Basterdsuiker ipv gewone suiker?

26-12-2010 14:03 20 berichten
Ik wil zometeen wat gaan maken met griesmeel maar tot mijn grote ergernis zag ik dat ik geen gewone suiker in huis heb. Ik heb wel wittd basterdsuiker in huis. Voor het recept heb ik 125g suiker nodig. Hoeveel basterdsuiker kan ik gebruiken? Dezelfde hoeveelheid of minder?
Alle reacties Link kopieren
zelfde hvh
Heb je geen aardige buren waar je even suiker kunt lenen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gewoon hetzelfde. Suiker = Suiker
Volgens mij niet dezelfde hoeveelheid. Zag gisteren zoiets voorbij komen, ga het even opzoeken.
quote:Zwuppeliennn schreef op 26 december 2010 @ 14:05:

Gewoon hetzelfde. Suiker = SuikerJa tuurlijk, maar waarom bestaan er dan verschillende soorten suikers?
Als het alleen maar als zoetstof wordt gebruikt kun je witte basterdsuiker prima door kristalsuiker vervangen.

Bij gebak maakt de toevoeging van basterdsuiker dat het gebak het gebak minder snel ‘droog’ wordt dan bij het gebruik van kristalsuiker. Als je niet aan basterdsuiker kunt komen, kun je dit ondervangen door iets minder suiker en een scheut honing aan het gebak toe te voegen.
kristalsuiker snarst zo tussen je tandjes heh..op een boterhammetje.

In geval van griesmeel dan smelt de suiker toch (die kook je nl) dus dan maakt t niet uit.
basterdsuiker is ruwer en daarom smaakvoller (althans de bruine varianten, bij de witte zul je nauwelijks verschil proeven met ordinaire christalsuiker
quote:SalineXL schreef op 26 december 2010 @ 14:15:

Volgens mij niet dezelfde hoeveelheid. Zag gisteren zoiets voorbij komen, ga het even opzoeken.Zal toch vreemd zijn omdat basterdsuiker letterlijk gekneusde kristalsuiker is....
quote:SalineXL schreef op 26 december 2010 @ 14:17:

Als het alleen maar als zoetstof wordt gebruikt kun je witte basterdsuiker prima door kristalsuiker vervangen.

Bij gebak maakt de toevoeging van basterdsuiker dat het gebak het gebak minder snel ‘droog’ wordt dan bij het gebruik van kristalsuiker. Als je niet aan basterdsuiker kunt komen, kun je dit ondervangen door iets minder suiker en een scheut honing aan het gebak toe te voegen.Goh, gekopieerd van deze website?
Yes my man, je hebt gelijk ik haalde omrekening van cups naar grammen door elkaar. Een cup basterdsuiker heeft een ander gewicht dan een cup kristalsuiker.

Maar goed, hier heeft TO natuurlijk ook

niets aan.

*moet beter lezen en onthouden*
Goh pantalamailon, ja. Dat mag toch?
quote:SalineXL schreef op 26 december 2010 @ 14:21:

Goh pantalamailon, ja. Dat mag toch?Tja, nu lijkt het net alsof je het zelf hebt verzonnen. Maar inderdaad, dat is niet verboden.
Prima. Ben allang blij dat ik een beetje kan knippen en plakken op mijn telefoon. Dat ik dan geen bronvermelding toevoeg, daar kan ik me nou niet druk om maken.

In ieder geval niet meer sinds ik geen werkstukken voor school meer hoef in te leveren en ik een stukje tekst op een forum pleur.
Iemand vertelde mij ooit eens dat basterdsuiker zoeter was en je daarom minder nodig hebt. Maar wie dat was, geen idee meer haha.

Ik dacht er dus aan om dan ongeveer 90 gram basterdsuiker te gebruiken.

Bedankt dames!
In een kookboek dat ik hier ergens heb staat volgens mij dat basterdsuiker anders is van gewicht en dat je het aan moet drukken als je het weegt. Geen idee hoe dat verder zit eigenlijk.

Succes!
quote:wen schreef op 26 december 2010 @ 14:48:

In een kookboek dat ik hier ergens heb staat volgens mij dat basterdsuiker anders is van gewicht en dat je het aan moet drukken als je het weegt. Geen idee hoe dat verder zit eigenlijk.

Succes! dan weegt t nog steeds t zelfde hoor.........
quote:luna30v schreef op 26 december 2010 @ 14:51:

[...]

dan weegt t nog steeds t zelfde hoor.........
Heb het recept gemaakt en met basterdsuiker is het nog lekkerder dan met gewone suiker.

Heb 90g basterdsuiker genomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven