Cosmopolitan Coctail

24-12-2010 02:01 9 berichten
Ik wil voor kerst mijn gasten graag trakteren op een Cosmopolitan coctail. Ik vind dit drankje zelf erg lekker, maar heb het nog nooit zelf gemaakt, alleen tijdens het uitgaan gedronken.

Ik ben op internet op zoek geslagen, en de ingrediënten zijn me volstrekt duidelijk, namelijk:

Wodka

Cranberrysap

Contreau of triple sec

Limoensap

MAAR...de verhoudingen zijn in elk recept op internet anders en ik vind het moeilijk in te schatten wat de beste verhoudingen zijn.

Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring met het maken van een goede, lekkere cosmopolitan coctail en zo ja, zou je de verhoudingen die je gebruikt met mij willen delen?

Google is in deze niet mijn vriend, want zoals ik al zei: alle recepten zeggen weer wat anders qua verhoudingen, dus hoor ik het graag van een ervaringsdeskundige. Dank!
Alle reacties Link kopieren
Misschien als je Googelt op 'cocktail' dat je dan betere recepten krijgt.
Je kan van Absolut ook de citroen variant kopen. Extra citroen om evt. met de smaak te spelen.

Het is een kwestie van smaak - gewoon testen dus! Daarom staan er ook zoveel verschillende recepten online.

Begin met cranberrysap in wen glas, scheut vodka erbij en dan in ieder geval minder Cointreau dan vodka. Goed roeren en proeven wat er nog bij moet of juist zachter maken door meer sap.

Is leuk om te doen - lekker avondje testen
Lizzl, bedankt voor de tip! Ik ga het soieso 'goed' aanpakken en niet in een glas bereiden, maat met een coctail shaker! En met echte cosmo glazen. Heb er echt zin in!

Je hebt helemaal gelijk dat ik gewoon uit zou kunnen proberen, maar de recepten op internet zijn ZO verschillend. De een zegt 20 ml vodka en de ander 100 ml. Wou eigenlijk een goed basisrecept van iemand die er verstand van heeft (zodat hij ongeveer smaakt zoals hoe ik hem ken), en dan kan ik van daaruit natuurlijk doorgaan en hem aanpassen op mijn eigen smaak.
Sorry, heb ook geen exacte hoeveelheden. Ik schenk en proef

Misschien op de site van Absolut (of ander merk), Cointreau of Gall & Gall?
Schorpioentje: sorry, typefoutje van mij. Gelukkig is Google slim en word ik vanzelf verbeterd als ik op een verkeerd woord zoek. Dan zegt hij netjes 'bedoelde u cocktail?' en dan klik ik dat aan. Dus da's het probleem niet, maar bedankt voor de opmerkzaamheid
2 delen Absolut Citron, 1 deel Cointreau, sap van 1 limoen en aanvullen met 1 deel cranberry juice.
Am Yisrael Chai!
Fashionvictim, super, mijn dank is GROOT! Ik ga vanavond een test-cosmo maken met jouw verhoudingen. Ik laat het nog weten.
Nou, uiteindelijk na wat getest ben ik uitgekomen op het volgende per glas: 1 deel wodka (gewone smirnoff), 1 deel Cointreau, sap van 1 halve limoen en 2 delen cranberrysap. Was erg geslaagd en de gasten waren er ook over te spreken. Bedankt voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven