Jouw horror-kerstdiner?

25-12-2010 21:42 147 berichten
Wat was jouw horror kerstdiner?

Ik trap af met vanavond; kerst bij mijn schoonouders. We kennen elkaar al 12 jaar en ik ben al 12 (wat zeg ik?? 25 !) jaar vegetarier.

appetizer: ganalencocktail

vooraf: runder-groentensoep

Hoofd: garnalen, zalm, tonijn, vleessalade, haring, paling, meloen met ham (lekker er omheen gewikkeld)

gevulde eieren.

Toe: twee omgekeerde mona puddingen en ijs (zo met doos en al op tafel)

Ik heb dus ijs gegeten vanavond. en eieren.

Heb jij een leuke? Deel het met me, terwijl ik een dubbele boterham met pindakaas wegwerk.
Alle reacties Link kopieren
Lig helemaal in een deuk om jou horror kerst diner, vergeef me.

De mijne vanavond,

Erg zachte krieltjes,soppig , volgens vriend omdat ze uit de vriezer komen.

Rollade, ik vind dr gewoon niks aan

Plofgroenten

Ik zou koken,maar heb gewoon een klote dag,voel de kerst spirit gewoon niet.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Volgend jaar Kerst maar schoonouders bij jouw thuis?
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Wat respectloos, dat ze na 12 jaar nog niet weten/rekening houden met jou!

Ik verhuur kamers aan studenten en laatst had ik 2 maanden een moslim op kamers. Daar houd ik zelfs al rekening mee!

Heerlijke fondue gehad bij mijn zus...
Oooh, wat erg... en dat na 12 jaar... Er was gewoon niks wat je kon eten? Heb je echt alleen maar ijs gehad? Wat een stel horken die schoonouders van je. Je schoonouders moeten je wel heel erg haten om dit te doen.

Ik kan me maar een maaltijd herinneren wat ik echt vies vond. Is járen geleden bij mijn oma geweest, had ze stamppot zuurkool van de reformwinkel. En dat was hele hele zure zuurkool Met zo'n blok wit spekvet er bij. Nou, daar doe je me géén plezier mee.
quote:Prima69 schreef op 25 december 2010 @ 21:46:

Volgend jaar Kerst maar schoonouders bij jouw thuis?Ik had ze uitgenodigd maar door omstandigheden van hun kant kon dat niet door gaan.
Ik ken eigenlijk geen horrorkerstdiners, vanavond heeft vriend van dochter heerlijk gekookt voor ons. Normaal doen we hier weinig met kerst, morgen zijn lief en ik samen en we hebben een maaltijdsalade met een lekkere zalmsalade erbij. Gewoon kant-en-klaar. Als het niet te pruimen is, kunnen we mopperen op de supermarkt.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Eet smakelijk.

Die van mij viel mee, hoewel ook een beetje merkwaardig. M'n schoonmoeder vertelde dat ze voor mij, ipv de varkensrollade die ze ook hadden, een runderrollade had gehaald (overigens niet alleen voor mij hoor). "Want ik weet dat je geen varkensvlees eet". Om vervolgens als garnituren te serveren: aardappels met daarin spek gefrommeld, boontjes met daaromheen spek gewikkeld en salade met spekjes.
quote:whopper schreef op 25 december 2010 @ 21:48:

[...]

Ik had ze uitgenodigd maar door omstandigheden van hun kant kon dat niet door gaan.Volgend jaar maar weer doen en dan een volledig vegetarisch kerstmenu voorschotelen. Niks geen vlees of vis voor deze mensen. Ik kan er niet over uit zeg....
Whopper, wat grappig dan je avatar
quote:whopper schreef op 25 december 2010 @ 21:48:

[...]

Ik had ze uitgenodigd maar door omstandigheden van hun kant kon dat niet door gaan.Eigenlijk vind ik het heel respectloos van je schoonouders, hoor. Na 12 jaar, je ziet toch je gasten genieten van het eten en wat is er dan aan als iemand het om een of andere reden niet kan eten? Ik snap dat niet. Mijn moeder is ook vegetariër en als zij bij mij zou eten met kerst, zou ik daar zeker rekening mee houden.
quote:Ratteke schreef op 25 december 2010 @ 21:47:

Oooh, wat erg... en dat na 12 jaar... Er was gewoon niks wat je kon eten? Heb je echt alleen maar ijs gehad? Wat een stel horken die schoonouders van je. Je schoonouders moeten je wel heel erg haten om dit te doen.

Welnee, ze haten me niet.

En ik heb ook een paar gevulde eieren gegeten hoor, dus neit allen maar ijs

De aller eerste keer dat ik bij ze at was er kippensoep. 'Ja maar, ik ben vegetarier'

'Oh maar dit is kip hoor', zei mijn schoonmoeder toen.' dat kun je gewoon eten'

En een week of wat geleden; of ik soep wilde. Het hele huis rook al naar riunderbouiilon, dus ik bedankte vriendelijk.

'maar het is groentensoep hoor'.

De ballen dreven erin.

Tuurlijk.

Ze begrijpen het gewoon niet. Echt niet.

Alles wat afwijkt begrijpen ze niet.
Vervelend, ze zijn dus eigenlijk gewoon onwetend en zullen zich er ook niet in verdiepen, blijkbaar.
Maar wat hebben jullie dan gegeten? Mijn boterhammen zijn op en waren heerlijk
Even denken, "schoonzoon"(ze zijn al 4 jaar samen, maar ik heb het altijd over vriend van dochter ), heeft als voorgerecht quiche gemaakt met wat salade erbij. Als hoofdgerecht zoete worteltjes, rösti en gevulde kipfilet(gevuld met kruidenkaas), als nagerecht een dame blanche.
Eén keer bij een bevriend stel, geen van de twee kan koken, zelfs een eitje is te moeilijk. Vooraf erwtensoep uit blik, hoe verzint iemand dat als voorgerecht. Er kwam een half verbrande, van binnen nog rauwe kip op tafel, regelrecht uit de diepvries de oven in vermoed ik, tot prut gekookte spruitjes met een half blikje nootmuskaat erover (daar ga je van trippen) aardappelpuree die meer op aardappelsoep leek, uit een pakje en iets dat voor mosterdsaus moest doorgaan. Gelukkig kwam het toetje uit de winkel. Ze hebben zelf ook niet veel gegeten.
verba volant, scripta manent.
Ik kan me voorstellend dat die boterhammen wel gesmaakt hebben na een karige maaltijd. Trouwens, ik vind jouw avatOr wel grappig in het kader van het vegetarisme............
Whoeha! Trippen op de spruitjes.

Ik denk dat het leuker was dan bij mij vanavond
Vervelend zeg! Ik ken ook iemand die veganist is, daar heb ik van gevraagd of ik een lijstje mocht hebben van wat zij wel of niet mocht hebben.

Dat heb ik weken geleden al gedaan en heb via google een leuk alternatief menu kunnen voorschotelen.

Hoe het smaakt etc, ja ik vond het zelf niet lekker, zij was er echt heel blij mee.

Het gaat gewoon om dat kleine beetje moeite en interesse.

Ik hoop dat de boterham met pindaK je inmiddels goed heeft gesmaakt
Ja hij is leuk he? Mijn vegetarische burger
Thuis lekker gegeten met man, kinders, schoonmoeder & vriend.

Vooraf zelfgetrokken rundersoep

Daarna aardappelpuree, aardappelkroketjes, verse sperzieboontjes, worteltjes en peultjes, tomaat en komkommer, champignon roomsaus, een te gare (dus taai) rosbief en een mislukte (maar wel smakelijke) pudding.

Maar het was wel gezellig
Ja, dat vind ik echt.
quote:MarianneDavids schreef op 25 december 2010 @ 22:00:

Eén keer bij een bevriend stel, geen van de twee kan koken, zelfs een eitje is te moeilijk. Vooraf erwtensoep uit blik, hoe verzint iemand dat als voorgerecht. Er kwam een half verbrande, van binnen nog rauwe kip op tafel, regelrecht uit de diepvries de oven in vermoed ik, tot prut gekookte spruitjes met een half blikje nootmuskaat erover (daar ga je van trippen) aardappelpuree die meer op aardappelsoep leek, uit een pakje en iets dat voor mosterdsaus moest doorgaan. Gelukkig kwam het toetje uit de winkel. Ze hebben zelf ook niet veel gegeten.Dat meen je niet!! Pff nou leuk is dat.
Ik vroeg aan ruzaman of ze wel genoeg groente in huis hadden(schoonmoeder in turkije, dus ik zou wel ff voor de mannen koken) jahoor, koelkast zat vol. Kom ik daar...tref ik 5 komkommers en een zakje sla aan...
Komkommersalade?
Even een vraag: Eten vegetariërs ook geen vis?

Nooit geweten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven