Het nieuwe schoon huis topic!
maandag 1 november 2010 om 15:38
Hoi Dames,
Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.
Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...
Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.
Groetjes MDF
ps. Amygdala doe je weer mee?
Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.
Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...
Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.
Groetjes MDF
ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
donderdag 30 december 2010 om 13:43
Hallo dames,
Mag ik me ook bij jullie aansluiten? Ik woon met mijn vriend (sinds kort man) in een eengezinswoning zonder hulp van een poetsvrouw. Ik ben een sloddervos en dit leidt wel eens tot irritaties. Sinds een half jaar hebben we een klussenlijst waar je per week kan afteken wat je hebt gedaan. Werkt vaak wel, maar mijn troepgrens ligt wat hoger dan wederhelft In het nieuwe jaar gaat vriend meer uren werken, en dat moet ik met mijn 24 uur toch wat meer gaan doen.
Mag ik me ook bij jullie aansluiten? Ik woon met mijn vriend (sinds kort man) in een eengezinswoning zonder hulp van een poetsvrouw. Ik ben een sloddervos en dit leidt wel eens tot irritaties. Sinds een half jaar hebben we een klussenlijst waar je per week kan afteken wat je hebt gedaan. Werkt vaak wel, maar mijn troepgrens ligt wat hoger dan wederhelft In het nieuwe jaar gaat vriend meer uren werken, en dat moet ik met mijn 24 uur toch wat meer gaan doen.
donderdag 30 december 2010 om 14:09
@seol, bij ons is het precies andersom. Mijn troepgrens ligt wat lager dan die van Shenadoahman. Dat irriteert wel eens idd. Vaak probeer ik dan af te spreken wanneer hij zijn zooi op gaat ruimen, of doen we het samen, dat scheelt wel.
Ik heb vandaag al gedaan:
was opvouwen, nieuwe draaien en ophangen
stofzuigen
kattenbakken
wc en badkamer bijwerken
troep ruimen
moet nog doen
was ophangen die nu in de machine zit
Ik heb vandaag al gedaan:
was opvouwen, nieuwe draaien en ophangen
stofzuigen
kattenbakken
wc en badkamer bijwerken
troep ruimen
moet nog doen
was ophangen die nu in de machine zit
donderdag 30 december 2010 om 14:58
Ik weet het wel van mezelf, ik heb periodes waarin ik veel en goed kan opruimen. Vorige jaar december was ik een paar weken thuis en toen heb ik de zolder in 2 dagen goed onderhanden genomen. Met 2 stellingkasten en een paar ikea bakken zag het er al heel anders uit.
Straks 2 wassen vouwen, en voor de rest helemaal niks Ik ga de nachtdienst in voor 2 nachten, dan voer ik nooit veel uit.
Straks 2 wassen vouwen, en voor de rest helemaal niks Ik ga de nachtdienst in voor 2 nachten, dan voer ik nooit veel uit.
donderdag 30 december 2010 om 15:58
zo daar ben ik weer.
Weer een drukke werkochtend achter de rug waar ik al vanmorgen om 7.00 uur op pad naar was.
Na 12.00 uur weer gestopt en lekker naar huis.
Thuis eerst effe samen geluncht en een bakkie gedronken.
Toen aan de slag:
Stofzuigen
Opruimen
Was afhalen
Kattenbak leegmaken
Boodschappen gedaan voor vier dagen en thuis weer opgeruimd
Straks nog effe de stad in en eten koken.
Vanavond lekker relaxen.
Morgenochtend weer werken helaas.
iedereen een fijne avond en nacht morgen en Seoi werk ze morgennacht dan.
hoort er allemaal bij he.
Ik ken dat wel van lang geleden toen ik nog in de verpleging zat.
Weer een drukke werkochtend achter de rug waar ik al vanmorgen om 7.00 uur op pad naar was.
Na 12.00 uur weer gestopt en lekker naar huis.
Thuis eerst effe samen geluncht en een bakkie gedronken.
Toen aan de slag:
Stofzuigen
Opruimen
Was afhalen
Kattenbak leegmaken
Boodschappen gedaan voor vier dagen en thuis weer opgeruimd
Straks nog effe de stad in en eten koken.
Vanavond lekker relaxen.
Morgenochtend weer werken helaas.
iedereen een fijne avond en nacht morgen en Seoi werk ze morgennacht dan.
hoort er allemaal bij he.
Ik ken dat wel van lang geleden toen ik nog in de verpleging zat.
donderdag 30 december 2010 om 16:57
Ik heb loge's (allemaal onder de 7) dus ik heb al twee keer gezogen (voordat ze kwamen en na het eten van hagelslag en vlokken) en ik zie dat ik de glazen tafel straks met afnemen en de kinderkamer moet opruimen als ze het bed willen bereiken vanavond...
En vanavond nog twee boxen ophangen.
En er zit weer een was in, die overigens ook op de stapel schone was komt omdat ik echt een hekel heb aan strijken..
En vanavond nog twee boxen ophangen.
En er zit weer een was in, die overigens ook op de stapel schone was komt omdat ik echt een hekel heb aan strijken..
donderdag 30 december 2010 om 17:44
Ik heb vandaag Hasseman aan het werk gezet, moet ie maar geen vakantie hebben dus het huis ziet er weer netjes uit. Moet alleen de hapjes voor morgenavond voorbereiden en twee wasjes ophangen... Dat gaat me vanavond wel lukken!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 30 december 2010 om 19:34
Mijn ware Jacob heeft gisteren ook lief meegeholpen toen ik lekker geld aan het uitgeven was in de stad. Ik kleertjes kopen, hij stofzuigen, wasen en was ophangen. Lief he!
Morgen gaat hij klussen bij een vriend van hem, eerst moet hij meehelpen met boodschappen en dan mag hij naar buiten
Morgen:
Stofzuigen
dweilen
was strijken
oliebollen bakken
vlees maken voor de grillplaat.
Morgen komt m'n moeder bij ons oud&nieuw 'vieren'. Ik zet het maar tussen aanhalingstekens want zo'n 6 weken geleden heeft mijn vader haar verlaten voor een andere vrouw dus ze gaan scheiden. Het huwelijk was al niet veel meer maar dat maakt het niet minder pijnlijk. Het zal moeilijk worden voor m'n moeder maar het jaar moet afgesloten worden dus ik kijk wat dat betreft er erg naar uit.
Morgen gaat hij klussen bij een vriend van hem, eerst moet hij meehelpen met boodschappen en dan mag hij naar buiten
Morgen:
Stofzuigen
dweilen
was strijken
oliebollen bakken
vlees maken voor de grillplaat.
Morgen komt m'n moeder bij ons oud&nieuw 'vieren'. Ik zet het maar tussen aanhalingstekens want zo'n 6 weken geleden heeft mijn vader haar verlaten voor een andere vrouw dus ze gaan scheiden. Het huwelijk was al niet veel meer maar dat maakt het niet minder pijnlijk. Het zal moeilijk worden voor m'n moeder maar het jaar moet afgesloten worden dus ik kijk wat dat betreft er erg naar uit.
donderdag 30 december 2010 om 21:58
Hier een drukke mdiddag gehad:
- naar de garage geweest (blijft een lampje op het dashboard branden)
- boodschappen gedaan
- vuurwerk gekocht
- brood gehaald
- verder heb ik de woonkamer opgeruimd
En dat alles, omdat ik onaangekondigd een vrije middag kreeg.
Echt erg lekker. Morgen mag ik uitslapen, dan nog even op jacht naar aansteeklonten, want die zaten er niet standaard bij.
En eigenlijk vind ik dat een slechte zaak!
Vanavond een rustig avondje, biosavondje is uitgesteld, omdat het anders teveel van het goede zou zijn, net voor de jaarwisseling.
@DWJ, jeetje dat is behoorlijk heftig voor jou en je moeder! Ik hoop dat 2011 een mooier jaar zal worden.
@ Hasse, leuk he die voorbereidingen?!
@Mac, druk hoor al die logeetjes, maar wel gezellig!
@ de rest, leuk om te horen dat er ook nieuwelingen zich aansluiten!
@ Amygdala, ben je er nog?
Ik wil iedereen een prettige jaarwisseling toewensen (weet niet of ik me morgen nog meld, dan druk met voorbereiden van het eten van morgenavond).
Ik hoop dat 2011 voor iedereen een mooi jaar mag zijn, vol geluk en met mooie en bijzondere gebeurtenissen, in een goede gezondheid.
Liefs MDF
- naar de garage geweest (blijft een lampje op het dashboard branden)
- boodschappen gedaan
- vuurwerk gekocht
- brood gehaald
- verder heb ik de woonkamer opgeruimd
En dat alles, omdat ik onaangekondigd een vrije middag kreeg.
Echt erg lekker. Morgen mag ik uitslapen, dan nog even op jacht naar aansteeklonten, want die zaten er niet standaard bij.
En eigenlijk vind ik dat een slechte zaak!
Vanavond een rustig avondje, biosavondje is uitgesteld, omdat het anders teveel van het goede zou zijn, net voor de jaarwisseling.
@DWJ, jeetje dat is behoorlijk heftig voor jou en je moeder! Ik hoop dat 2011 een mooier jaar zal worden.
@ Hasse, leuk he die voorbereidingen?!
@Mac, druk hoor al die logeetjes, maar wel gezellig!
@ de rest, leuk om te horen dat er ook nieuwelingen zich aansluiten!
@ Amygdala, ben je er nog?
Ik wil iedereen een prettige jaarwisseling toewensen (weet niet of ik me morgen nog meld, dan druk met voorbereiden van het eten van morgenavond).
Ik hoop dat 2011 voor iedereen een mooi jaar mag zijn, vol geluk en met mooie en bijzondere gebeurtenissen, in een goede gezondheid.
Liefs MDF
vrijdag 31 december 2010 om 09:56
Goedemorgen lieve allemaal,
Ik ben er weer klaar voor om aan de slag te gaan vandaag. Dit zijn mijn dingen die ik wil gaan doen:
- was opvouwen en in de kast leggen
- strijken
- logeerspullen inpakken (blijven vannacht slapen)
- aansteeklontjes kopen (moet met fiets of lopend naar de stad, man heeft auto mee)
- eten voorbereiden (vooral veel snijwerk)
- huis opruimen, zodat het netjes is als we in 2011 weer thuiskomen.
Wat doen jullie met de brievenbus??
Liefs mDF
Ik ben er weer klaar voor om aan de slag te gaan vandaag. Dit zijn mijn dingen die ik wil gaan doen:
- was opvouwen en in de kast leggen
- strijken
- logeerspullen inpakken (blijven vannacht slapen)
- aansteeklontjes kopen (moet met fiets of lopend naar de stad, man heeft auto mee)
- eten voorbereiden (vooral veel snijwerk)
- huis opruimen, zodat het netjes is als we in 2011 weer thuiskomen.
Wat doen jullie met de brievenbus??
Liefs mDF
vrijdag 31 december 2010 om 14:11
@ Steph, wat goed van je!!
@ Mac, pff die monteur vandaag... niet handig dat je oven het nu niet doet, hopelijk is ie straks weer gemaakt.
Hier aansteek-lontjes gekocht. Een heleboel vuurwerk al gehoord en gezien en soms schrik ik echt en dan meot ik ook wel weer lachen, want het heeft wat bijzonders. Wel beetje medelijden met bange dieren hier.
Hier ondertussen de boel aardig opgeruimd. Zo nog even de was bijwerken (vooral vouwwerk) en een tas inpakken voor vanavond.
Hoe staat het bij de rest?
@ Mac, pff die monteur vandaag... niet handig dat je oven het nu niet doet, hopelijk is ie straks weer gemaakt.
Hier aansteek-lontjes gekocht. Een heleboel vuurwerk al gehoord en gezien en soms schrik ik echt en dan meot ik ook wel weer lachen, want het heeft wat bijzonders. Wel beetje medelijden met bange dieren hier.
Hier ondertussen de boel aardig opgeruimd. Zo nog even de was bijwerken (vooral vouwwerk) en een tas inpakken voor vanavond.
Hoe staat het bij de rest?
vrijdag 31 december 2010 om 18:09
nog even een berichtje van mij met een glas gluwein in mijn hand.
Vanmorgen toch nog even gewerkt.
Was gelukkig niet zo druk.
naar huis.
Oliebollen halen en stokbrood.
Thuis gekomen.
Huis gezogen
Opgeruimd
En toen heerlijk effe een paar uur gaan slapen.
Zalig was dat zeg.
effe gedoucht en nu samen met een wat lekkers op de bank.
fijne avond iedereen.
xxxx
Vanmorgen toch nog even gewerkt.
Was gelukkig niet zo druk.
naar huis.
Oliebollen halen en stokbrood.
Thuis gekomen.
Huis gezogen
Opgeruimd
En toen heerlijk effe een paar uur gaan slapen.
Zalig was dat zeg.
effe gedoucht en nu samen met een wat lekkers op de bank.
fijne avond iedereen.
xxxx
zaterdag 1 januari 2011 om 15:04
Allemaal goed aan het nieuwe jaar begonnen?
Mijn nachtdienst is gelukkig redelijk rustig, we hebben zelfs nog een poosje kunnen zitten. Mijn vriend, of ik hoor nu man te zeggen is naar zijn ouders en ik kan achter de computer nog een beetje wakker worden.
Morgen of maandag waag ik weer een schoonmaak poging. Misschien dat ik me nog laat verleiden voor een koopzondag.
Mijn nachtdienst is gelukkig redelijk rustig, we hebben zelfs nog een poosje kunnen zitten. Mijn vriend, of ik hoor nu man te zeggen is naar zijn ouders en ik kan achter de computer nog een beetje wakker worden.
Morgen of maandag waag ik weer een schoonmaak poging. Misschien dat ik me nog laat verleiden voor een koopzondag.
zaterdag 1 januari 2011 om 15:08
Hallo iedereen,
Allereerst een heel Gelukkig Nieuwjaar!
Ik ben er even tussenuit geweest en in tussentijd is het huishouden grotendeels blijven liggen dus kan van voren af aan beginnen.
Vandaag en morgen alvast opruimen en maandag aan de poets!
Ik zal proberen een paar pagina's bij te lezen om te kijken hoe het jullie is vergaan. Zijn er nog spannend dingen gebeurd? MDF, hoe is het op je nieuwe werk?
Allereerst een heel Gelukkig Nieuwjaar!
Ik ben er even tussenuit geweest en in tussentijd is het huishouden grotendeels blijven liggen dus kan van voren af aan beginnen.
Vandaag en morgen alvast opruimen en maandag aan de poets!
Ik zal proberen een paar pagina's bij te lezen om te kijken hoe het jullie is vergaan. Zijn er nog spannend dingen gebeurd? MDF, hoe is het op je nieuwe werk?
zaterdag 1 januari 2011 om 15:27
Gelukkig 2011 allemaal.
Geen vuurwerk afgstoken, vind ik zonde van het geld.
Wel één oliebol gegeten (nee ik doe niet aan de lijn) gatver was vergeten dat ik ze vies vond.
Vandaag de schildpaddenramen schoongemaakt en de magnetron ook schoongemaakt. Was wel weer genoeg vond ik. Straks makkelijk een pizza eten, vriend eet schoarma zeerwaarschijnlijk.
En verder tv kijken oid.
Geen vuurwerk afgstoken, vind ik zonde van het geld.
Wel één oliebol gegeten (nee ik doe niet aan de lijn) gatver was vergeten dat ik ze vies vond.
Vandaag de schildpaddenramen schoongemaakt en de magnetron ook schoongemaakt. Was wel weer genoeg vond ik. Straks makkelijk een pizza eten, vriend eet schoarma zeerwaarschijnlijk.
En verder tv kijken oid.
zaterdag 1 januari 2011 om 16:29
Oh ja, kerstspullen opruimen. Zal ik even moeten wachten tot mijn man thuis is want ik kan niet op zolder om de dozen te pakken.
Ik vind het juist altijd zo ongezellig als ik alle kerstspullen weer heb opgeruimd. Zo leeg. Meestal laat ik de 'sneeuw'dingen vaak nog wel even liggen/hangen. Kan niet wachten tot de eerste bolletjes er zijn
Ik vind het juist altijd zo ongezellig als ik alle kerstspullen weer heb opgeruimd. Zo leeg. Meestal laat ik de 'sneeuw'dingen vaak nog wel even liggen/hangen. Kan niet wachten tot de eerste bolletjes er zijn
zaterdag 1 januari 2011 om 16:51
hallo allemaal,
De beste wensen voor het nieuwe jaar he.
Dat het maar een gezellig en gezond 2011 mag worden
Hier gisteren een gezellige avond gehad.
Vanmorgen uitgeslapen na een onrustige nacht met veel herrie buiten.
Op ons gemakkie koffie gedronken.
Daarna:
Opgeruimd
Gestoft
Het hele huis gezogen
Twee wassen gedraaid en opgehangen
Bed verschoont en weer opnieuw opgemaakt
Kerstspullen in huis opgeruimd en weer moet zuigen helaas.
Vuilnisbak geleegd
Grote strijk weggewerkt
Afgewassen en afgedroogd
Nu eindelijk zit ik met een onwijze koppijn van het slechte slapen.
Straks nog eten koken en afwassen en meer doen we niet vandaag.
Morgen weer een verjaardag en uitslapen gelukkig.
Maandag alles weer normaal en daar ben ik erg blij mee.
Ik vindt het allemaal weer genoeg geweest als ik eerlijk ben.
De beste wensen voor het nieuwe jaar he.
Dat het maar een gezellig en gezond 2011 mag worden
Hier gisteren een gezellige avond gehad.
Vanmorgen uitgeslapen na een onrustige nacht met veel herrie buiten.
Op ons gemakkie koffie gedronken.
Daarna:
Opgeruimd
Gestoft
Het hele huis gezogen
Twee wassen gedraaid en opgehangen
Bed verschoont en weer opnieuw opgemaakt
Kerstspullen in huis opgeruimd en weer moet zuigen helaas.
Vuilnisbak geleegd
Grote strijk weggewerkt
Afgewassen en afgedroogd
Nu eindelijk zit ik met een onwijze koppijn van het slechte slapen.
Straks nog eten koken en afwassen en meer doen we niet vandaag.
Morgen weer een verjaardag en uitslapen gelukkig.
Maandag alles weer normaal en daar ben ik erg blij mee.
Ik vindt het allemaal weer genoeg geweest als ik eerlijk ben.
zaterdag 1 januari 2011 om 17:04
De allerbeste wensen allemaal en dat het maar een mooi en gezond 2011 mag worden!
Gisteren heb ik oliebollen gebakken, waren erg lekker, de laatste zijn net op gegaan.
Vandaag heb ik:
-Keuken schoongemaakt
-Gestofzuigd
-Gedweild
-Gestoft
-Was opgehangen
-Toilet schoongemaakt
En nu lekker zitten
Fijne avond!
Gisteren heb ik oliebollen gebakken, waren erg lekker, de laatste zijn net op gegaan.
Vandaag heb ik:
-Keuken schoongemaakt
-Gestofzuigd
-Gedweild
-Gestoft
-Was opgehangen
-Toilet schoongemaakt
En nu lekker zitten
Fijne avond!
zondag 2 januari 2011 om 09:22
quote:Sam32 schreef op 01 januari 2011 @ 22:44:
[...]
Ik zet er dan weer leuke kaarsen of waxinelichthouders voor in de plaats.
Oh, dat is wel een goed idee, ja!
We willen vandaag verder met opruimen. Zou wel lekker zijn als het huis in ieder geval weer helemaal opgeruimd is voordat we morgen weer aan het werk gaan. Niets rottiger stoffen/soppen dan wanneer er van alles in de weg ligt, toch?
[...]
Ik zet er dan weer leuke kaarsen of waxinelichthouders voor in de plaats.
Oh, dat is wel een goed idee, ja!
We willen vandaag verder met opruimen. Zou wel lekker zijn als het huis in ieder geval weer helemaal opgeruimd is voordat we morgen weer aan het werk gaan. Niets rottiger stoffen/soppen dan wanneer er van alles in de weg ligt, toch?