Werk & Studie alle pijlers

Vraag over powerpoint

27-12-2010 20:31 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Weet iemand hoe je de tekst van een powerpoint presentatie makkelijk kunt overzetten naar een word bestand?

Ik vraag me af of er een makkelijkere manier is dan elke sheet kopiëren en plakken in Word, want dat gaat heel lang duren.

Heeft iemand de gouden tip?

Alvast bedankt voor uw hulp!

Liefs
Dia overzichtje maken (van die kleine sheets), printscreenen, plakken in Word.

(zou mijn manier zijn als ik het moest over kopiëren)
waarom wil je dat?
quote:Asphyxiated schreef op 27 december 2010 @ 20:33:

Dia overzichtje maken (van die kleine sheets), printscreenen, plakken in Word.

(zou mijn manier zijn als ik het moest over kopiëren)Maar dan is de tekst een afbeelding geworden en kan je het niet meer bewerken, wat ik aanneem dat TO in Word wil doen, want anders kan je toch gewoon handouts/overzichten maken in PP zelf?. Je kunt evt de dia's als een handout met 9 dia's publiceren als pdf, dan ctrl A CopyPast in Word dan heb je de tekst van die 9 dia's in Word, maar of je daar nou heel veel tijd mee hebt gewonnen.
precies daarom mijn vraag: wat wil je ermee?
Ik wil de tekst in een Word document hebben zodat ik het kan aanpassen en later kan uitprinten en teruglezen.
Nou ja via de pdf omweg kun je dus de tekst van 9 dia tegelijk copypasten. Hoeveel dia's zijn het? meer dan 40?, Ik vraag het want ctrl A C naar word ctrl V gaat toch best vlotjes?
Dat kan je ook heel makkelijk in PP zelf, en printen doe je het makkelijkst via een handout
Maar ik neem aan dat TO het uiteindelijk niet in PPformaat wil hebben, maar als een lopende tekst in een wordbestand.

Snap trouwens wel wat je bedoeld met copy pasten. Voor TO: links ipv dat rijtje met kleine dia's kun je ook overzicht kiezen, dan staat er alleen maar de tekst per dia.
quote:meds schreef op 27 december 2010 @ 21:16:

Dat kan je ook heel makkelijk in PP zelf, en printen doe je het makkelijkst via een handoutOf het is een beveiligde presentatie en dan is het waarschijnlijk de bedoeling van de maker dat de presentatie niet wordt gewijzigd.
Nee het is niet beveiligd, het is voor mijn studie en ik zou graag de info van de powerpoints willen zetten in word zodat ik het kan uitprinten en dingen kan markeren etc. Ik heb een mac computer btw
Waarom print je niet gewoon een handout dan met 4 6 of 9 dia's op een pagina? Dat is maar twee klikken. Gewoon bij afdrukken ipv dia's handouts kiezen. Kun je naar alle lust markeren. Kan dat niet op een mac?
Ja dat zou ik kunnen doen. Ik weet ook niet hoe..

Maar ik heb het liever in een word document omdat de layout fijner is en overzichtelijker..

Ik hoop dat er een manier bestaat om dit makkelijker te doen dan per sheet alles knippen en plakken.. Vaak heb je in een sheet ook nog meerdere vakken met tekst..
Ik kan het niet heel veel duidelijker uitleggen.

Een handout printen is echt alleen een kwestie van bestand, afdrukken en dan ipv dia's handout selecteren.

Alle tekst knippen plakken werkt volgens mij het handigst als je mijn suggestie in de optie van post van 21.29 volgt (alle tekst uit tabblad overzicht links knippen plakken)
Je kunt trouwens dit topic beter even naar de digi pijler laten verplaatsen. Zitten meer experts.
Oke bedankt voor de hulp in ieder geval! Top!
Ik heb het voor elkaar gekregen!

Je moet het powerpoint bestand opslaan als een pdf bestand. Dan kan je de tekst van alle sheets in 1 keer selecteren en kopiëren.

Top!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven