November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Chica, wat een drama dat slapen! Het ligt niet aan jou/jullie. Het is gewoon echt een probleem. Wij hebben gemiddelt ook 1x per week een nacht met max 3 uurtjes slaap.

Maar je vaagt om tips? Ik denk dat er nog een aantal mogelijkheden zijn, sowieso de typ van Suzaa. Wie weet speelt er toch iets lichamelijks wat niet reageerd op pcm. Dus de huisarts en inderdaad de huilpoli, volgens mij is dat ook voor peuters. Nog 3 andere dingen die ik kan bedenken: Kun je haar bedje verplaatsen? Klinkt wat zweverig, maar een waterader onder het huis zou ook slaapproblemen kunnen veroorzaken. Optie 2 die ik nog kan verzinnen is de kinderen minimaal 4 dagen te logeren brengen om patronen in jullie huishouden te doorbreken. Sowieso slaap je zelf ook niet in 1 nacht bij en heb je daar minimaal 3 nachten voor nodig. En een laatste idee is het tegenovergestelde, een hele tijd geen logeerpartijen meer voor Muk en weer terug in de slaaptraining.

En meer weet ik echt niet, wij zijn af en toe ook radeloos en zo vermoeid dat het hier ook niet gezellig in huis is.

In elk geval een hele dikke :hug:!
Alle reacties Link kopieren
Bedje verplaatsen heb ik ook al vaak gelezen als tip. Als het kan, zou ik dat zeker proberen.

Misschien kun je Derek Ogilvie bellen.....

Ik merk zelf wel veel verschil sinds (mijn eigen versie van) de slaaptraining, die ik ook heel consequent toepas. Zodra Suzoon huilt en niet binnen 1 of 2 minuutjes weer stil is, ga ik gelijk naar hem toe. Als het nodig is even goed neerleggen (hij ligt noal eens tegen het hoofdeinde aan opgekruld) speentje in, aai over de bol en uitleggen dat hij moet gaan slapen, dat we vlakbij zijn en we hem kunnen horen, dat hij niet bang hoeft te zijn, affijn je kent het riedeltje wel. Daarna elk kwartier hetzelfde riedeltje totdat hij slaapt. Het aantal keren dat we eruit moeten is sindsdien drastisch verminderd, al blijft hij nog wel een paar keer per nacht wakker worden (met ook vaak 1 keer per week een baggernachtje ertussen). Gelukkig slaapt Suzy de laatste tijd weer lekker vast, dus die wordt er bijna nooit wakker van. Dat scheelt enorm, dat maakt het ook goed te doen om vol te houden.

Het is wat he, met die broedsels van ons! Ooit gaat het over..........
Dank jullie voor de tips, jullie zijn lief.

Bedje verplaatsen kan niet. Zo klein is het kamertje helaas. Het kamertje is volgens bij 2,5 bij 2,5 en daar past net een bed in met aan het hoofdeinde een stoel. Dan daartegenover meteen een commode met een plank erboven en ook nog een schuin dak. Geen rare tip hoor maar het gaat dus niet. Als ik de commode omwissel met het bedje dan kan ik niet meer naar binnen.

Ik ga morgenmiddag naar de HA. Als ze niks kunnen vinden dan ga ik meteen hulp vragen. Ga ook het CB bellen voor hulp.

4 nachten uit logeren kan ik helaas geen oma aandoen. Dat trekken ze echt niet en om haar nu na 2 nachten dan weer over te hevelen naar de andere oma vind ik teveel. Tijdje geen logeerpartijen meer lijkt me een goede en ja inderdaad de slaaptraining weer oppakken. Nu slaapt vriend een paar nachten op het luchtbed naast haar bed (wat er dus amper tussenpast zoweinig ruimte is er) om een beetje bij te komen en dan gaan we toch weer aan de slaaptraining.

Maar misschien is de tip om te laten huilen en juist niet heen te gaan ook wel een goede. Vriend roept dat ook altijd maar om 2 uur snachts 3 uur laten brullen kan ik de buren ook niet elke keer aandoen (want die horen het echt wel, sterker nog hun kinderen worden er ook wakker van)

En ja zelfs een babyfluisteraar zit in mijn hoofd om heen te gaan als het niet over gaat.

Vannacht werd ze trouwens om 2400 wakker, vriend ernaast gaan liggen, ging goed, was stil, maar is volgens vriend alsnog 2 x wakker geweest. Niet gebruld dus (en ik heb dus wel goed geslapen) maar wel vaak wakker en vriend dus ook. Tja wat moet ik daar nu weer mee dan. Nog maar even volhouden dan.
Stom viva forum, ik kan er al een hele tijd niet op....

Scuba, wat een ellende die nachten bij jou! Hou vol! En inderdaad naar de huisarts.

Leon draag broeken maat 98 en bovenkleding maat 104.

Hij was vorige week donderdag bij het CB en woog 14,5 kg en was 101 lang. Hij hoort niet meer bij de grote curve maar gaat nu met de gemiddelde mee. Ogentest was goed, voetballen ging ook goed alleen puzzelen vind/vond hij niet leuk en dat ging dus ook niet helemaal goed met de vormenstoof (vind ik zelf ook maar een stom ding ;) ) Meneer is weer helemaal goedgekeurd! Volgens mij gaat ons mannetje mooi met het gemiddelde mee!

Leon slaapt sinds maart ook in een gewoon bed, sinds hij met slaapzak en al uit zijn ledikantje wilde klimmen. Het grote bed beviel meteen prima. Verder is de aankleding van zijn kamertje een doorlopende zaak, een ligt een mooi verkeerspeelkleed en er hangen 3 vliegtuigmodellen, verder nog een grote kledingkast. Het is maar een klein kamertje, maar het wordt zo wel steeds meer een "grote" jongenskamer.

Vakantieplannen hier: 2 weekjes Italie/of zuid Engeland met mijn gezin+zwager en neefje. Nog weinig concreet eigenlijk, wel al zin in!
Ik gooi mijn tip er nog maar een keer tegen aan: als het niet lukt om op het viva forum site te komen, gebruik mobiel.viva.nl!

Scuba nogmaals sterkte, ik kan me zo voorstellen dat je zo langzamerhand ook niet meer weer wat nou de beste aanpak is. Succes bij de huisarts en CB, hopelijk wordt je daar wat wijzer.

Wij zijn aan het kijken naar Andalusie (met in elk geval een bezoek aan Sevilla) en daar dan op een paar plekken een huisje te huren. Zuid-Engeland is trouwens ook een goede tip, die houd ik ook in gedachten.

Iemand van jullie wel eens in Andalusie geweest? het aanbod aan huizen is enorm, weet gewoon niet waar ik moet beginnen en op moet letten.

Suzoon is allergisch voor doorslapen denk ik, want na een goede nacht gisteren is hij spontaan hoesterig en koortsig. 1 Keer raden hoe het er afgelopen nacht bij ons aan toe ging...
Suzaa, we kunnen elkaar de hand schudden, wij hebben weer 4 uur geslapen vannacht. Dat allergisch voor doorslapen klinkt wel grappig. Al is het dat eigenlijk natuurlijk helemaal niet.

Bij huizen letten wij altijd op luxe (vaatwasser is een eis van ons) en kindvriendelijkheid (kinderstoel, traphekje, speeltuin in de buurt of speeltoestellen in de tuin). Verder maakt het nooit zoveel uit, al is een bovenwoning niet praktisch met 2 kleine kinderen. En een open zwembad/meertje/sloot/vijver in de tuin lijkt mij ook niet fijn zolang ze niet kunnen zwemmen, dan zit je zelf geen seconde rustig.

Zodadelijk naar de tandarts met Alissa. Ben benieuwd of ze haar mond open zal doen. Ze is in een verschrikkelijke bui vandaag, wilde niet ontbijten en gooide vanalles door de huiskamer. Heb haar dus zonder ontbijt op het kinderdagverblijf afgezet. De juf wilde haar extra fruit geven, heb de keuze daar gelaten dat honger laten hebben voor mij ook een optie was, denk dat ze zich dan volgende keer wel bedenkt voordat ze 's ochtends vroeg dit soort streken gaat uithalen.
Jeetje Scuba, wat een narigheid. Mijn eerste gedachte was ook direct hulp inschakelen. Hoop dat je goed terecht kan bij je huisarts. Als je het CB belt vraag dan of je eigen wijkverpleegkundige je terug belt. Daar heb je vaak meer aan dan zo'n "standaard" verpleegkundige aan de telefoon.

Heel veel sterkte!!

Suzaa, weet niet in welke periode je naar Andalusie je wilt, maar het is daar vaak héél warm. Niet echt iets voor kinderen, vind ik.

Lala, hoe is het gegaan bij de tandarts? Hopelijk dwongen de vreemde ogen en deed ze het goed. Mij verbaasde het hoe goed Binkie het deed. Als wij tandenpoetsen is dat vaak nog een heel gedoe. Bij de tandarts vond hij alles prima.

Ga me maar even op de stapel wasgoed storten.....altijd weer een leuke bezigheid.
Lala; jij ook al een heerlijke nacht, we kunnen echt wel een sms-clubje beginnen. Pfff... Hang het in de lucht ofzo? Zal vannacht wel niet beter gaan, Suzoon is nog steeds hangerig en niet lekker.

Vaatwasser is inderdaad wel een pre. Omheinde tuin en zwembad ook. Dat is ook wel makkelijk tegenwoordig met de vakantieparken in NL, met die kindvriendelijke huisjes. Ideaal. Hoe ging het bij de tandarts? Suzy vond het de vorige keer bar interessant, hopelijk blijft dat zo.

We willen in september of misschien zelfs oktober op vakantie. Het moet inderdaad niet te warm zijn, lijkt me helemaal niet prettig.
Net terug van de HA. Helaas, haar oren zijn schoon. Stom om te zeggen maar ik had het wel een beetje gehoopt. Dan was het duidelijk. Heb het nummer van het opvoedbureau gekregen om eens mee te bellen met de wijkpedagoog. Klinkt wel zwaar maar dokter heeft me overtuigd dat het niks met opvoeden te maken heeft of dat ze zou twijfelen aan de opvoeding Zij werken ook met het CB samen. Nou dan maken we daar maar eens een afspraak mee. Komen ze thuis kijken geloof ik. Bah vind dat erg zeg, klinkt heel dramatisch
Bah, wat veel niet doorslapende kindjes nog steeds! Hier gaat het nu een paar nachten goed, maar stannetje is dan ook nog zwaar aan de antibiotica. Morgen naar de KNO arts.

Zomervakantie geen plannen. We willen nog steeds ons huis verkopen...

Ik ben nog steeds druk met scholen voor Tessje. Het is niet makkelijk. Ik wil een niet al te zwarte school met continu rooster. Dat gaat in onze wijk lastig worden. Voor de scholen in de goede wijk naast ons geldt vaak een postcode beleid en/of moet er geloot worden, Ik wil verhuizen!!!!
Scuba, een collega van mij heeft op die manier ook geregeld contact met de pedagoog en zij heeft er heel veel aan. En mijn collega is een hele leuke, nuchtere en intelligente vrouw. Zo raar is het dus niet! En als het helpt....
quote:TessTan schreef op 11 januari 2011 @ 16:17:

Scuba, een collega van mij heeft op die manier ook geregeld contact met de pedagoog en zij heeft er heel veel aan. En mijn collega is een hele leuke, nuchtere en intelligente vrouw. Zo raar is het dus niet! En als het helpt....Dat vind ik wel fijn om te horen. Het voelt nl gewoon zo.....ja.....zo raar alsof ik het zelf niet zou kunnen. Beetje als falen misschien. Weet verstandelijk wel dat het niet zo is maar dat gevoel is er wel een beetje. Dus dit is fijn om te lezen.
Stom he Scuba; dat je hoopt dat er iets lichamelijks aan de hand is... Ik geef ook altijd van alles de schuld aan het slechte slapen. Het eerst jaar maagzuur, daarna kiezen, hoektanden, verkoudheid...noem maar op. Maarja, dat is het natuurlijk niet.

Zo snel mogelijk bellen hoor, niet uitstellen. Ik vind het juist knap als je hulp aan neemt. En als je nou even de gouden tip aan ons doorgeeft, kunnen wij ook weer rustig slapen, haha. Maar serieus, niet wachten hoor. Tien tegen 1 dat je straks superblij bent dat je hulp krijgt, alleen dat idee al geeft je vast al veel rust, je hoeft het niet meer alleen te doen en uit te dokteren. Het is zeker geen falen, gezien wat je allemaal al gedaan hebt tot nu toe. Dikke knuffel!

Tess; huis te koop is niet leuk he? Ik duim voor een koper die snel langs komt, jullie hebben een heel leuk huis en hopelijk trekt de markt weer aan.
Scuba, schaam je niet hoor, het schijnt dat leraren (met hun pedagogische opleiding!) verhoudingsgewijs ook vaker kinderen met een opvoedproblemen hebben, terwijl zij hier juist goed in zouden moeten zijn....

Iemand bij je thuis langs laten komen is best wel een beetje eng, maar vaak wel erg leerzaam. Ik heb dat zelf met video interactie begeleiding (een expert die komt filmen in de klas) heel confronterend, maar ontzettend leerzaam omdat je er van alles uitpikt van dingen die je onbewust doet (houding, stemgebruik etc..) Sterkte.

Tess, heb je al kijkers gehad voor je huis?
Tjonge, net even bijgelezen. Scuba, dat is niet fijn zeg, maar inderdaad: het is echt geen schande om hulp te vragen. Juist bij je thuis kunnen ze naar de oorzaak kijken. Je hebt zelf toch een gekleurde blik.

Vakantie: wat is dat? Misschien kunnen we in het najaar een weekje weg, maar waarschijnlijk kan Bruin dat niet trekken. Ik zit nu op 70% van mijn salaris, manlief komt in augustus in de WW en we hebben ook hogere vaste lasten.......

Hier gaat het gelukkig zijn gangetje. Ik ga langzaam weer toewerken naar naar huis gaan. En thuis heeft Neeltje vandaag haar eerste echte plasje op het potje gedaan bij het kdv. Zou het luierloze tijdperk gaan aanbreken?

O ja, wij zijn over 2 maanden ook weer toe aan de tandarts. Vorig jaar moest Neeltje voor het eerst. Wij hadden haar aan alle kanten voorbereid: zij zou haar mond open doen en de tandarts zou alleen maar kijken. Nee dus, mond ging niet open. Dit jaar moet Nelis ook. Zal mijn benieuwen
Scuba, ik denk dat heel veel ouders wel wat hulp zouden kunnen gebruiken, maar er niet om durven vragen. Moedig juist dat jullie dat wel doen!

O, het schiet al aardig op! Het zou fijn zijn als Nelis zijn zus volgt zonder luiers, ben je er gelijk helemaal vanaf!

De laatste tijd hebben we geen kijkers meer gehad, daarvoor best wel wat. Iedereen was enthousiast, maar geen bod....
Scuba, tuurlijk voelt het niet fijn. Maar jullie hebben echt alles gedaan wat jezelf kunt doen. Blijkbaar heeft Muk iets nodig (of jullie) wat jezelf niet voorhanden hebt.

Ik vind het juist sterk van je dat je hulp vraagt. Kijk naar O, zij is toch ook zo goed bezig.

Balen Tess, dat het huis nog niet verkocht is. Ook moeilijk om vooruit te denken en plannen te maken.

Lala, heeft Allisa vanochtend lief gegeten?

Binkie heeft ook van die heerlijke momenten...........Luisteren is soms zo moeilijk. Vanochtend ook, wil hij niet aan- en uitkleden. Uiteindelijk mag hij het dus zelf doen (wij zijn al beneden aan het ontbijt), uitkleden gaat goed, alleen aankleden nog niet. Vind het zo moeilijk om me in hem te verplaatsen. Wil hem alle ruimte geven om het zelf te doen, maar heb niet alle tijd. Lastig.

Door jullie heb ik ook al weer de vakantiekriebels gekregen. Heerlijk die vakantievoorpret.
Even snel voor Scuba Mocht het je troost bieden, ik heb ook hulp gehad bij het slapen van Madelief. Iemand heeft ons op video gezet... Uiteindelijk hielp het wel een beetje om te zien wat je anders zou kunnen doen maar Madelief is nu op haar 8ste nog altijd een moeilijke slaper. Het zit gewoon in dat kind, daar had ik bij kunnen doen en laten wat ik wilde het had toch allemaal weinig uit gemaakt...
Lijnes; weet Madelief dan ook waarom ze wakker wordt? Angstig, piekeren, dromen, of gewoon wakker en niet meer in slaap kunnen komen?

O; het schiet alweer op voor jou. Ben je er alweer aan toe om naar huis te gaan?

Suzoon is al een paar dagen ziek. Hoesten, koorts, dat werk. Hij begint gelukkig wel op te knappen, eens kijken of hij vanmiddag/avond weer koorts heeft of niet. Suzy was gisteren helemaal verdrietig dat ze zonder Suzoon naar het kdv moest. Arme schat!
Bah wat naar Suzoon ook al aan het kwakkelen... Ik vind daarom die winter echt niet leuk... Beterschap voor het kleine ventje

Inderdaad O nog maar heel eventjes dan is het zover! Ben ook wel benieuwd naar je bevindingen...

Tja en Madelief en slapen, ze wordt vaak gewoon wakker en valt om allerlei redenen dan niet meer in slaap erna, eigenlijk alle dingen die jij opnoemt Suzaa. Meestal lost ze het zelf op en gaat ze een boek lezen of zoiets maar het lukt haar niet altijd...Zo lag ze vandeweek naast me omdat ze bang was voor "de boze wolf"
Suzaa: wij zijn jaren geleden in Andalusie geweest via www.lataha.nl Was super, prachtig huisje op een mooie plek. Huisje waar we toen zaten staat er niet meer op zie ik, maar zou ook te klein zijn met kindjes. Was een van onze beste vakanties ooit trouwens!

Wij hebben in juni een week een huisje op Terschelling geboekt. Daarna zien we wel weer, ik heb dan een drukke festival periode achter de rug dus dan ben ik er wel aan toe.

Tandarts? moet ik daar ook al over na gaan denken? Ojee, maar eens informeren of bintje daar ook al aan moet geloven....

scuba: hulp lijkt me een heel goed idee. Al is het maar om bevestigd te krijgen dat je goed bezig bent en dat het een kwestie van lange adem is..... Ik hoop dat je er iets aan hebt!!

Scholen: wij kunnen kiezen uit 3, 1 valt af wegens teveel godsdienst gedoe, bij de andere zijn we vorige week geweest, was erg leuk maar wel grote groepen/klassen. De andere gaan we volgende week kijken, deze zit een straat verderop, dat is wel heel handig. En alle scholen zijn bij ons witter dan sneeuw, dat krijg je in deze omgeving....

even posten, dan volgende blz...
Binti; op welke plek zaten jullie toen? Ik denk dat je www.taha.nl bedoelt? Daar ben ik ook al een paar dagen aan het rondneuzen, maar het aanbod is zo groot . Het zier er wel allemaal fantastisch uit. En ik ben nog aan het kijken wat nou een goede plek is om te zitten. We willen eigenlijk 3 plekken, eerste niet te ver van malaga, dan aan de kust ergens bij Cadiz en dan nog een paar dagen Sevilla.

Tandarts is volgens mij vanaf 2,5 ongeveer. Suzy is al een keer geweest en we moeten in maart geloof ik weer.
Dames, je kunt het geloven of niet, maar ik heb het op het moment erg druk Wel leuk druk, maar mijn dagen zijn helemaal vol. Vanmorgen had ik nog niet eens genoeg tijd om mijn tas voor het weekend in te pakken, ik had zomaar een extra therapie. En als je dan meetelt dat ik alweer 2 weken bezig ben met onze nieuwe hypotheek (die al in november door onze tussenpersoon geregeld had moeten zijn......) en ook een gezin heb: helaas weinig tijd om jullie up to date te houden

Volgende week heb ik nog een rustige week, en dan loopt hyves weer vol
Maak je niet te druk O! Wel een beetje rustig aan doen he, je weet wat ervan komt . Maar je klinkt heel energiek, houden zo.

Scuba; hoe waren je nachten de afgelopen dagen?

Suzoon lijkt weer opgeknapt, gister was hij alweer aardig actief. Vriend gaat vanochtend kijken of hij fit genoeg is voor het kdv. Hier dus ook onrustige nachtjes, maar op een of andere manier zijn we minder gesloopt dan een tijdje geleden. Misschien toch een deel acceptatie, we slapen beiden ook sneller weer in na een krijspartij, waar we een tijdje geleden het toch vaak voorkwam dat we de slaap niet meer zo makkelijk konden vatten en er dus nog meer uurtjes slaap verloren gingen.

Is het al lente? Ik stel voor dat we in elk geval januari en februari even in de fast forward doen. Bleeeeeehhh.
Weten jullie trouwens toevallig een goede bestemming voor knuffelbeesten? Ik ben de laatste tijd nogal aan het opruimen en heb een overschot aan knuffelbeesten die ik graag kwijt wil!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven