Gezondheid alle pijlers

Roaccutane

24-12-2010 11:00 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden opende ik een topic over antibiotica bij acne.

Inmiddels heb ik dit een aantal weken gebruikt zonder resultaat.

Afgelopen week bij de dermatoloog geweest en na 13 jaar acne heeft hij een oplossing: Roaccutane.

Omdat mijn huid zo lelijk is moet ik eerst een maand naar een huidtherapeut in het ziekenhuis. Daarna mag ik starten. Ik kreeg 2 voorlichtingsbrochures mee en een contract. Je tekent dat je op de hoogte bent van de gezondheidsrisico's en ernstige handicaps die een kindje vrijwel zeker krijgt als je in verwachting raakt.

Normaal gesproken zou ik dit soort middelen nooit overwegen. Maar onze bruiloft staat voor de lente gepland en ik wil er zo graag een keer pukkelloos uit zien. We hebben geen kinderwens en ik gebruik het spiraal maar je moet aanvullende anticoneptie gebruiken (condoom) voor de duur van zes maanden! (help)

Mijn vriend staat niet te springen zul je begrijpen.

Ook moet ik elke maand gaan bloedprikken op leverfalen en een zwangerschapstest doen.

Ik wil zo graag van de pukkels af, maar dit is wel heel erg drastisch.

Graag wat tips, meiden met ervaring of adviezen.

Fijne dagen!

Merel
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Geen ervaring, vond wel een ouder topic hierover. Misschien heb je daar vast iets aan.

viva topic klik
Hier heb ik iets aan.

Bedankt Heleen.
Werktechnisch gezien weet ik er wel wat vanaf. Roaccutane is een paardenmiddel, maar wel een waar goede resultaten mee geboekt worden. Zeker het proberen waard. Heel goed dat je zo bent voorgelicht over de risico's van een zwangerschap, die moet je ook echt ter harte nemen.

Hou er rekening mee dat je huid wel ontzettend droog kan worden bij gebruik. Dus smeren, smeren, smeren om het voldoende vet te houden. Vooral de lippen en de oogleden geven redelijk veel klachten. Hopelijk valt het voor jou mee!
Hey Merel,

Kijk eens op YouTube en zoek op: Roacutane diary.

Er zijn tientallen mensen die weken lang filmpjes uploaden met hun bevindingen met het slikken van Roacutane. Het is wel vaak in het engels gesproken maar ik zou dr eens wat bekijken. Mensen geven ook vaak bruikbare tips. Ook kun je zien wat het doet met hun huid.

Ik heb hier klik een voorbeeld. Rechts onder suggesties kun je de volgende weken vinden.

Succes ermee!
Ik heb het gebruikt, en het heeft geholpen in die tijd.

Mijn mondhoeken waren wel behoorlijk uitgescheurd, maar ik kon me niet echt vinden in de spookverhalen op internet.

Blijkbaar heb je heel veel last van acne, ik zou het gewoon proberen.
This is not kosher!
Of anders die Diane pil, sla je twee vliegen in 1 klap, anti-conceptie en geen pukkeltjes.
Vrouwen hebben vaak al een hele geschiedenis achter de rug qua medicijnen, voor ze aan de Roacuttane mogen. Dus waarschijnlijk zit daar de Dianepil ook al bij.
klopt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven