Hoe quiche bewaren

25-12-2010 19:34 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Zojuist een quiche gemaakt, met spekjes en spinazie. Hij staat nu af te koelen op het aanrecht. Morgen gaan we brunchen met de familie, waar laat ik hem vannacht? In de koelkast of in de kelder, en afdekken met aluminiumfolie, ja of nee?

Bedankt!
Ik had gister 3 quiches gemaakt en die heb ik in alufolie in de koelkast bewaard.
Ik zou hem afgedekt in de koelkast zetten (in een taartdoos oid) en morgen weer even in de oven zetten om hem lichtjes op te warmen.
Bedankt!
maar wel helemaal afgekoeld in de koelkast zetten.
Ik heb ook een vraag,

Heb afgelopen vrijdag een ham-prei quiche gemaakt. Hij heeft alle dagen in de koelkast gestaan. Zou ik hem morgen nog kunnen eten?
Als hij ruikt alsof hij eetbaar is, dan vast wel . Ik neem aan dat je hem afgedekt had? Lijkt mij geen groot probleem.
Ja je hebt gelijk, hij staat inderdaad afgedekt, ik ga het gewoon proberen. Dank je wel!
Een spinazie quiche?

Dat is volgens mij niet echt goed om 2 maal te warmen ivm nitraat/nitrit(wat was het ook alweer?) dat dan vrijkomt.

Beter gelijk opeten een volgende keer.
Flatscreen, dat is erg achterhaalt. Daar zijn ze op teruggekomen.

TO; bewaren in de koelkast of buiten anders?

KaSiNi; welja, dat is echt nog wel goed. Even ruiken idd wat Teig al zegt. Eetsmakelijk!
o echt?

goed dat ik het weet.
Flatscreen, dat is inderdaad achterhaald. Spinazie bevat nitraat, en bij heropwarmen zet dit zich om in nitriet. Maar een normaal gezond mens heeft daar geen last van, het mag dus tegenwoordig wel weer.
Nou, hij was inderdaad nog prima te eten!
Goed zo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven