mijn buren.. arghh

25-12-2010 20:31 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon sinds 2 maanden hier, mijn buren ook, nieuwbouwappartementen. Ik ben verhuist omdat ( onder andere ) het in mijn andere appartement nogal luidruchtig was. Oude huizen, houten vloeren, luide buren. Veel muziekoverlast van mijn buren daar ( studenten e.d. ). Kon er dus alleen beter op worden, dacht ik.. nu heb ik al 2 dagen last van mijn directe buren... heel erg luide muziek.. vanmiddag ook meezingen, dus ik dacht nog: het is kerst, ze hebben een feestje, leuk.. maar het wordt steeds erger ( de muziek ). Kan ik het maken om langs te gaan? of in het kader van: het is kerst.. laat gaan. Vanmorgen werd ik overigens wakker van hun muziek, zij hebben een kind dus zijn heel vroeg wakker. Leuk voor hun, maar ik slaap graag langer dan 8 uur 's ochtends op mijn vrije dag.

arggggg heb ik weer.

wat zouden jullie doen?
Oei balen !

Ik zou het geloof ik na de kerstdagen even aankaarten bij ze. Gewoon op een gezellige manier .... hopelijk komt het dan goed ! Sterkte, want ik weet hoe verschrikkelijk irritant het is !

oh, en fijne kerst uiteraard !
Ik zou nu nog niet langs gaan, hoe vervelend het ook is. Ze mogen tot 10 uur 'lawaai' maken. Ga maandag even langs, en zeg dat je met hun liedjes kon meezingen ofzo. Als je nu heen gaat zullen ze je waarschijnlijk vinden zeuren.

En dat zij heel vroeg wakker zijn (want ze hebben een kind) en dat jij langer uit wilt slapen... maken ze dan echt herrie in de vorm van 'overlast' of is het meer dat jij nog wilt slapen en zij normale huisgeluiden maken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kzou er ook nog niks van zeggen. Je woont er net, misschien is het een eenmalig feestje? T zet al lekker de toon anders, na twee dagen al een ruzie met de buren.

Langsgaan zou ik wél na de kerst doen.

Als het aanhoudt zou ik gewoon kennis gaan maken (sowieso wel aan te raden. Dat maakt aanspreken een stuk fjner) en terloops ter sprake brengen dat het best gehorig is.
vanmorgen waren het geen gewone huisgeluiden, want die hoor ik hier niet, maar keiharde muziek..

Dit zijn trouwens dezelfde buren die laatst langs kwamen om te klagen over boorgeluiden ) die ik niet maakte maar de onderbuurman ) omdat kind moest slapen.
en het is hier helemaal niet gehorig, dat is juist het punt..
Ik denk dat je nu wat minder tolerant bent omdat je om overlast bent verhuisd. Wat zijn nou helemaal 2 dagen, feestdagen ook nog.

Als jij voor die tijd geen last had van ze, zal die lijn zich na de kerst ook wel doorzetten. Wacht het eerst eens even af.
Nieuwbouwappartementen zijn toch allemaal uitstekend geïsoleerd. Als je dan nog zoveel overlast hebt van je buren maken ze of héél veel lawaai of er zit een "lek" in de isolatie. Als ze een harde vloer hebben (parket, laminaat) mag die niet strak tegen de muur liggen, onderlaag of niet, het maakt lawaai, of je er nou boven, naast of onder zit. Als ze (nog) geen gordijnen hebben scheelt dat ook in het geluid, gordijnen absorberen enigszins, net als kleden. Misschien staan hun boxen op de grond of tegen jouw muur? Misschien dat je er op een rustig tijdstip eens over kunt praten, het is best mogelijk dat de alcohol inmiddels rijkelijk heeft gevloeid, sommige mensen kunnen dan wel eens agressief reageren.
verba volant, scripta manent.
en ik wil zo graag gaan slapen, want ben doodmoe.. maar dat gaat dus niet.. hopenlijk gaan ze straks op stap
schaf een doosje herriestoppers aan, works for me!
Probeer er niet teveel op te letten joh, dat scheelt echt al heel veel. Je zult wel vaker geluiden horen, daar moet je mee leren leven of in een hutje op de hei gaan wonen.

Het gaat vast weer over, vreet je nou niet teveel op hierover. Door er zo ontzettend bij stil te staan gaat het alleen maar meer irriteren.
Als dit vaker gebeurt zou ik gewoon even langs gaan. Ik woon ook in nieuwbouw en op een gegeven moment luisterde mijn bovenbuurvrouw van 's middags 3 tot 's nachts half 1 snoeiharde dance. Door de goede isolatie hoorde ik alleen maar de zware bas die in de muziek zat. Om half 1 was ik zp ontzettend zat van dat lage gedreun dat ik echt bij haar langs ben gegaan. Gelukkig reageerde ze goed en deed ze de muziek zachter. Nu af en toe nog eens een paar uurtjes, maar dat is te handelen.
quote:kitty elastic schreef op 25 december 2010 @ 21:07:

en ik wil zo graag gaan slapen, want ben doodmoe.. maar dat gaat dus niet.. hopenlijk gaan ze straks op stapIk zit niet bij jou in huis, maar ik kan me zo voorstellen dat je je zo loopt op te vreten dat je dáárom niet kunt slapen / denkt dat je niet kunt slapen.
psssst.. het is al 5 minuten stil
Geniet er maar van. Hopelijk val je snel in slaap
quote:kitty elastic schreef op 25 december 2010 @ 21:18:

psssst.. het is al 5 minuten stilKssssst, computer uit en te bed jij, dan slaap je voordat er weer herrie komt!
haha ,daar word ik gewoon wakker van... helaas ( lichte slaper )
Ik heb sinds 2 maanden 5 studenten naast me, wat een opluchting! De vorige buren waren een moeder met 2 dochter én een plavuizen vloer....en de dames liepen erg graag op hoge hakken. Die hoorde je dus ook 's morgens, ;s middags, 's avonds én 's nachts! Ook hele harde housemuziek, dat ik mijn TV harder moest gaan zetten, om nog iets te verstaan.

Ze zijn gelukkig na 6 maanden weg gegaan en nu wonen er 5 studenten theologie en ik hoor nooit iets!

Ja, gistermiddag: waren ze gezellig samen jembé aan het spelen, klonk erg leuk!
Als je erg veel overlast hebt ervaren in het verleden, word je erg gevoelig voor dit soort dingen en dan zit je in een bepaald patroon vast, je geest bevindt zich dan in een voortdurende staat van paraatheid. Ik heb het zelf ook gehad, twee jaar geleden verhuisd na een lange periode van overmatige overlast. Toen ik net verhuisd was, was ik nog steeds erg gericht op geluidjes. Wat ik eraan overgehouden heb, is dat ik nog steeds met oordoppen slaap(kan het echt aanbevelen hoor, als je zo licht slaapt). De gevoeligheid is wel afgenomen in de loop der tijd. Maar je zit zo weer in de stress, denk ik, als je weer een paar dagen in herrie zit.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Dat denk ik ook!

Uiteindelijk deel je wel een complex dus moet je toch tolerant zijn.

Jij zegt: zij kwamen klagen over het boren (en dat was de onderbuurman) Komt op mij over alsof jij vindt dat zij zeuren OF voor jou een vrijbriefje om te gaan zeuren.

Maar wat wil je?

Oordopjes kopen en de zaak met een lach bekijken?

Of klagen bij de buren met het risico op over en weer geirriteer?

X Sam
Prima69, ik heb hetzelfde als jij, maar oordopjes zijn zó oncomfortabel! Ik heb gewoon van de hema, isoleren wel erg goed. Welke heb jij, en zitten ze wel goed?
Oordopjes zijn wel ellendig hoor, in je eigen huis.
quote:Watchamacallit schreef op 25 december 2010 @ 23:21:

Prima69, ik heb hetzelfde als jij, maar oordopjes zijn zó oncomfortabel! Ik heb gewoon van de hema, isoleren wel erg goed. Welke heb jij, en zitten ze wel goed?Ik heb van die Alpine Oordopjes, Sleepsoft, verkopen ze o.a. bij de Kijkshop. Toegegeven, ik heb er aan moeten wennen, maar ik zou niet meer zonder willen, ook al woon ik nu vrij rustig, hoor, maar ook op vakantie in hotels vind ik het een uitkomst, want ik slaap ook heel licht.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:Groll schreef op 25 december 2010 @ 23:55:

Oordopjes zijn wel ellendig hoor, in je eigen huis.Het is ook te gek eigenlijk dat ik ze destijds ben gaan gebruiken, ook overdag om maar geen herrie te hoeven horen, want de overlast die ik ervaren heb, was buitenproportioneel. Er wordt vaak beweerd dat men tot 10 uur 's avonds lawaai zou mogen maken, klopt niet helemaal, dat gaat op voor onvermijdbare geluidsoverlast zoals het boren van gaatjes in een muur, bouwwerkzaamheden. Maar niet voor vermijdbare geluidsoverlast zoals harde muziek(als er een evenement is waar veel harde muziek bij is, moet er voor die muziek ook een vergunning aangevraagd worden). Heb er toen ook uitgebreide gesprekken over gehad met de politie en die zei dat je eigenlijk de muziek van een ander nooit zou moeten kunnen horen in jouw huis. Dat je het soms gedoogt, dat is aan jou, maar het is geen vrijbrief voor degene die graag zo hard zijn muziek aan wil hebben dat hij of zij voor jou gaat bepalen dat je er maar naar te luisteren hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven