kattenvraagje

29-12-2010 21:14 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Dit is de 2e keer dat ik merk dat mijn kat zijn voer dat hij s'ochtends krijgt, s' avonds nog niet op heeft. Het lijkt alsof het amper is aangeraakt.

Het voer is gewoon hetzelfde. Ik ben bij hem thuis en ik merk geen verandering in zijn gedrag, hij speelt net zoveel als normaal.

Misschien stel ik me aan, maar mocht er wat zijn wil ik er wel op tijd bij zijn. Ik dacht ik vraag het eerst eens hier voordat ik de dierenarts ga bellen.

Wat zou het kunnen zijn? Gewoon omdat hij even niet zo'n honger had (normaal heeft hij wel een goede eetlust) of zou het meer kunnen zijn?
Bedoel je brokjes of natvoer?
max 2 a 3 dagen aanzien. Komt hij buiten?
Hij krijgt brokjes (en af en toe natvoer voor de afwisseling)

Hij komt niet buiten.
bel anders gewoon de dierenarts. De assistente(n) kunnen vaak je vraag al beantwoorden zonder er meteen een consult van ca 35 euro voor 5 minuten in rekening wordt gebracht
Misschien ontstoken tandvlees of een andere pijn in zijn bekkie? Of wellicht iets van verkoudheid waardoor het eten niet meer aantrekkelijk ruikt. Toch morgen dierenarts maar bellen. Succes!
Drinkt ie nog wel? Heel belangrijk voor een kat.
Eet hij het s'nachts dan niet op?
ISTP, Kun je dat zelf constateren, dat onstoken tandvlees?
Hij drinkt nog wel ja. Hij eet het s'nachts voor het grootste deel wel op, maar niet alles. Maar dat vind ik toch vreemd want hij krijgt s'octends een beetje en 's avonds een beetje. Als hij dat eten van de ochtend al niet op krijgt..
als hij drinkt kan je max 3 dagen wachten. Dan naar de arts
Bedankt! Ik ga er morgen werk van maken.
Overvoer je hem niet?
Als hij wel eet, (toch, dat doet hij toch?) dan kun je het best even aankijken. Eet hij echt helemaal niets, zou ik wel met hem naar de DA gaan. Plassen en poepen gaat goed?
Ontstoken tandvlees of andere problemen zoals met de nieren (wordt de kat ook misselijk) kun je ruiken. Even lekker knuffelen en als het je lukt bekkie voorzichtig opentrekken. Ammoniak-lucht is nierprobleem, vies ruiken is tand(vlees) probleem.
Ik ben even gaan kijken/ruiken. Ik zie geen veranderingen, alles is nog mooi roze. Ik ruik ook geen amoniak. Echt fris ruikt het ook niet (licht visachtig) maar zo ruikt het altijd. (Als hij gaapt ruik ik dat ook).

Plassen en poepen gaat ook goed. In zelfde mate en nog steeds netjes op de bak.

Ik denk niet dat ik hem overvoer. Ik geef hem precies het aantal gram wat voor zijn gewicht nodig is. Eerst gaf ik dat helemaal in een keer, maar dat at hij snel op en dat zat hij de hele tijd te miauwen, daarom doe ik het nu in 2 porties.
Dan gok ik op een verkoudheid. Hoeft niet altijd gepaard te gaan met korstjes in de ooghoekjes. Je kunt eventueel zien, als hij op schoot ligt ook voelen, of zijn flanken meer omhoog komen. Alsof hij harder moet werken met adem halen. Iig fijn dat zijn tandvlees mooi roze is en hij normaal ruikt! Ben benieuwd hoe het morgen met hem gaat.
Is dat een teken van verkoudheid (korstjes in de ooghoekjes?) Die heb ik nl al een paar dagen gezien en weggehaald. Dacht dat gewoon van de slaap was zeg maar. (zoals wij ook hebben)

Hij niestte gister ook een paar keer. (maar dan ligt ie op het kleed, hoogpolig, dacht dat het daar aan lag).

Zie ik nu allerlei symptomen over het hoofd? Wat erg!
Katten zijn meesters in het verbergen van problemen. een verkoudheid voor een kat is wel heftiger dan een verkoudheid voor een mens, dus morgenvroeg dierenarts bellen, zoals je al van plan was.
ga ik doen! Bedankt!
Ik heb zelf mijn twijfels bij verkoudheid, maar ik vind het advies DA bellen wel goed. Iedere verandering moet je even checken.

Wellicht is het tijd voor een ander merk (ze worden soms zat van hun eten), wellicht geef je toch meer dan hij nodig heeft, wellicht voelt hij zich wat misselijk enz.
Hoe is het nu met de kat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven