Gezondheid alle pijlers

prikpil ipv pil?

19-12-2010 22:30 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
in het kort:

Ik slik nu 4 jaar de pil. Had sinds een half jaar ong. helemaal geen zin in sex meer. Nu anderhalve maand gestopt en het gaat stukken beter! daar ben ik erg blij mee dus zoek ik een alternatief.

Ik weet dat het door de hormonen komt, maar wil liever geen spiraal laten zetten ivm dat ik niet zo goed tegen pijn kan. je hoort veel goede verhalen maar ook veel pijnlijke verhalen, en dat je nog wel eens tijden kan bloeden.

Ik denk dus aan de prikpil, of misschien een lichtere pil, maar het moet wel echt veilig zijn. (ja die zijn veilig, mits het geschikt is voor jou. dat weet je dus niet voordat je het probeert toch?)

Wie heeft er ervaring met de prikpil, of een ander advies voor mij?

ps. morgen bel ik ook de dokter hoor.
vamorgen Ha geweest. word mirena.
quote:moeilijkenaam schreef op 27 december 2010 @ 14:37:

vamorgen Ha geweest. word mirena.

En wie gaat hem zetten?

De huisarts of de gynocoloog?

De gynocoloog heeft veel meer ervaring.

Ik ben benieuwd hoe je de mirena gaat ervaren.

sucses!
owja,, mijn HA doet het niet, vind het verantwoord als je er niet in geoefend bent. dus op naar de gyn.

ik ben ook erg benieuwd..
Hopelijk blijft de mirena bij jou wel zitten. Heb er op 16 dec eentje laten plaatsen, ging prima, dagen erna geen pijn, gen problemen. Tot dinsdag de 21ste, toen begon ik behoorlijk veel bloed te verliezen. Maarja, ik dacht, dat kan wel, lichaam moet wennen enzo. Vrijdagavond 24 dec ging ik douchen en checken of de touwtjes nog goed zaten, ik voelde de achterkant van de spiraal zitten, kon meteen naar de huisartsenpost en hij is eruit gehaald. (Was al voor 90% uitgestoten toen ik daar was maargoed).

Volgende week woensdag poging nummer 2. Alhoewel mijn huisarts er van overtuigd is dat het wederom gedoemd is te mislukken.....in tegenstelling tot de arts op de huisartsenpost. Die zei: dit gebeurt 1 op de 1000 keer, je hebt gewoon pech, laat hem nog maar eens zetten.

Dus ik hoop dat poging 2 wel goed gaat, ik weet het anders ook niet meer.

Wil zo min mogelijk hormonen, en Nuvaring vind ik 3 x niks.
Oja, poging nr. 2 gebeurt in het ziekenhuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven