel uitgehaald heb en hier neer gezet heb. Dat scheelt iedere beginnende swingers een hoop leeswerk (want dat is het, weet ik uit ervaring)
Door de afgelopen dagen deeltje 11 volledig her te lezen, sommige posts heel vluchtig, sommige secuur, begint de zin in een bezoekje parenclub behoorlijke hoogte aan te nemen.

20 november was de laatste keer dat we geweest zijn. 4 december zouden we gaan, maar door de sneeuw en ijzel niet aangedurfd én nu wordt de eerste keer zoals zich nu laat aanzien pas op 15 januari....

Of misschien op zondag 2 januari????

Of zou het dan super rustig zijn, zo vlak na Oud en Nieuw?
@ May. Ik weet niet natuurlijk niet zeker maar ik kan me goed voorstellen dat er veel mensen zijn die 2 januari gebruiken om familie te bezoeken aangezien ze 1e januari te total loss waren om iedereen langs te gaan. Nu hebben ze in feite 2 zondagen achter elkaar. En er zijn ook winkels die dan koopzondag hebben.

Ken je niet iemand van het personeel van de club zodat je diegene kunt vragen naar de ervaringen van voorgaande jaren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven