schilderen gestucte muur

26-12-2010 13:52 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haidieho,

Omdat het tweede kerstdag is dacht ik dat het een leuk idee zou zijn om mijn woonkamer eens te gaan schilderen.

De muren zijn tien jaar geleden gestuct dus het stucwerk is ondertussen wel droog lijkt me.

Mijn vraag:

Kan ik gewoon meteen gaan schilderen of moet ik eerst een speciale primerlaag aanbrengen omdat anders mijn verf wordt opgezogen door het stucwerk?

Wie oh wie heeft het antwoord, dan kan ik beginnen. Tenzij er dus een speciale primerlaag nodig is want dan duurt het waarschijnlijk nog tien jaar voor ik er aan begin.

doop die kwast maar in de verf

Totaal aantal stemmen: 6

ja (50%)
nee (50%)
Oh neeeeee, al zeven minuten en nog geen reaktie...hebben jullie ineens allemaal een leven ofzo?
Voorstrijken is beter want het zuigt idd. Als je geen voorstrijkmiddel hebt, kun je ook je latex sterk verdunnen met water en daar de 1e laag mee doen.
ik zou gewoon schilderen....des noods een 2e laag. Heb zelf al heel wat af geschilderd,maar nog nooit een prime aangebracht.
Je kan gewoon schilderen, maar dat is best wel zonde van je verf. Je zult namelijk veel meer nodig hebben bij een sterk zuigende muur. Dus eerst even voorstrijken met speciaal spul of sterk verdunde latex, zoals nummerzoveel al schreef.
Tetter, ik dacht trouwens dat ik het record had met een muur die 3 jaar geleden gestuct is en nog steeds niet geschilderd, maar jij verslaat me ruim .
Ah ha! Dank jullie wel...ik was er al bang voor...daar gaat mijn snelle actie. Ik kan natuurlijk een klein stukje proberen en eens kijken hoe dat gaat. Anders verdun ik inderdaad een deel. Ook gedoe maar dan kan ik meteen actie ondernemen nu ik de moed heb...
quote:bergamot schreef op 26 december 2010 @ 14:06:

Tetter, ik dacht trouwens dat ik het record had met een muur die 3 jaar geleden gestuct is en nog steeds niet geschilderd, maar jij verslaat me ruim .Ja ik heb mezelf lang verteld dat een gestucte muur best mooi is, een beetje industrieel zeg maar. Maar dat verhaal begint zijn geloofwaardigheid te verliezen...
Je kan de muur natspuiten met een plantenspuit, dan wordt dat water door de muur opgenomen en dan kan je gewoon gaan schilderen, met een goed resultaat. Spuit het maar goed nat en laat het dan even intrekken.
ik zou er gewoon overheen schilderen hoor.
quote:mimootje schreef op 26 december 2010 @ 14:22:

ik zou er gewoon overheen schilderen hoor.Dan krijg je een vlekkerig resultaat.
quote:Cateautje schreef op 26 december 2010 @ 14:13:

Je kan de muur natspuiten met een plantenspuit, dan wordt dat water door de muur opgenomen en dan kan je gewoon gaan schilderen, met een goed resultaat. Spuit het maar goed nat en laat het dan even intrekken.Ah dat is een haalbaar plan! Ik heb net even een klein stukje gedaan om te kijken wat er gebeurt.
quote:tetterdetet schreef op 26 december 2010 @ 14:28:

[...]

Ah dat is een haalbaar plan! Ik heb net even een klein stukje gedaan om te kijken wat er gebeurt. Zo werd dat vroeger altijd gedaan, voordat ze het idee kregen om geld te gaan verdienen met voorstrijkers en andere zooi.Is alleen maar geldklopperij.
Ik heb glad gestucte muren en daar is geen voorstrijk aan te pas gekomen bij het schilderen.

Wel 2 verdunde laagjes gedaan omdat het met kleur is gedaan.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Volgens mij is het ook afhankelijk van de kleur die je erop wilt hebben. Heb zelf ooit eens met rood geprobeerd, dat werd niet mooi. Lichte kleuren droogden wel goed op.
Ik wist niet dat voorstrijken betekende gewoon de muren vochtig maken, maar hier ben ik met twee laagjes latex prima weggekomen. Wel eerst braaf afgenomen met ammoniak.
Ik zou zeker voorstrijk gebruiken. Hebben wij de eerste keer niet gedaan, en toen kwam de verf meteen weer van de muur af, heel gek. We dachten eerst dat het niet goed gestuct was, maar het was dus echt de verf. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven