Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 december 2010 @ 16:58:

[...]

Maar meer als die drie waar je het tot nu toe steeds in dit topic over hebt gehad?

Waarom kom je dan nu ineens met kind vier op de proppen, terwijl je al die tijd hebt gedaan of je er " maar " drie hebt? Heel vreemd.Misschien heeft ze wel een toverdoos.
Jij eerst.
Dylan en Kaleigh, nou goed.
De mijne heb ik vernoemd naar een oud-forumster, vond ik zo'n leuke naam!
quote:miloo schreef op 29 december 2010 @ 16:31:

[...]

Word je alweer een beetje pissig?De woordkeuze en het verloop van dit topic, is 1 groot déjà vu voor mij
Stressed is just desserts spelled backwards
Fibo IS die andere forummer hier......je zit zelfs op dezelfde topic's te reageren...hoe toevallig

Mens, je hebt een vreemd probleem en laat je nakijken, misschien een tip voor het nieuwe jaar.

Fake geval!
Eh dat TO niet echt is , en dat dit topic fake is, is al even bekend hoor

Maar Fibo, vier kinderen... ben je gek ofzo!
Je zou bijna denken dat het hele topic bij elkaar is geconfiboleerd.....
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 29 december 2010 @ 18:47:

Eh dat TO niet echt is , en dat dit topic fake is, is al even bekend hoor

Maar Fibo, vier kinderen... ben je gek ofzo!De medische wereld kan veel tegenwoordig.
quote:Sugarbaby schreef op 29 december 2010 @ 18:05:

Als je binnen een jaar zwanger wordt van de 2e, dan is je 1e nog geen 2 jaar als de 2e wordt geboren. Als je dan binnen 2 jaar een meerling krijgt, dan is je oudste max 4 op het moment dat de tweeling geboren wordt. Dat komt dus volkomen overeen met de 16jarige en de 8jarige (en 5jarige?) die TO genoemd heeft. Ik geloof haar dus!
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 18:13:

ik heb een tweeling. Brengt het totaal op 3 meisjes en 1 jongen, check. En hoeveel kinderen hebben jullie? Geslacht, naam, leeftijd etc graag vermelden.

Nou heb je al het hele topic zitten beweren dat je een grote zoon hebt. Die zijn eigen kleding koopt.

Net zeg je dat je een jas voor je zoontje hebt gescoord.

Niet om 't een of ander, hoor, maar kan ik dan niet tellen of post jij niet consequent?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:just-juul schreef op 29 december 2010 @ 17:34:

[...]

Lingerie ? wat goddeloos. Hier hebben ze alleen dames en kinderkleding. En nuffige verkoopsterts.O, eerlijk? Nee, bij die van mij verkopen ze bikini's en lingerie er bij. Dure. Dus die koop ik dan in de uitverkoop.
Volgens een ander topic was ze 19 toen ze haar eerste kreeg/zwanger was. En nu 35. Reken maar uit hoe oud oudste nu zou zijn dan.
4 kinderen waarvan één kind met een iq van over de 150 die gothic is, ééntje van net 13 die elke dag naar school fietst, een dochter van 8 die niet aanmag wat ze wil...waar is die vierde?
Die is 5.
quote:Star schreef op 29 december 2010 @ 19:04:

Volgens een ander topic was ze 19 toen ze haar eerste kreeg/zwanger was. En nu 35. Reken maar uit hoe oud oudste nu zou zijn dan.16, net zoals ze beweerd. Een 16jarige die op het gymnasium zit, een ernstige ziekte heeft gehad, die geboren is toen moeder 19 was na een helbevalling van zoveel uur. Niks bekends dus. Ik blijf erbij dat dit gewoon een onschuldige forumster is die geeeeeeeeeeeeeeeeeeen idee heeft waarom iedereen zo raar tegen haar doet.
Oud geld én nieuw geld maar wel samen een inkomen net boven modaal?
quote:misspoez schreef op 29 december 2010 @ 19:10:

Oud geld én nieuw geld maar wel samen een inkomen net boven modaal?Als je je bankbiljetten strijkt, lijken ze net nieuw! Strijk je ze niet, dan lijken ze oud! Wederom dus geen woord gelogen van dat oud en nieuw geld!!
quote:Sugarbaby schreef op 29 december 2010 @ 19:09:

[...]

16, net zoals ze beweerd. Een 16jarige die op het gymnasium zit, een ernstige ziekte heeft gehad, die geboren is toen moeder 19 was na een helbevalling van zoveel uur. Niks bekends dus. Ik blijf erbij dat dit gewoon een onschuldige forumster is die geeeeeeeeeeeeeeeeeeen idee heeft waarom iedereen zo raar tegen haar doet. O ik las 14. Maar dat zal dan een van de vele andere kinderen zijn.
quote:Star schreef op 29 december 2010 @ 19:09:

Die is 5.En de tweeling dan?
Ik gok 14.
quote:misspoez schreef op 29 december 2010 @ 19:08:

4 kinderen waarvan één kind met een iq van over de 150 die gothic is, ééntje van net 13 die elke dag naar school fietst, een dochter van 8 die niet aanmag wat ze wil...waar is die vierde?

Ja, dat was net nog een zoontje, maar nu is het een meisje.

Soms gaat dat heul snel. Dan knipper je met je ogen en kan je weer met zo'n kind naar het stadhuis......
quote:Star schreef op 29 december 2010 @ 19:13:

Ik gok 14.Fout gegokt! De 8jarige is een tweeling!
quote:Star schreef op 29 december 2010 @ 14:32:

[...]

Nee nee nee, je hebt ordinair en fout

Dolly Parton maar weer eens kwooten? "It takes a lot of money to look this cheap".

Ik ben overigens ook fan van Pammie en Katie Price Jij houdt me gewoon al jaren voor de gek he? Je bent gewoon echt mijn BFF, toch?
Am Yisrael Chai!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 december 2010 @ 19:14:

[...]

Ja, dat was net nog een zoontje, maar nu is het een meisje.

Soms gaat dat heul snel. Dan knipper je met je ogen en kan je weer met zo'n kind naar het stadhuis......Beter naar het stadhuis dan naar het ziekenhuis. Helemaal niet fijn hoor voor zo`n kind als ze zo`n piemel erafknippen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven