Gezondheid alle pijlers

Een beugel als je geen tiener meer bent...

21-12-2010 19:28 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als kind (basisschoolleeftijd) heb ik een blokbeugel gehad. Weet je wel zo'n groot blok in je mond, waarmee je niet of nauwelijks duidelijk kon praten en alles onderspuugde, zo een!

Nu (ben bijna 30) staan mijn voortanden weer uit elkaar (heb er zelfs een spleetje tussen) en eigenlijk zo lang als ik van die blokbeugel af ben, heb ik spijt dat ik ook niet voor een plaatjesbeugel ben gegaan. Al die tijd loop ik met het idee rond om alsnog voor die plaatsjebeugel te gaan.

Nu heb ik al meerdere collega's met beugel gesproken en heb me bovendien verdiept in het verzekeren voor orthodontie. En ik heb eigenlijk een knoop al doorgehakt: volgend jaar ga ik ervoor! Het is even sparen, want ik ben het gunstigste uit door het zelf te betalen. (Of heeft iemand de gouden tip?) En als het belangrijkste bedrag (voor de eerste maand: afdruk maken, beugel bevestigen etc) binnen is, maak ik meteen een afspraak.

Nu ben ik echter op zoek naar tips, trucs, do's & don'ts en andere verhalen....van dames (en heren) die op latere leeftijd een beugel hebben (gehad). Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen (bijv. een 'witte' beugel) etc....

Alles wat handig/interessant of leuk kan zijn (bijv. leuke anekdotes) is welkom!

Bedankt voor alle reacties!
Beugel en volwassen deel 2

Misschien leuk om je hier bij aan te sluiten?
Ik dacht al dat er zo'n topic was, maar kon het niet vinden. Tnx.

@Angel: je mag dit topic van mij wel sluiten.
Hi Silky,

Goed van je dat je ervoor gaat! Is nou niet bepaald een mooi object en je bent er ook niet binnen een half jaar vanaf...

Ik zit nog te twijfelen of ik voor " brackets " ga, maar ik zal er ook aan moeten geloven. Ik heb een aantal jaar brackets en daarna een nachtbeugel gedragen maar mijn ondertanden staan inmiddels ook weer scheef (heb nooit een plaatje gedragen na mijn beugelperiode)

Een goede mannelijke bekende van mij (is jouw leeftijd) laat begin dit jaar zijn brackets zetten, al zijn tanden zijn scheef gaan staan, hij heeft gekozen voor een standaard model, hij krijgt 75% vergoed.

Veel succes met het plaatsen :-) Ik ben er nog niet uit.........
zeker goed dat je er voor gaat! Ik ben 27, en heb een jaar met een slotjes beugel gelopen, en ik heb er alleen maar positieve reacties op gekregen. In het begin vond ik het erg wennen, en is het schikeffect groot omdat alles scheef staat, later vond ik t zelfs wel geinig staan en toen mn beugel eruit mocht miste ik m zelfs een beetje! Ik ben niet voor een doorzichtige beugel gegaan, omdat deze slotjes minder sterk zijn en daardoor de draagperiode langer kan duren. Een collega van mij heeft een soort doorzichtig bitje gehad, vrijwel onzichtbaar. Ook dit duurt wat langer en het bitje moet steeds opnieuw gemaakt worden en is dus erg kostbaar.

Nu ben ik dolblij met het resultaat van mij beugel, en heb spijt dat ik het niet 10 jaar eerder heb gedaan! succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven