facebookvriendjes met baas

20-12-2010 20:23 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat ben ik dus.

En nu is hij boos omdat ik zei dat ik vandaag naar mijn fokking werk moest om daar te bellen. Het zat zo:

Ik ging overstappen van t-mobile naar vodafone, maar vodafone had dan wel mijn contract bij t-mobile stopgezet, maar niet een nieuwe telefoon en simkaart geleverd. Ik heb geen vaste telefoon, en mijn werk(bijbaan in cafe) is relatief vlakbij, dus toen ging ik daar maar heen om vodafone te bellen.

In ieder geval, ik heb af en toe gewoon het taalgebruik van een 16 jarige, en zelf vind ik dat over het algemeen niet storend. Maar hij denkt nu dus dat ik bedoelde dat ik mijn werk kut vind, maar ik bedoelde met " ik moest helemaal naar mijn fokking werk" dat ik door deze sneeuw en alles een helse tocht moest afleggen omdat vodafone gewoon bestaat uit een team, ehm, aparte figuren.

Ik weet nu niet zo goed hoe ik dat dan op moet lossen, want ik ken mn baas dan weer goed genoeg om te weten dat hij met zijn 47 werkelijk denkt dat ik een probleem heb met hem of de zaak(wat niet zo is, ik heb wel al heel lang een probleem met de kok, maar die scheldt gewoon mensen uit en daar ben ik niet van gediend)

Ik voel me er toch vervelend bij, omdat ik het niet zo bedoeld heb, maar aan de andere kant vind ik het ook weer wat raar dat hij dan erop ingaat op facebook?
,,
Tja, ik vind het ook nogal kinderachtig om zoiets op je facebook te zetten eerlijk gezegd.
Ik vind fokking eigenlijk gewoon een raar woord

als je 16 bent, maar zeker ook als volwassen vrouw

Ik zou sowieso mijn taalgebruik eens gaan aanpassen dan.

In een werkmaatschappij zal je wel vaker gaan tegenkomen dat dit soort taal niet echt gewaardeerd wordt.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
*mompelt iets over professionaliteit*
Ok conclusie: ik zal wat beter opletten waar ik wel of niet mijn straattaal bezig.

En echt, het ging eigenlijk over het feit dat ik een hele grappige mail had gekregen van Vodafone waarin ze zichzelf tegenspraken. Dat zette ik neer, en toen reageerde mn zus , en toen ging het over hoe ik het uiteindelijk opgelost had.
laatst was er een bericht over een vrouw, die bij bank werkte waar ontslagen zouden vallen. Zij zette op facebook dat ze uitkeek naar de afkoopsom. Zij werd toen op staande voet ontslagen. Ze heeft bezwaar aangetekend maar de rechter gaf de werkgever gelijk. Punt was dat ze vertrouwelijke werkinformatie op facebook gezet had, terwijl ze een geheimhoudingsverklaring had getekend.
En terecht Bertha!
waar weer ontopic.

Hoe ga je het nu oplossen Yellowlove?
.
@summerdance. Mee eens, ze kreeg ook haar afkoopsom btw niet meer.

Je moet gewoon nadenken over wat je op het www gooit. Het kan altijd als een boemerang tegen je keren.
Ik moest eraan denken, maar meer aan dat meisje uit engeland dat ooit iets over haar werk zei, volgens mij dat ze niet ging werken ofzo omdat ze wilde feesten, en toen zich ziek had gemeld. En daarna op d'r wall(of prikbord heet dat geloof ik als je het in het Nederlands gebruikt) ontslagen werd.

Vooral dat laatste vond ik beangstigend.

Maar goed, bedankt voor de reacties, ik zal wat beter opletten voor ik dingen eruit floep .
Ik moest eraan denken, maar meer aan dat meisje uit engeland dat ooit iets over haar werk zei, volgens mij dat ze niet ging werken ofzo omdat ze wilde feesten, en toen zich ziek had gemeld. En daarna op d'r wall(of prikbord heet dat geloof ik als je het in het Nederlands gebruikt) ontslagen werd.

Maar goed, bedankt voor de reacties, ik zal wat beter opletten voor ik dingen eruit floep .
quote:Awnye schreef op 20 december 2010 @ 20:53:

[...]

Nee, de conclusie is dat je je niet negatief uit moet laten over je werk. Ook al is het in keurig ABN geschreven.

Jaja, ik weet, het ging over de afstand naar je werk, maar je snapt zelf natuurlijk ook wel dat dat ietwat rottig geformuleerd was.

Dat komt echt op hetzelfde neer. In normaal Nederlands had er dan gestaan: Ik moest een grote toch afleggen naar mijn werk om alsnog Vodafone te kunnen bellen, terwijl het eigenlijk hun schuld was.

Dan was er dus geen probleem geweest. Want ik kan me voorstellen dat het frappant overkomt, maar ik ben werkelijk niet zo dom dat ik iets op facebook zou zeggen over mijn werk wat negatief is, of over mijn facebookvrienden.
Verwijder je je het bericht ook van facebook? Stel je voor dat je eens ergens anders gaat solliciteren en je nieuwe werkgever googlet (googled?) je en leest het ook. Komt niet echt lekker over zeg maar.

Maar hoe ga je het nu oplossen met je baas?
quote:yellowlove schreef op 20 december 2010 @ 20:55:

Hoezo beangstigend?

Vroeger zette je toch geen advertentie in de Telegraaf als je niet kwam werken?

het Wereld Wijde Web is wat dat betreft net zo toegankelijk hoor

Ik vind het persoonlijk angstiger dat sommige mensen werkelijk geen idee hebben HOE je jezelf te kijk zet met het neerplempen van persoonlijke info op het WWW
*ik hoor mezelf graag praten*
Wat een ei van een baas dat hij die teksten op facebook zo serieus opvat en er ook nog opmerkingen over maakt ook!!!

Waar haalt-ie de tijd vandaan of heeft ie de hele dag geen reet te doen in dat cafe.
,
quote:Misskatie schreef op 20 december 2010 @ 20:59:

Wat een ei van een baas dat hij die teksten op facebook zo serieus opvat en er ook nog opmerkingen over maakt ook!!!

Waar haalt-ie de tijd vandaan of heeft ie de hele dag geen reet te doen in dat cafe. mag toch hopen dat je een grapje maakt...
Ik heb mijn facebook totaal afgesloten voor buitenstaanders, dus het bericht valt niet te googlen. Dit trouwens weer wel, dus ik zou eerder dit straks laten verwijderen door een Angel.

Ik bedoelde beangstigend als in dat ik dacht; Zou ik nu straks hier echt ontslagen om worden?
quote:yellowlove schreef op 20 december 2010 @ 21:01:

Ik heb mijn facebook totaal afgesloten voor buitenstaanders, dus het bericht valt niet te googlen. Dit trouwens weer wel, dus ik zou eerder dit straks laten verwijderen door een Angel.

Ik bedoelde beangstigend als in dat ik dacht; Zou ik nu straks hier echt ontslagen om worden?Zou kunnen...
Ik denk dat ze idd een grapje maakt.

Een vriendin heeft het per ongeluk opgelost voor me, door erop te reageren en een ABN vertaling te geven van het verhaal, en dat ik het dus niet zo bedoelde. Hij zei iets van oh ok

Ik zal het bericht alsnog weghalen, en echt ik heb een wijze les geleerd.
ik kan me niet voorstellen dat je om 1 opmerking ontslagen zou worden, tenzij er al andere dingen spelen.

Het beste is om de tafel te gaan zitten, uitleggen, samen lachen om het misverstand en een biertje samen drinken.
Inderdaad, taal van een 16 jarige...
Als jij denkt dat je je collega's toe kan laten in je privé leven, dan moet je dat ook 100% doen en je baas vertellen dat hij het in die context moet lezen. En ja....dan heb je consequenties. Nemen die hap. Doe je het half, dan lukt het je nooit en moet je het niet doen. Leef naar je eigen overtuigingen en pak de consequenties. Dan gaat het soms klote, maar vaak geweldig. Doe wat goed past bij jou. Doe niks half.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven