November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Beterschap voor jullie Tess; hopelijk hebben jullie evengoed gezellig kerstdagen.

Ik vind Suzy ook opeens weer een stuk wijzer, de dingen die ze zegt en steeds zelfstandiger is. Ze gaat tegenwoordig zelf onder de douche! Ik heb niet geoefend voor de ogentest, alleen even snel de plaatjes doorgenomen, zodat ze wist wat het was. Uiteindelijk hoefde ze de ogentest niet te doen, omdat ze al bij de orthoptist loopt vanwege aanleg voor lui oog.

Ik ben nu wel uit de opvang-puzzel. Vriend en ik nemen om de woensdag vrij, ik daarnaast nog de maandagmiddag. Mijn moeder past 1,5 dag op en heeft een dag aangepast, Suzoon per november naar een andere dag kdv, alleen de bso moet ik nog doorgeven. Maar dat is bij het huidige kdv en heeft ze al plek gelukkig. Waarschijnlijk hoeft ze maar 1 middag, omdat mijn moeder haar een dagje extra op kan halen. Wel een prettig idee dat alles nu in gang gezet is.

Vandaag nog een druk programma, eerst werken, dan nog even de laatste kerstdingetjes afhalen (jaja, ik was weer eens aan de allerlaatste kant), appeltaart bakken, morgen op tijd weg, dus spulletjes klaarzetten...

Zal blij zijn als we de deur uit zijn morgen.

Fijne kerstdagen allemaal!
Fijne feestdagen meiden. Bedankt ook dit jaar weer voor het delen van al het lief en leed en voor alle steun en lieve woorden als het nodig was. We zijn een erg fijn groepje. En we moeten snel weer eens afspreken.
Oh en update staat op de AK hoor.
Leuk, heb net kaartjes gekocht om met Puk naar het circus te gaan hier in de stad. Leuke actie van de Appie hier met goeie korting. We gaan lekker met zn tweetjes, heb er nu al zin in
Allemaal fijne kerstdagen!
Heej, mijn berichtje staat er niet...fijne kerstdagen.....
forum doet raaarrrr
Hoe waren jullie kerstdagen? ik heb met Nelis een hele mooie sneeuwpop gemaakt, sneeuwballen gegooid en sleetje gereden. Ons meisje ging na 3 minuten alweer naar binnen "ik heb het zo koud". Toen heeft ze gezellig voor het raam staan kijken

Gisteren lekker kerstdiner, kinderen uit logeren. Vanmorgen pas om 8.30 uit bed, wat een heerlijkheid!! Hopelijk gaat oud en nieuw net zo relaxed.
Fijn O; wat klink je relaxed! Houden zo!

Wij hebben heerlijke dagen gehad, kids zijn enorm lief geweest. 1e Kerstdag bij schoonfamilie kadootjes onder de kerstboom, dus altijd gezellig. 2e Kerstdag mijn ouders bij ons lekker gegeten, helemaal goed. Wel jammer dat het zo in het weekend viel, een dagje lekker even bijkomen was wel lekker geweest.

Nu nog even werken en vanaf donderdag lekker vrij.
Hier ook goede kerstdagen. 1e kerst bij mijn ouders, 2e bij schoonouders. Heerlijk gegeten en alles goed met Puk en Muk. Zien jullie de tijd waarop ik post? Ben pas net op. Een nieuw wonder en mooi kado. Vanavond gaan ze beide logeren, 2 nachtjes en papa en mama naar Manifesto feestje in Adam. Heb er zin in. O&N gewoon thuis. Voor het eerst in 20 jaar geloof ik haha. Maar het is al druk genoeg geweest en vind het niet erg. Hopelijk gaat het goed met logeren bij opa en oma.
Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2011!!
Heel veel geluk, gezondheid en liefde voor 2011! Maak er een mooi jaar van.
De allerbeste wensen voor jullie allemaal!
Doet het forum bij jullie ook zo raar? Ik zie nieuwe berichten helemaal niet .

Voor iedereen in elk geval de beste wensen voor 2011!!!
Voor iedereen een supergoed 2011 gewenst!!!!

Lala, ik kan nu eindelijk weer eens inloggen! Dat heeft echt een tijdje geduurd. Het forum is dus inderdaad een beetje raar!

Afgelopen nacht begon Stannetje weer eens super te spoken toen ik net naar bed ging. Niks was goed en ik had (en heb) geen idee wat er aan de hand was. De kinderen liggen net in bed en ik ga er nu achteraan.
Ik heb geen problemen met het forum eerlijk gezegd. Maar ik gebruik ook meestal de mobiel.viva.nl site, lekker simpel en snel. Misschien scheelt dat.

Gisterochtend een lekker kadootje, beide kids sliepen tot 9:10, woei!!!! Suzoon was wel 1,5 uur aan het spoken die nacht (maar ik heb heel standvastig de slaaptraining volgehouden, joepie!), maar goed. Wat is het toch weer eens heerlijk om rustig wakker te worden, je nog even om te draaien en nog even door te kunnen slapen zonder dat je wordt wakker getetterd door 1 van de kinderen. Gisteren overdag waren ze beiden wel lekker ondeugend. Suzy hoef ik eigenlijk nooit op de gang/trap te zetten, maar gisteren heeft ze er wel een paar keer gezeten. Kleine boef. Ze heeft ook weer een groeispurtje achter de rug, ik zie opeens te korte broeken.

Zijn jullie chocomel drinkers? We hebben plannen om naar de winterefteling te gaan, en er schijnen daar spaarpunten op te zitten. Wij drinken het eigenlijk nooit... Dus mochten jullie nog puntjes over hebben waar je niets mee doet, ik houd me aanbevolen. Anders moeten wij ook maar even verplicht aan de chocomel .
Hier ook geen echte problemen met inloggen. Ik moet het alleen elke keer doen, het gaat niet automatisch meer. Maar ben nogal druk druk druk. Voor de beurs van deze maand en nog veel meer andere dingen voor het bedrijf. Maar gelukkig nieuwjaar allemaal, dat het maar een super jaar voor ons en de kinderen mag worden.

Suzaa: Hier geen chocomelk drinkers. Kun je niet wat regelen met je air miles? Daar doen wij het altijd van En wat een mooi kado van de kinderen om zo laat wakker te worden. Heerlijk zeg.

Hier ook weer drama nachten met Muk. Pfff gister de slaaptraining niet volgehouden, mijn moederhart kon het niet meer aan. Maar ja, zal dat vannacht wel weer terug krijgen helaas. Ik weet niet wat er aan de hand is. Ze krijgt kiezen maar meer kan ik niet verzinnen. Helaas.

Met Puk gaat alles goed, we zijn met zindelijkheid op het KDV begonnen en vandaag de eerste dag ging alles helemaal goed. Ook heb ik nu offcieel het slaapje er af gedaan. Doet ze thuis ook niet meer dus daar hoeft het ook niet meer.
Hier ook geen chocomel

Scuba, weet je zeker dat je iedere keer moet inloggen? Mijn scherm geeft dat wel aan, maar dan ben ik toch ingelogd.

Wat een geluk, Suzaa, die slapende kinderen! En Scuba, ik duim voor je dat het deze nacht toch weer goed gaat. Wel knap dat Puk al zindelijk begint te worden. Nu is Neeltje echt de laatste......

Hebben jullie al eens met de playmais gewerkt? Dat is leuk zeg, en heel simpel. Ik heb gisteren met Neeltje een krokodil, een kip, een vogeltje en een olifant gemaakt. O ja, en Neeltje nog een slang En als het in elkaar zit is het echt stevig. Beter dan klei, dat valt meteen weer uit elkaar. Gelukkig had ze een grote ton voor haar verjaardag gehad, kunnen we vooruit

En nog een anekdote: toen ik Nelis gisteren vroeg zelf even iets in de prullenbak te gooien, kreeg ik als antwoord: "oke, vooruit dan maar!" de kleine eigenwijze opdonder. Hij gaat echt zijn zusje achterna. Hij moet nog 2 worden, maar kent alle kleuren en vormen, begint letters te herkennen en praat als brugman. Gelukkig moet ik hem meerdere keren per dag van de grond oprapen omdat hij een peuterpuber driftbuitje heeft, weet ik tenminste dat hij nog klein is

Neeltje loopt de hele dag te vragen: wat mag ik nou doen? Net alsof ze volgens een rooster moet werken! Het vervelen slaat al toe, temidden van een bak met speelgoed. Gelukkig vindt ze toch altijd wel wat, en anders is mama niet te beroerd haar lekker te gaan masseren
Wij drinken ook geen chocomel..dus kan je helaas niet helpen. Al in google gezocht op korting winterefteling?

Hier is het slaapje van Alissa ook van de baan. Vind het wel jammer, want dat was ook mijn rustpunt van de dag. Nu moet ik dingen verzinnen om Alissa bezig te houden. Het liefst zou ik haar voor de tv zetten zodat ik zelf rust heb, maar dat vind ik dan weer geen goede oplossing omdat ik niet wil dat ze veel tv kijkt.

Wat een knappe peuter is die Nelis toch. Dat zie ik Elfje over 6 maanden echt nog niet doen. Hoe gaat het nu met jou?

Suzaa, knap hoor dat je je aan de slaaptraining houd voor jouw kleine spookje. Hopelijk werpt het snel vruchten af.

Wij hebben zowel vandaag als gisteren een kind vrije dag. Gisteren heerlijk samen naar de sauna geweest, was heerlijk en vandaag een dagje samen thuis aanmodderen, beetje poetsen enzo. Elfje heeft ons vorige week weer veel wakker gehouden, hopelijk komen nu de hoektanden door, dan zijn we voorlopig klaar met die ellende.

Alissa is nu al 2 weken volledig zonder tut en dat gaat super, geen drama's. Ze lijkt ook echt te groeien momenteel, zelfs haar sokken worden te klein. Morgen lekker zwemmen, daar verheugd ze zich al dagen op. Haar bikini ligt al klaar in de keuken :-). Wij zijn momenteel ook bezig haar wat meer verantwoordelijkheid te geven. Zo mag ze zelf uit haar kamer gaan als ze moet plassen 's avonds/ 's nachts en ook als ze 's ochtends wakker is mag ze naar beneden gaan en de dvd aanzetten een hele stap voor haar, gaat ook nog niet elke dag goed, maar soms ook wel. Heerlijk om dan niet direct mijn bed uit te hoeven.
even snel ego; Stan heeft zijn 3e oorontsteking in korte tijd te pakken, ondanks antibiotica. Dit gaat natuurlijk gepaard met drama nachten... De afspraak met de KNO arts is al gemaakt.
Bah, Tess, dat is geen goed teken! Laat de kno maar goed kijken, mijn neef is nu 14 en heeft nog steeds problemen met zijn oren omdat er niet goed opgelet is. Beterschap!

Wow, Lala, wat wordt jouw meisje groot. Zindelijk, zonder tut, tjonge! Zullen we even ruilen, dat jij mijn meisje op goede gedachten brengt? Dat zelf een dvd opzetten klinkt leuk, maar dat doen we maar niet. Wij hebben a. een dvd speler met een kwetsbare lade en b. een nelis rondlopen die heel goed kan slopen. Deze laatste kan trouwens wel de dvd speler volledig bedienen, Neeltje nog niet. Tja, jongens

Zijn jullie al bezig met de uitverkoop? Ik heb gisteren hier het dorp leeggekocht, 3 grote zakken incl een jas voor allebei voor dit najaar, voor 150 euri. Niet teveel, toch? En vanmorgen heb ik de hm website maar gebruikt voor de zomerkleren, want die hadden helemaal geen winter meer in de aanbieding. Dus ik ben alweer klaar
Tess, sterkte met zoon´s oren! Lijkt me erg pijnlijk voor het mannetje.

Wij zijn een midweekje naar een huisje van Landal geweest met mijn zwager en neefje. Erg gezellig, onze 2 jongetjes die maar een jaar in leeftijd schelen hebben heerlijk gespeeld samen en heel veel gezwommen. Ze durfden beide heel goed van de verschillende glijbanen in het peuter-kleuterbad af en dat vond ik best een stap (zijn toch best nog wel spannend vond ik!).

Verder veel lekker gegeten, lunchje hier, uit eten daar... hmmm!

Verder naar een oorlogsmuseaum in Loon op zand geweest en wat shoppen in Roermond. Weekend daarna nog gezellig met allemaal familie en gisteren weer aan het werk. Moeten jullie ook altijd weer helemaal in het ritme komen?

Chocomel, lekker! maar wij hebben dit nooit in huis, wel veel plezier toegewenst!

Suzaa en Scuba, ik hoop dat die slaaptraining hun vruchten gaat afwerpen (zo zeg je dat toch?).

O., leuk dat Nelis in dat opzicht toch op Neeltje lijkt, twee bolleboosjes!

Ik denk trouwens dat Leon kleurenblind is, hij heeft echt geen idee van kleuren... kan ook nog best volgens zijn peuterjuf, maarja...

Lala, wat klinkt je kinderloze dag heerlijk! Sauna heb ik ook wel zin in met dit weer!
Ik kan dus alleen via mobiel.viva inloggen. Al ruim 2 weken niet via de gewone site. Erg irritant.

Tess, beterschap met je ventje!!

DVd speler wordt hier ook zelfstandig bediend, maar is wel weggesloten zodat ze er niet zomaar zelf bij kan.

Zindelijk: hier nog niets van te merken. Ze heeft er totaal geen belangstelling voor en als ze eens iets op het potje doet is het toeval. Voornemen voor het nieuwe jaar is om de training echt goed op te zetten en vol te houden.

Middagslaapje wordt hier steeds vaker overgeslagen, maar na 2 of 3 dagen zonder moet ze echt een keer een slaapje doen, anders klapt ze echt in elkaar. Op het KDV slaapt ze al een tijdje niet meer, want daar was ze voornamelijk aan het feesten in de slaapkamer :-)

Zo, nu even klagen in het mod topic dat ik niet in kan loggen.
Ik moet echt inloggen O anders zie ik de laatste pag niet. Duurt wel al heeeeel lang dat gezeur hier.

Lala: Wat goed die verantwoordelijkheid. Moet ik hier ook maar een instellen Heb alleen hetzelfde probleem als O, een klein ander slopertje rond lopen Ja balen van dat slaapje he, heb hetzelfde probleem dat ik iets moet verzinnen. Maar soms heeft deze moeders ook even me-time nodig en dus gaat ze wel een half uurtje voor de digitale oppas. Daarna wil ik dat ze even lekker rustig zelf gaat spelen of kleuren. Zodat het toch even voor haar een rust moment is. Hier gaat zonder speen ook helemaal goed en daar ben ik super blij mee. Zindelijk gaat ook goed en we zijn begonnen met serieuze training op het KDV. maar snachts nog niet hoor, dan is ze nog niet droog.

Tess: Man wat balen allemaal, aaarrrggg gek wordt je ervan. Zeker van die nachten. Ik zou meteen bij de KNO een afspraak maken voor buisjes hoor. Hier ook weer slechte nachten met Muk maar waarom? Tja kiezen komen door maar meer kan ik niet achterhalen. Wel weer erg vermoeiend.

Lizzie: Klinkt als een lekker weekje. En ik vind het ritme juist weer erg fijn. Ik vond de hele maand dec toch wel een beetje veel hoor met al die feestdagen. Ik merkte ook echt onrust bij beide dus nu weer even strak in het ritme vind ik juist heerlijk.

Leon kleurenblind? Dat komt alleen bij jongetjes voor toch? Maar hoe test je dat dan? Ik bedoel Puk haalt ook nog steeds vaak de kleuren door elkaar en de "moeilijke" kleuren als oranje, paars enz enz kent ze ook nog niet hoor. Ik dacht dat ze pas 4 waren als dat allemaal moest?

Binti: Alleen via de mobiele site dus. Raar die inlog problemen allemaal.

Even drie vraagjes.

1. Kleden jullie kinderen zich al zelfstandig aan of uit????????????????

Ik zat net te denken dat we die zelfstandigheid maar eens moeten gaan stimuleren. Hier doet Puk haar broek uit maar meer eigenlijk ook niet. Laat staan aankleden.

2. Ik zoek zon nachtlichtje die in de vorm van een soort kabouter die ze ook zelfstandig kunnen opppakken (aan de muts van de kabouter zeg maar aan de bovenkant dus) om bijv snachts mee naar de WC te gaan. Was volgens mij genomineerd tot speelgoed van het jaar ofzoiets. Maar kan heb niet meer vinden. Weet één van jullie hoe dat ding heet?

Puk wil nl graag het licht aan op haar kamer maar het lichtje wat dan aan moet is wel erg fel en het Ikea nachtlichtje geeft dan net weer even te weinig licht. Zoek dus een beetje een middenweg.

3. Hebben jullie de babykamer al omgetoverd tot een peuter kamer? Wij eigenlijk nog niet, maar zat te denken dat dit eigenlijk binnenkort wel goed zou zijn. Dan kan Muk in haar bedje zonder die spijlen ervoor en dan zij in een echt groot bed. Of ik zit eraan te denken om een hoog slaper te maken. De kamer is nogal klein en dat zou een hoop ruimte schelen. Of is dat nog te jong? Ook wil ik wellicht proberen dat als ze beide iets ouder zijn ze op één kamer te laten slapen. Dus eentje boven in de hoog slaper en eentje eronder. Nou ja, weet het eigenlijk nog niet helemaal, maar hebben jullie er wel eens over nagedacht?
Nou, niemand aan de chocomel, flauw hoor . Maar komt wel goed. Airmiles heb ik niet genoeg, dus ik ga gewoon even verder googlen.

Ik vind het normale ritme ook weer lekker hoor. Leuk de feestdagen, maar ook leuk dat we dat weer achter de rug hebben.

Tess; he bah, zielig hoor. Oorontsteking schijnt zo'n pijn te doen, bah.Succes bij de kno arts.

Suzy kleedt zich meestal helemaal zelf uit en aan. Soms even helpen met de knoop van haar broek of shirt utitrekken ofzo, maar gaat eigenlijk hardstikke goed en ook handig, laat haar het maar lekker zelf doen. Dan is ook meestal het motto van Suzy trouwens, zelluf doen; ik, ik, ik. Ik mag ook absoluut niet helpen, alleen als het echt niet lukt (en dan kan ze zo lekker driftig worden, haha). Ze heeft ook al sinds haar 2e verjaardag een peuterkamer, en met 2,5 een halfhoogslaper. Wel met zo'n bord dat het een verhoogde rand is. Maar gaat hardstikke goed, hoogslapen vind ze geweldig. En ruimte besparend inderdaad. Ik heb vorige week ook een bed besteld om eronder te doen, zodat ze als ze willen bij elkaar kunnen slapen. Maar Suzoon krijgt ook gewoon een eigen bed in zijn eigen kamer. Als hij wat groter is kunnen we dan proberen of samen slapen wat is. Mijn neefje en nichtje hebben ook jaren bij elkaar geslapen en dat ging altijd heel goed. Dus ben ook wel benieuwd hoe het bij ons zal verlopen.

Bedoel je dit lampje? http://www.geboortewinkel ... chtlamp-groen-p-2843.html

Ziet er leuk uit, maar wel prijzig....

Kleuren kan Suzy wel goed onderscheiden, maar cijfers daarentegen nog steeds niet. Tellen is nog steeds totaal interessant.

Zelf naar beneden gaan, dat zie ik ook nog niet zo gebeuren. Suzoon kan zeker nog niet mee, want die klimt overal op om er vervolgens weer vanaf te vallen. En meestal is Suzoon toch eerder wakker.

Hier wordt 's nachts ook weer volop gespookt door Suzoon. De laatste hoektand komt door, dus hopelijk is dat het. Wordt er af en toe een beetje gek van, maar ik blijf stug volhouden. Ooit gaat het over... Maar wat zou het toch heerlijk zijn als we weer eens gewoon door kunnen slapen. Zucht.

Als Suzoon zijn slaapje doet, plant ik Suzy ook wel voor de tv als ze wil hoor. Lekker even rust door op de bank te liggen en iets disney achtigs te kijken. Pinokkio is de laatste tijd erg in. Maar puzzelen is ook weer helemaal hot en kleuren ook, dus ik hoef haar eigenlijk niet echt te vermaken. Ik had ook eigenlijk niet zoveel last dat Suzy haar slaapje niet meer doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven