Extreem droge huid
dinsdag 28 december 2010 om 23:18
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een extreem droge huid, veel schilfers op heel het lichaam met sommigen ook rode plekken, ook op de hoofdhuid onder het haar, en de bijbehorende jeuk. Mijn vriend heeft hier last van en smeert zich elke ochtend en elke avond in met creme tegen de droogte. Helaas helpt dit niet en zit hij, vaak zonder het zelf door te hebben, te krabben om van de enorme jeuk af te komen. Weet iemand hiervoor een oplossing?
dinsdag 28 december 2010 om 23:22
Het kan geen kwaad om hiermee naar je HA te gaan. Op je hoofdhuid is moeilijk in te smeren. Ik ben geboren met dauwworm, heel lastig. Voor mij werkt het als ik me elke dag 's ochtends en 's avonds helemaal insmeer met Lanette creme. Die geeft dat extra beschermlaagje dat je eigen huid op dat moment niet kan bieden. Dus geen medicinale creme, maar een bescherming tegen invloeden van buiten (vocht, verwarming, warme luchtblazers in winkels e.d.) En bakjes met water aan je radiators!!
Veel succes, weet goed hoe rot het is!
Veel succes, weet goed hoe rot het is!
dinsdag 28 december 2010 om 23:27
dinsdag 28 december 2010 om 23:27
hallo
naar een goede dermatoloog gaan, verder niet lang en vrij koud douchen hielp mij goed! Inmiddels gaat het hier met soms de nodige zalven goed! Voor mijn hoofdhuid heb ik topicorte, en voor de rest een neutrale zalf en een hormoon zalf die ik zo weinig mogelijk smeer. Maar zou je vriend zeker een bezoekje aan de dermatoloog aanraden
naar een goede dermatoloog gaan, verder niet lang en vrij koud douchen hielp mij goed! Inmiddels gaat het hier met soms de nodige zalven goed! Voor mijn hoofdhuid heb ik topicorte, en voor de rest een neutrale zalf en een hormoon zalf die ik zo weinig mogelijk smeer. Maar zou je vriend zeker een bezoekje aan de dermatoloog aanraden

dinsdag 28 december 2010 om 23:47
woensdag 29 december 2010 om 13:31
Op aanraden van de dermatoloog heb ik Locobase repair, te koop zonder recept bij de apotheek. Dat is het enige wat bij mij werkt (ik heb van alles geprobeerd waaronder het meeste dat in dit topic wordt genoemd en van alles op recept), want ik heb ook zo'n extreem droge huid. Balneum gebruik ik voor in bad.
woensdag 29 december 2010 om 16:08
woensdag 29 december 2010 om 16:18
Voordat iedereen mogelijke diagnoses gaat roepen: ga naar de huisarts, en vraag zo nodig om een verwijzing voor de dermatoloog. Jeuk is namelijk erg vervelend.. Zelf heb ik ook een extreem droge huid & eczeem en heb de weg naar de dermatoloog al lang en breed bewandeld. Behandeling is zalven & niet te vaak en te heet douchen. Niet insmeren met bodylotion, maar slechts met soort van Vaseline en hormoonzalf. Het is nu alleen wat lastiger qua middeltjes hiervoor: in verband met onze kinderwens mogen zalfjes als Cutivate of Dermovate niet :S. En dat is rot, want merk dat de plekken zich as we speak uitbreiden.
Mocht iemand een zwangerschapsvriendelijke tip hebben tov eczeem hoor ik die natuurlijk graag. Dermatoloog buigt zich overigens als het goed is op dit moment over een alternatief voor de zalfjes...
Mocht iemand een zwangerschapsvriendelijke tip hebben tov eczeem hoor ik die natuurlijk graag. Dermatoloog buigt zich overigens als het goed is op dit moment over een alternatief voor de zalfjes...

woensdag 29 december 2010 om 17:23
Chrissiy, Emovate mag je wel smeren in de zwangerschap. Dat is lichter dan Dermovate maar wel zo'n zelfde soort zalf. Het is beter dan niks in ieder geval, ik heb er veel aan gehad. En natuurlijk je huid goed vet houden met vet (de dermatoloog heeft een aantal fijne mixen). Qua anti-histamine mag polaramine (maar dat is wel een oud middel) en mebhydroline.
En als je zwanger blijft en klachten blijft houden, is lichttherapie ook nog een optie. Dat is onschadelijk voor je baby. Bij ons op de poli gebeurt het regelmatig dat we zwangeren met eczeem/psoriasis krijgen voor de cabine.
Overigens mag je Dermovate blijven smeren tot je bewezen zwanger bent. Dat heb ik zelf ook gedaan. Als het goed is heb je een schema gekregen hoe je intermitterend moet smeren (dus met tussenpozen), zolang je je daaraan houdt zit je veilig, tot je echt zwanger bent. Dan moet je echt stoppen, omdat veelvuldig Dermovate smeren in de zwangerschap kan leiden tot groeiachterstand bij de foetus.
En als je zwanger blijft en klachten blijft houden, is lichttherapie ook nog een optie. Dat is onschadelijk voor je baby. Bij ons op de poli gebeurt het regelmatig dat we zwangeren met eczeem/psoriasis krijgen voor de cabine.
Overigens mag je Dermovate blijven smeren tot je bewezen zwanger bent. Dat heb ik zelf ook gedaan. Als het goed is heb je een schema gekregen hoe je intermitterend moet smeren (dus met tussenpozen), zolang je je daaraan houdt zit je veilig, tot je echt zwanger bent. Dan moet je echt stoppen, omdat veelvuldig Dermovate smeren in de zwangerschap kan leiden tot groeiachterstand bij de foetus.
woensdag 29 december 2010 om 18:04
@Georgette
Dermatoloog heeft gezegd dat ik Dermovate wel mag gebruiken, hetzij alleen op de erge plekken. Ik heb geen schema gekregen volgens mij. Zalf is overigens net opgehaald door mijn lover, die komt vast zo thuis. Wellicht zit daar iets bij? Begin iig vandaag met Dermovate, hoop dat het de jeuk wat verlicht. Spul is telefonisch voorgeschreven, mijn eigen arts is op vakantie. Moet begin januari naar mijn eigen dermatoloog, dan leg ik jouw ideeën voor. Dank daarvoor. Anti-histamine probeer ik alleen 's nachts te nemen. Heb nu Aerius, is dat wat je bedoelt?
Zwanger ben ik (volgens mij) nog niet, maar we doen verwoede pogingen
. Uitstellen van onze wens zou kunnen, maar is voor mij geen optie: er is altijd wat met mij, dus dan kan ik wachten tot ik een ons weeg.
Dermatoloog heeft gezegd dat ik Dermovate wel mag gebruiken, hetzij alleen op de erge plekken. Ik heb geen schema gekregen volgens mij. Zalf is overigens net opgehaald door mijn lover, die komt vast zo thuis. Wellicht zit daar iets bij? Begin iig vandaag met Dermovate, hoop dat het de jeuk wat verlicht. Spul is telefonisch voorgeschreven, mijn eigen arts is op vakantie. Moet begin januari naar mijn eigen dermatoloog, dan leg ik jouw ideeën voor. Dank daarvoor. Anti-histamine probeer ik alleen 's nachts te nemen. Heb nu Aerius, is dat wat je bedoelt?
Zwanger ben ik (volgens mij) nog niet, maar we doen verwoede pogingen