gourmetten met peuters??
maandag 20 december 2010 om 12:54
Als wij gourmetten zorgen we dat het gourmetstel ruim buiten het bereik van Mini (2,5) is. Ze is dol op brood, dus die eet haar buikje rond met stukjes brood met een lekker smeerseltje en wat stukjes vlees. Die pannenkoeken kunnen haar gestolen worden. De gezelligheid aan tafel vindt ze het leukst. Ze is op een gegeven moment klaar met eten, soms krijgt ze dan nog een toetje. En dan gaat ze naar bed. De rest gourmet gewoon lekker verder terwijl een van ons (meestal ik) haar naar bed brengt. Gaat prima.
maandag 20 december 2010 om 12:59
Ja heb je normaal kinderen die aan tafel blijven zitten of niet? Mijn kidneren vinden lang tafelen (vooral met veel mensen) geweldig. Die biggen te eten zodra het eerste stokbroodje de tafel raakt en zijn de laatsten die stoppen, ze eten echt mee uit gezelligheid, lusten ook alles, dus geen speciaal peuterspul voor hen.
Enige nadeel van gourmetten vind ik het verbrandingsgevaar en ik vind het dus voor dreumessen en peuters niet zo geschikt. Kleuters die voorzichtig aangelegd zijn zou goed moeten gaan. Wij gaan deze kerst als toetje een keer chocoladefondue doen, met peuter (3) en dochter (bijna 6), maar dan wordt de peuter dus nog wel geholpen, want die vind ik eigenlijk nog net te jong voor dit soort hete dingen.
Enige nadeel van gourmetten vind ik het verbrandingsgevaar en ik vind het dus voor dreumessen en peuters niet zo geschikt. Kleuters die voorzichtig aangelegd zijn zou goed moeten gaan. Wij gaan deze kerst als toetje een keer chocoladefondue doen, met peuter (3) en dochter (bijna 6), maar dan wordt de peuter dus nog wel geholpen, want die vind ik eigenlijk nog net te jong voor dit soort hete dingen.
maandag 20 december 2010 om 13:11
maandag 20 december 2010 om 13:13
quote:AlettaJacobs schreef op 20 december 2010 @ 13:11:
Ja, ik ben een beetje een mietje als het op hete dingen aankomt. Ik zie mijn ontdekkingsreiziger er prima voor aan om op de een of andere manier toch een heet pannetje naar zich toe te trekken. Of het hele gourmetstel. Of de satesaus. Ja, mietje hier Aaahh...gelukkig. Ik voelde me al zo allenig in mijn mutserigheid
Ja, ik ben een beetje een mietje als het op hete dingen aankomt. Ik zie mijn ontdekkingsreiziger er prima voor aan om op de een of andere manier toch een heet pannetje naar zich toe te trekken. Of het hele gourmetstel. Of de satesaus. Ja, mietje hier Aaahh...gelukkig. Ik voelde me al zo allenig in mijn mutserigheid
maandag 20 december 2010 om 13:16
Ik bedenk van tevoren ook de meest akelige scenario's. Dus dan kies ik liever voor iets anders, zodat ik zelf ook nog een beetje kan ontspannen.
Op het andere topic werd trouwens wel de optie genoemd om de kinderen aan een lager tafeltje een beetje te laten knoeien met cherrytomaatjes en stukjes komkommer en ze dan af en toe een stukje vlees toe te schuiven. Ga ik thuis ook eens uitproberen, dat durf ik nog wel aan...
Op het andere topic werd trouwens wel de optie genoemd om de kinderen aan een lager tafeltje een beetje te laten knoeien met cherrytomaatjes en stukjes komkommer en ze dan af en toe een stukje vlees toe te schuiven. Ga ik thuis ook eens uitproberen, dat durf ik nog wel aan...