Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je het toch goed, trots op je!
Ja, dat vind ik echt.
Ibi
Ik heb toch zoveel bewondering voor jou. En wat fijn dat je zoveel lieve familie om je heen hebt, die heb je zooo nodig!
IBI, ik denk nog steeds aan je!

veel sterkte met alles wat nog komen gaat.
a docter a day keeps the apple away
Lieve IBI, door mijn (k*t) ban kon ik even niet hier zijn en je niet lezen. Nu kan ik wel weer lezen maar heb ik geen woorden.....

Wat zal dit moeilijk zijn deze tijd vol lichtjes, sfeer en "blijdschap", wat zul je je af en toe vreselijk eenzaam voelen ondanks alle mensen om je heen. Juist dit soort dagen ligt verdriet en gemis onder een vergrootglas lijkt het haast. Ik hoop dat er af en toe een lichtje is dat zegt lach, glimlach, voel de liefde om je heen, Dat lichtje dat symbool staat voor Patrick en jullie liefde.
Optimist tot in de kist!
Heel veel sterkte vandaag.
Fijn om te lezen dat er mensen om je heen zijn die je steunen.
Heb even moeten googelen wat een scrapboekkamer is maar begrijp dat je daar je hobbykamer van gaat maken, goed van jou.

Bewonderingswaardig hoe jij doorgaat en aan andere mensen blijft denken...

Lieve IBI

Hier in huis is het sowieso de tijd van lichtjes, overal kaarsjes aan. Ik kijk nu regelmatig naar die lichtjes en denk dan aan jullie.

Wat een gek idee... alweer een week voorbij, een week waarin Patrick niet meer bij jullie is. De dagen gaan waarschijnlijk langzaam en snel tegelijk.
Poeh he. Moeten we voor het melden van zijn sterven bij de bank een akte van erfrecht hebben. Die moet opgesteld worden door een notaris en woensdag hebben we daar een afspraak. (oom en ik) Om dit op te laten stellen heb je dus het trouwboekje nodig maar ja laat die nou net in 1 van de vele, vele, vele dozen op zolder liggen met: nog uit te zoeken zooi.

Dus zus en ik met een missie naar zolder. Klein neefje in bed gestopt en mijn iets minder kleine nichtje op bed voor de tv gezet.

Kwam er van alles tegen waarvan Patrick gezegd had dat hij het weg had gegooid (stoute Patrick!) haha nu wel grappig.

Kwam gelukkig al vrij snel het trouwboekje tegen! Ikke blij. Ook een doos met dvd's die ik al tijden kwijt was gevonden. Al met al een vruchtbare, nog maar net begonnen, dag.
IBI, toen mijn moeder overleed moest mijn vader eigenlijk ook een akte van erfrecht hebben. De notaris raadde mijn vader toen aan om het toch zo (zonder akte) te proberen op te lossen bij de bank. Omdat hij (de notaris) zo'n akte onzin vond.

Ik weet nog dat het een heel gedoe was. De ene bank nam wel genoegen met een kopie van de overlijdensakte, een andere bank pas na heel wat heen en weer schrijven. Uiteindelijk is het wel bij beide banken gelukt om de zaken te regelen zonder zo'n akte van erfrecht.

Nu hadden mijn ouders wel een testament op de langstlevende. Ik weet niet hoe jullie dat geregeld hebben. Dat zou nog invloed hierop kunnen hebben.
grappig ja he ib zo had mijn moeder ook nog een zolder voor dozen met verrassingen staan... ik heb heel wat zitten glimlachen en huilen tegelijk daar!

Meis je bent een kanjer, ik vind dat je het super doet, en hoop stiekum dat je nog veel meer van dit soort dingen (verrassingen) mee mag maken!!!

En wat fijn dat je het kunt zien als een vruchtbare dag, jij sterke vrouw!
Wat moet er toch ontzettend veel geregeld worden. Goed dat het boekje snel gevonden was.

Eigenlijk wel mooi dat je nichtje dat vroeg. Kinderen zijn soms zo open. Fijn dat het zo bespreekbaar is dan.

Veel sterkte weer met alles
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Lieve IBI, ook hier ben je nog steeds in mijn gedachte. Hartstikke fijn dat je zo'n lieve familie hebt. Ik wens je heel veel sterkte en een
He ibi

Die akte van erfrecht heb je werkelijk overal voor nodig. Ik heb na het overlijden van mijn man gewacht tot ik deze had en ben toen dingen gaan regelen. Nou hadden wij een en/of rekening dus ik kon de bankzaken gewoon regelen. Banken kunnen heel moeilijk zijn in deze gevallen. Dus als je een en/of rekening hebt hoef je niet meteen de bank in te lichten (zij willen dit wel graag) maar de bank wordt niet door gba geinformeerd over het overlijden dus je kunt dit nog wel even uitstellen want de rekening wordt meteen geblokkeerd.

Succes met alle zaken die nog moeten worden geregeld
Hallo ibi

Fijn dat je ondanks alles toch hebt kunnen glimlachen,misschien wel met een traan erbij

Maar dat mag en zal ook nog vaker voorkomen.

En wat "fijn" dat er over Patrick gepraat kan worden.

trikky
IBI ik heb zoveel bewondering en respect voor de manier waarop jij met de ziekte en dood van Patrick omgaat.

Blijf goed op jezelf passen meis.

En laat ook goed op je passen door je naasten.

A dirty mind is a joy forever
quote:DolceStrega schreef op 20 december 2010 @ 19:52:

IBI ik heb zoveel bewondering en respect voor de manier waarop jij met de ziekte en dood van Patrick omgaat.

Ik ook. Ik vind je ontzettend dapper, de kracht die je uitstraalt in alles wat je hier schrijft.

Natuurlijk betekent dat niet dat je geen kutdagen mag hebben, wanneer je het liefst met je hoofd onder de deken in bed blijft liggen in de hoop dat de dag snel voorbij gaat. Die dagen zullen er ook zijn, en die mogen er ook zijn. Ik kan alleen maar voor je hopen dat die dagen snel voorbij gaan.

Veel sterkte lieve IBI.

quote:DolceStrega schreef op 20 december 2010 @ 19:52:

Ik ook. Ik vind je ontzettend dapper, de kracht die je uitstraalt in alles wat je hier schrijft.

Natuurlijk betekent dat niet dat je geen kutdagen mag hebben, wanneer je het liefst met je hoofd onder de deken in bed blijft liggen in de hoop dat de dag snel voorbij gaat. Die dagen zullen er ook zijn, en die mogen er ook zijn. Ik kan alleen maar voor je hopen dat die dagen snel voorbij gaan.

Veel sterkte lieve IBI.

Wat ben je sterk ibi
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven