Kan en wil ik mijn huwelijk nog redden?

28-12-2010 21:47 2863 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd ivm herkenbaarheid
Och, wat een ellende... sterkte
Jeetje, wat een schok! Ik kan me voorstellen dat je hierdoor heel erg in de war bent en niet meer weet wat je nu moet doen.

Ik eerlijk gezegd ook niet, ik wil je wel een dikke knuffel geven en ik hoop dat het op een voor jullie fijne manier opgelost wordt.
Ik denk dat je weinig anders kan doen dan afwachten. En hem wellicht de ruimte geven. Maar blijf wel bij jezelf; jij mag er ook nog steeds zijn.:)
Wat erg voor je! Ben je niet enorm boos?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Wat captain zegt is zo waar! Jij bent er ook nog en mag er zeker zijn. Hij heeft er voor gekozen om dit zo te doen, is niet jouw schuld!
Dankjewel voor jullie reacties.

Dat is wat ik nu doe CO; afwachten, met hem praten, naar hem luisteren en hem zoveel mogelijk met rust laten (vandaar ook geen sms meer). Maar het is zo ontzettend moeilijk..
Begrijp ik nou goed dat dit pas een paar dagen speelt want je zegt dat je voor de kerst zijn mail vond? Heb je hem er meteen uitgezet of is ie zelf gegaan?

Het lijkt erop dat ie geen keuze hoeft te maken, jij blijft aardig tegen hem en hij kan ook gewoon doorgaan met zijn scharrel. Zolang jij geen grenzen stelt zal hij ze ook niet stellen.
Ja natuurlijk ben ik ook boos!! En dat zal er heus nog wel een keer uitkomen. Maar voorlopig overheerst het gevoel van liefde en dat is wat mij zelf ook verbaasd heeft...

Dankjewel dertigmin; je hebt gelijk, hij heeft ervoor gekozen. Maar dat onze relatie het laatste half jaar niet lekker liep is ook mijn schuld en daar heb ik zo'n spijt van..
Hova, dat is schrikken.

Ik heb helaas geen tips. Maar uit je post begrijp ik dat hij heeft gezegd dat hij jou wil gaan missen. Misschien moet je dan inderdaad maar die ruimte geven.

Je kunt nu heel weinig doen, juist dat maakt het zo moeilijk.

Sterkte
Dat lijkt me verschrikkelijk en ik kan me voorstellen dat je wereld compleet op zijn kop staat... :(

Wat ik gek vind, is dat jij het goed probeert te maken terwijl hij een grens over is gegaan. Hoort dat niet andersom?

Er zijn stellend die uit een soortgelijke situatie komen en stellen waarbij het niet werkt... Maar ik kan geen keuzes voor je maken dus wil je er sterkte bij wensen.
quote:hova schreef op 28 december 2010 @ 21:55:

Dat is wat ik nu doe CO; afwachten, met hem praten, naar hem luisteren en hem zoveel mogelijk met rust laten (vandaar ook geen sms meer). Maar het is zo ontzettend moeilijk..Ik zou voorlopig helemaal niet met hem praten. Jij mag namelijk best boos zijn hij heeft je bedonderd en hij laat zijn gezin in de steek. Hoezo mee-eten? Als hij zo graag op zichzelf wil zijn kan ie ook zijn eigen piepers jassen, dan is de glorie er snel vanaf
Geldt ook hier niet de wet van Wuiles?
Iedere relatie, in ieder geval de meeste :-) , heeft zijn moeilijke tijden. Dat is nog geen reden om je piemel achter na te lopen.
Meds, dit speelt inderdaad sinds de 24ste. Ik heb hem eerst gezegd (na boosheid, janken, wanhoop) gezegd dat hij een paar uur moest verdwijnen omdat ik na moest denken. Daarna heeft hij twee nachten op de bank geslapen, maa rhet was overdag zo gespannen tussen ons, dat kon zo niet (zeker niet met de kids thuis) .

Daarna hebben we gezamenlijk besloten dat hij een tijdje ergens anders moest gaan slapen om na te denken.

HIj gaat ondertussen niet door met die vrouw. HIj heeft tegen haar gezegd dat ze hem met rust moet laten en zorgt ervoor dat hij haar niet tegenkomt op het werk (zij werkt thuis als hij op kantoor is). Ze moeten wel soms over werkzaken overleggen, maar dat gebeurt altijd met anderen erbij of over de telefoon. Tenminste, dat zegt hij. Het vertrouwen is wel weg natuurlijk.

Als hij uiteindelijk geen keuze kan maken (ik weet niet wanneer dat moment komt, zal ik moeten aanvoelen) moet ik uiteraard ervoor kiezen de knoop door te hakken> Maar ik hoop zo dat dat niet hoeft..

Maresa, daar heb je wel een beetje gelijk in natuurlijk. Ik probeer alleen naar hem te luisteren en praten.

,meds. als ik je berichtje lees, weet ik dat je ergens gelijk hebt. Maar ik hou van hem en wil hem die kans geven. Als hij voor haar kiest, komt al mijn woede eruit denk ik

Die wet ken ik niet, nammma..

dertigmin; je hebt uiteraard gelijk. Daar is ook geen excuus voor en dat weet hij zelf ook.
quote:hova schreef op 28 december 2010 @ 22:00:

Meds, dit speelt inderdaad sinds de 24ste. Ik heb hem eerst gezegd (na boosheid, janken, wanhoop) gezegd dat hij een paar uur moest verdwijnen omdat ik na moest denken. Daarna heeft hij twee nachten op de bank geslapen, maa rhet was overdag zo gespannen tussen ons, dat kon zo niet (zeker niet met de kids thuis) .

Daarna hebben we gezamenlijk besloten dat hij een tijdje ergens anders moest gaan slapen om na te denken.

HIj gaat ondertussen niet door met die vrouw. HIj heeft tegen haar gezegd dat ze hem met rust moet laten en zorgt ervoor dat hij haar niet tegenkomt op het werk (zij werkt thuis als hij op kantoor is). Ze moeten wel soms over werkzaken overleggen, maar dat gebeurt altijd met anderen erbij of over de telefoon. Tenminste, dat zegt hij. Het vertrouwen is wel weg natuurlijk.

Als hij uiteindelijk geen keuze kan maken (ik weet niet wanneer dat moment komt, zal ik moeten aanvoelen) moet ik uiteraard ervoor kiezen de knoop door te hakken> Maar ik hoop zo dat dat niet hoeft..

Ik denk dat je vooral bij jezelf moet blijven. Op hem kan je niet aan. Ik zou als ik jou was twee voorwaarden stellen voordat je weer met hem in gesprek gaat.

1. hij verbreekt elk contact met die scharrel en komt weer thuis

2. jullie gaan samen in therapie.

Als hij dat niet wil, dan weet je eigenlijk hoe de vlag er bij staat en moet jij ook niks met hem willen. Dan zou ik gewoon heel zakelijk blijven en afspraken maken over de kinderen. Maar zeker geen therapeut spelen en luisteren naar zijn problemen, terwijl hij jou heeft belazerd en hem niet toestaan in huis te zijn zolang jij er bent.

Klinkt hard, maar geloof me het is de beste manier om helderheid te krijgen. Zolang jou deur openstaat is er voor hem namelijk geen enkele reden om te kiezen
Geheel eens met Meds! De gelijkwaardigheid is ver te zoeken momenteel. En zoek inderdaad een goede therapeut. Als hij niet wil in ieder geval voor jezelf.
Meds, ik denk dat ik dat als de tijd daar is ook ga doen. Ik wil hem eerst de kans geven zelf voor mij te kiezen. Als dat niet gebeurt (ik weet niet hoe lang ik daarop moet wachten, maar zeker geen maand), dan is het klaar en ga ik hem de deur wijzen zoals jij zegt. Maar dat durf ik nu nog niet aan; ik wil dat hij zelf kiest en niet zich gedwongen voelt.
dertigmin, ik heb al een therapeut gezocht, heb volgende week een afspraak voor mezelf. We hebben het er ook al over gehad wat er moet gebeuren als we wel samen verder gaan en daar hoort inderdaad samen therapie bij.
Probeer inderdaad ook je grenzen aan te geven. Hij kan niet de hele tijd maar rustig nadenken en ondertussen niet eens de affaire 'uitmaken'. Hij moet wel echt 100% voor je gaan, en dan moeten jullie samen keihard werken om het te laten lukken . Dat gaat niet als hij niet echt voor jou kiest, dan ben je in je eentje aan het vechten voor 2. En ik vrees dat dat niet werkt.
Fijn dat je er bent meds, even de zaken duidelijk neerzet.

Ik hoop dat je de adviezen ter harte neemt TO.
Enerzijds begrijp ik hem, omdat ik het zelf ook altijd lastig vind om "bij de les" te blijven als de verliefdheid over is. Daarom ben ik niet zo geschikt voor lange relaties.

Anderzijds, vind ik dat meneer wel wat harder mag werken ipv weg te gaan en "te wachten tot de verliefdheid weer terugkomt", en jou de smoezen voor de kinderen laat verzinnen. Van welke planeet komt hij? Ah, van Mars.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Wat goed dat je dat al hebt gedaan!
Hoe oud zijn jullie kinderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven