Rusland

27-12-2010 10:15 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kent dit land?

Ik wil de komende zomer misschien een maand of zo rondtrekken door dit land. Beginnen in Moskou, eindigen in St Petersburg.

Zoiets...
hopelijk zie je er wel arisch uit..

ik ken niemand die hier o eigen houtje heeft rondgetrokken.. zal een rondvragen
Oeh, lijkt me mooi. Alleen is Moskou in de zomer niet echt een aanrader, te heet en niet aangenaam. Misschien dan beter de natuur in?

En inderdaad, Russen zijn niet echt happig op 'kleurtjes', mijn vriend is Russisch en ik weet dat ze daar erg racistisch (kunnen) zijn.
This is not kosher!
Heb een mediteraan uiterlijk....
ik heb geen idee hoe gevaalijk het is.. maar je hoort inderdaad slechte dnigen de laatste maanden ..
Ik zal eens vragen in hoeverre je daar last van krijgt daar, als je alleen reist moet het wel prettig zijn.

In Rusland zou je in de zomer ook naar Odessa of andere zomerverblijven kunnen gaan. Veel Russen zijn in de zomer de stad uit, naar een datsja of ergens anders waar natuur en frisse lucht is. Als je Moskou wilt bezoeken kun je beter in het voorjaar gaan, denk ik. St. Petersburg weet ik niet precies.
This is not kosher!
Het is denk ik niet echt gevaarlijk, maar het is ook niet prettig om met de nek aangekeken te worden!

Kijk ik ken een Keniaan die daar ooit is gaan studeren; die had daar geen leven. Absoluut belachelijk, maar ook niet slim om daar dan naartoe te gaan!

Russen zijn wel apart hoor. (gelukkig heb ik een lief-niet-racistisch vriendje)
This is not kosher!
het is uiteraars niet zo dat alle russen zo zijn natuurlijk.. maar er is de laatste tijd erg veel racistisch geweld (vooral in moskou)
Heb je de serie Van Moskou naar Moermansk gekeken? Ik denk een geweldige bron van informatie als je zelf wil gaan rondtrekken door Rusland. Hele mooie documentaire over alle facetten van Rusland. Het platteland, grote steden, politiek en religie.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ik heb een Russin gekend en die waarschuwde dat mensen met donker haar daar een heel slecht leven hebben en slecht behandeld worden.De enige manier om daar een beetje menselijk bejegend te worden is, als je blond bent.
Dus Zamirah; eerst een bezoekje aan de kapper?

Mensen met donker haar associeren ze met Kazachstanen en Oezbeken, Afghanen en daar moeten ze niets van hebben. Ook als je homoseksueel bent is Rusland geen goede plek. (mijn schoonmoeder liet zich laatst bijzonder onaardig uit over deze mensen...) Verstandelijk gehandicapten hebben ze het ook niet echt op. Tsja, het blijft een land met een moeilijk karakter en ze staan helaas niet echt open voor alles wat anders is van wat zij denken dat 'normaal' is.
This is not kosher!
OOk ik, met mijn blonde haren en blauw/grijze ogen werd nagestaard en uitgescholden voro Amerikaan. Schijnen ze een hekel aan te hebben. Dit was in een grote stad in Siberië.
Niet echt een gastvrij land dus.
Klinkt niet als 'n gezellig vakantieland.

Zou dan eerder 'n keer 'n weekje Moskou/St. Petersburg met elkaar combineren als citytrip dan daar 'n hele vakantie van weken te spenderen.
Is dit allemaal niet erg overdreven beschreven? Een toerist pikt men er over het algemeen zo uit namelijk en dat is toch ook een belangrijke inkomstenbron voor een land. Ik vind dit weer bangmakende horrorverhalen en vind dat een beetje zonde.
Ben niet heel donker, maar heb een Frans/Italiaans ogend uiterlijk.

Beetje als mijn avatar. , heb op internet nergens gelezen dat ze zo racistisch zijn... jammer.
@Philein; sorry maar dat is gewoon niet waar wat je zegt. Ze hebben namelijk echt schijt aan die toeristen, de mentaliteit is gewoon heel hard daar. En nee geen horrorverhaal, maar dit van moskovieten gehoord, die echt veel van hun land houden maar gewoon waarnemen wat ze zien en eerlijk zeggen dat Moskou niet bepaald een pretpark is.
This is not kosher!
Mijn ervaring is niet zo Wellhello, maar goed, dat schijn ik wel vaker te hebben als ik zo op de reispijlerT lees.
Wat overdreven dit... Echt...

Gewoon gaan Zamirah, hartstikke leuk en je wordt er echt niet afgeknald hoor. Het zijn verder net mensen.
quote:Wellhello schreef op 27 december 2010 @ 11:01:

@Philein; sorry maar dat is gewoon niet waar wat je zegt. Ze hebben namelijk echt schijt aan die toeristen, de mentaliteit is gewoon heel hard daar. En nee geen horrorverhaal, maar dit van moskovieten gehoord, die echt veel van hun land houden maar gewoon waarnemen wat ze zien en eerlijk zeggen dat Moskou niet bepaald een pretpark is.Het is gewoon een wereldstad en ja, daar is vast criminaliteit. Maar jij spiegelt het nu voor als een zwaar criminele stad waar je erop kunt wachten tot er iets gebeurd en dat is zo'n onzin. Hoezo iedereen over 1 kam scheren, doe even gewoon zeg.,," schijt aan die toeristen". Dat is gewoon beledigend.
Ik denk dat mensen die er echt zijn geweest je hier maar moeten adviseren he.

Ik ben er (volgens mij net al;s de meesten die hier reageren) nooit geweest
Jaren geleden ben ik 10 dagen in Moskou geweest. Zelf niets gemerkt van discriminatie. Heb donker haar (heb ook een beetje Italiaans uiterlijk). Ik heb er een mooie tijd gehad. Maar geen idee of het met de jaren misschien verandert is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Angelaatje1970 schreef op 27 december 2010 @ 11:08:

Ik denk dat mensen die er echt zijn geweest je hier maar moeten adviseren he.

Ik ben er (volgens mij net al;s de meesten die hier reageren) nooit geweestNou zeg, Russen zullen het toch wel weten. Als zij het niet weten , wie dan wel.
Voor mij betreft is er een verschil tussen racisme en veiligheid. Hoewle ik zelf het rasicme dus wel gemerkt heb, heb ik mij nooit onveilig gevoeld. Ik reisde overigens niet alleen.

Ik denk dat je prima kunt rondtrekken in Rusland, maar voorbereid dient te zijn op omstandigheden die je tegen kunt komen. Een hiervan is racisme en vreemdelingen haat.
Ik lees mee, we gaan in september naar St. Petersburg.

Dus ik wil ook wel iets meer weten dan ik op Wiki kan vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven