Er zit een muis in mijn keuken!

17-12-2007 00:10 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil ik net naar bed gaan, hoor ik ineens gerommel in mijn keukenkastje. Nog nooit eerder gehoord dus ik denk, er zit een kat in opgesloten... Ik kijken, geen kat. Maar wel gepiep. Dus ik haal de dozen een voor een weg...en jawel hoor, een muis! Nu heb ik tot vandaag welgeteld 7 (!!) katten in huis gehad (drie kittens zijn weg) en toch een muis?

Nu heb ik de 4 overgebleven katten maar de keuken ingelaten, zou dat helpen? Wat kan ik hier tegen doen? Vind het best schattig hoor, maar liever niet....
Hoorde er eentje piepen dus heb 'm maar gered en buiten neergezet. Maar ik denk dat er meer zijn die het niet overleven dan wel eigenlijk.
quote:minny schreef op 17 december 2007 @ 23:24:

Hoorde er eentje piepen dus heb 'm maar gered en buiten neergezet. Maar ik denk dat er meer zijn die het niet overleven dan wel eigenlijk.Pffff, alvast eentje gered, dankjewel Minny
quote:Very Cherry schreef op 17 december 2007 @ 23:23:

Lapin wat een ontzettend lekker ding van jou Die foto dat ie languit op de trap lag te pitten, met gestrekte poten, vond ik ook echt ultra-goed Ja lief he? Ik ben helemaal verliefd op hem . Volgend jaar maart komt er nog 1 bij.
Ja vooruit dan maar, stelletje watjes haha.
quote:minny schreef op 17 december 2007 @ 23:24:

Hoorde er eentje piepen dus heb 'm maar gered en buiten neergezet. Maar ik denk dat er meer zijn die het niet overleven dan wel eigenlijk.Nou hehe, dat had effe wat voeten in aarde. Ik had het al opgegeven eigenlijk, met die muizen van je
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 17 december 2007 @ 23:33:

[...]

Nou hehe, dat had effe wat voeten in aarde. Ik had het al opgegeven eigenlijk, met die muizen van je Ja, ik heb ook geen zin in allemaal huilies die net hun buikje vol hebben met dode beestjes om vervolgens te doen alsof de natuur gestopt moet worden.
En bedankt.
Waarvoor?
quote:minny schreef op 17 december 2007 @ 22:29:

Met gif duurt het overigens dagen.

. Persoonlijk ben ik liever een muis die vrij rond kan trippelen en nog een kans tot vluchten heeft, dan een kansloze big waarvan de mannetjes zonder verdoving gecastreerd worden. Bijvoorbeeld...Nou moe ? Ik dacht dat jij een groot voorstander was van het ballenkrimpen van mannelijke varkens ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ben het er helemaal mee eens hoor, dat katten gewoon muizen op mogen eten. Niks niet zielig, zo hoort het gewoon.

Maar voor die die geen katten hebben, of het wel heel zielig vinden, mijn oude opoe tip: pepermuntolie. Dat gebruikte mijn vader vroeger, heeeel lang geleden en dat vonden de muizen zo vies, dat ze een ander iemand gingen pesten.

Vast iemand die het niet erg vind dat er muizen pis in het eten terecht komt

Volgens mij kocht hij het bij de apotheek trouwens. Ik vond het heerlijk ruiken.
quote:Donkeyshot schreef op 17 december 2007 @ 23:57:

[...]

Nou moe ? Ik dacht dat jij een groot voorstander was van het ballenkrimpen van mannelijke varkens ? Krimpen ja, niet castreren. Dan hebben wij vrouwen er helemaal niks meer aan! En bovendien reken ik biggen onder de minderjarigen en daar krimp ik niks aan. Dat is iets voor later als ze groot zijn
quote:minny schreef op 17 december 2007 @ 23:51:

Waarvoor?Dank voor het afschilderen van degenen die, als antwoord op je vraag in het openingstopic, je een diervriendelijke oplossing aanbieden, waar zowel muis als TO tevreden over kunnen zijn, en dan vervolgens de moeite nemen om op je vraag of ze dan zelf vlees eten, vrijwel ontkennend kunnen antwoorden (ik heb nu anderhalve week geen vlees op namelijk), en dan nog eens de moeite nemen om nog eens toe te lichten, waarom ze in jouw geval zouden kiezen voor een muis-vriendelijke oplossing, als huilies, die hun buik vol hebben met vlees. Daarvoor mijn hartelijke dank.

Ben jij dan misschien zo'n soort huilie die het verschijnen van een muis in een keukenkastje als probleem op wereldniveau beschouwt, en eigenlijk allang met een muis-onvriendelijke oplossing in haar achterhoofd zit, maar toch voor de vorm een topic opent, en de oplossingen van degenenen die niet in haar muisonvriendelijke straatje meelullen, als tegennatuurlijke onzin afdoet?
Ach toch, bij die huilie posting moest nog een smiley. Vat het niet zo serieus op. Bovendien heb ik in mijn openingspost A. verteld dat ik de katten er op losgelaten heb en B. helemaal niet het woord diervriendelijk laten vallen.

Het valt me alleen op dat men het steeds heeft over zielig terwijl dit veel minder zielig is dan de dieren die men zelf veelal eet. Dit is niet zielig dit is de natuur. Je kunt ook niet elke gazelle uit de mond van een leeuwin redden.
Je vroeg advies, en je weet nu welke oplossing ik persoonlijk zou kiezen, en ik vermeld er keurig vooraf als waarschuwing bij dat ik een onwijze zeikmuts ben op het gebied van diervriendelijkheid.

Indien afwezigheid van smiley, lees ik meestal gewoon letterlijk wat er staat, en als ik dan, zonder smiley, zomaar een huiley word genoemd, krijg ik acuut gierende hartkleppen.
There's a rat in me kitchen what am I gonna do?

There's a rat in me kitchen what am I gonna go?

I'm gonna fix that rat thats what I'm gonna do,

I'm gonna fix that rat.

Whohohooo, yeah.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Als je weet waar ze vandaan komen een watje met pepermunt olie neerleggen .

Daar kunnen ze niet tegen en vluchten weg
quote:minny schreef op 17 december 2007 @ 23:48:

[...]

Ja, ik heb ook geen zin in allemaal huilies die net hun buikje vol hebben met dode beestjes om vervolgens te doen alsof de natuur gestopt moet worden.Ik heb gisteravond eendeborstfilet gegeten. Mag dat? Was maar een klein stukje , de rest heeft mijn man op.
Vanuit de mond van Poezewoes (en met die avatar) klinkt dat liedje opeens een stuk vervaarlijker!
Hier ook een muis gehad van t voorjaar...

Gelukkig bleek het er 1 te zijn. Wij hebben gekozen voor een rigoreuze oplossing: de muizenval. Pindakaas erop, klem klapt dicht, muis dood.

Dit na alle tips van kieren dichten, kat van de buren te logeren, pepermuntolie etc...
quote:lapin schreef op 17 december 2007 @ 23:20:

Volgens mij eten huiskatten ze niet op. Die krijgen genoeg eten. En als ze ze wel opeten moet je restjes kunnen terugvinden, botjes enzo.

Nou, ik heb 2 huiskatten. En die krijgen genoeg te eten. Maar als het mooi weer is gaan ze nogal eens buitenspelen en komen ze evengoed regelmatig met een muis, vogel of vlinder naar huis. En de ene keer is dat een cadeautje voor mij (hiep hoi), dan leeft het beestje nog en breng ik m naar het maisveld aan de overkant. En een andere keer vangt poeslief zo'n beestje voor zichzelf en eet m op. Van een vogel vind ik dan nog wel wat veertjes, maar muizen worden met huid en haar opgevreten. Daar vind ik later niks noppes nada van terug. Nog geen snorhaartje.

Overigens kan ik inmiddels wel een dode muis van een muis met shock onderscheiden..... Maar ja, de afgelopen zomer kwamen de katten dan ook met gemiddeld 6 muizen per dag naar huis... Dat krijg je als je ene buurman kippen en eenden houdt, de ander de houtvoorraad voor de winter alvast opstapelt, aan de overkant een maisveld hebt, en aan de achterkant van je huis nog een bos. Een waar kattenparadijs, met alle (natuurlijke) gevolgen vandien.
Dan zijn ze waarschijnlijk opgegeten. Niks meer teruggevonden vanochtend weer. Hopelijk is het nou eens afgelopen!
Als je kiest voor de muisonvriendelijke oplossing, Minny, dan vind ik dat je op zijn minst een waarschuwingsbordje op dient te hangen voor de muizen :

Betreden op eigen risiko.Hier waak ik!!!

(Overigens google ik nooit meer op "poesje"..."katje" werkt een stuk beter als je de diersoort zoekt.....)
Haha...zo heb ik ooit eens de songtekst van "Sweet Sixteen" gezocht...tja...
Toch zou ik al die kattenliefhebbers wel eens willen horen als de herdershond van de overburen ineens met een van de dode kattenkinderen tussen zijn kaken komt aankakken. En wat er dan nog ineens overblijft van het vurige pleidooi voor de wetten der natuur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven