Muffins met zachte vulling

25-12-2010 10:16 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal!

Ik ga vandaag chocolademuffins maken met een zachte vloeibare vulling. nu staat er dat ik een blokje chocola in het midden moet doen. Maar nu vraag ik me 1 ding nog af. Natuurlijk ga ik er 1 als ze nog lekker warm zijn opeten, maar ik eet er niet 10 tegelijk op..Als de chocola weer hard wordt, is dat dan nog wel lekker in die muffin? Niet dat ik zo weer een hard stuk chocolade door moet bijten. Heeft iemand misschien tips?

In ieder geval bedankt en een fijne kerstdagen allemaal!
Je kunt er ook in plaats van een stukje chocola, een lepel chocoladepasta in doen. Dan blijft het zeker smeuïg! Lekker hoor!
Ik heb die ook wel eens gemaakt, van Jamie Oliver? Ik moest de chocola in het deeg doen en dan meebakken in de oven. Bij mij werd het een soort van pudding, erg lekker, ook de dag erna nog!! Werd geen harde klont iig..

Smul ze :-)
Ik heb niet dat recept, maar het is gewoon een blokje chocola. Ben alleen zo bang dat ik zo weer op een hard blokje chocola zit te kauwen als het is afgekoeld ;)

Misschien dat ik het inderdaad maar ga proberen met chocoladepasta
Maak de muffins zonder die chocola..

Laat ze goed afkoelen.

Haal er met een appelboor een stukje uit (let op dat je de bodem niet raakt).. Snijd het bovenkantje van dat stukje af..

Doe er met een spuitzak wat chocopasta in.

Als je geen spuitzak hebt werkt een plastic zakje met een gaatje in de hoek ook..

Zet het bovenkantje over de chocoladepasta.. Done ..

Eventueel kun je ze nog aftoppen met botercreme; poedersuiker met boter als glazuur..

Xx
Bedankt allemaal! Ik ga het eens allemaal proberen!
ik zweer bij nutella & banaan
ik heb ze laatst gemaakt, half vullen met beslag, lepeltje nutella, en de rest van het beslag, gewoon bakken; ging prima. Ik had dus kleine stukjes banaan door het beslag gedaan.
Hmmmm, goed idee die nutella!
Chocolade blijft wel iets zachter nadat het in de oven geweest is. Het wordt dus niet weer zo hard als het was. Stiekem erg lekker hoor
Gooi er even een in de magnetron voordat je 'm gaat eten?
Ja even in de magnetron werkt goed. Niet te lang, alleen dat de binnenkant weer even warm is. De chocola wordt niet meer keihard hoor.
Oeh, lekker

Weet iemand hoe je dan een toffee of caramel vulling in een muffin kan maken?

Zou een toffee ook wat zachter blijven als ie in de oven meegebakken is met de muffin?
Het viel gelukkig toch mee! Heb het gewoon met een blokje chocola gedaan. Nu heb ik weer de pech dat net nu de magnetron stuk gaat..Dank je voor de reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven