Verschil Nespresso en Nescafe?

03-01-2011 19:28 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaat mijn Senseo de geest geven en wilde alvast weten welk koffiezetding ik hierna ga aanschaffen. Helaas, snap er niks meer van. Je hebt dus Nespresso met leuke meneer Clooney en dan heb je ook nog iets van Nescafe, volgens mij de DolceGusto ofzo. Is dat allemaal hetzelfde, kunnen daar dezelfde cupjes in of zijn het twee verschillende systemen?

Zeg niet dat ik een echt espresso-apparaat aan moet schaffen, want dat vind ik te veel gedoe, daar drink ik te weinig koffie voor. Vast veel lekkerder, maar ik denk dat zo'n ander systeem ookal een verbetering is na 6 jaar Senseo. Wie heeft er raad?
Nespresso vind ik geweldig, het online de cup bestellen vind ik trouwens juist ideaal en als je minimaal 200 capsules besteld is het bezorgen gratis (ongeveer 70 euro)

De specials vind ik irritant, die bestel je - vind je heerlijk - en kan je vervolgens niet meer krijgen.... heeeeeeel irritant....
Ook belachelijk, die zijn er dan ook serieus maar een maand ofzo geweest?!
Dat vind ik dan weer zo ontiegelijk krenterig he; dat je je dure koffie dan voor jezelf houdt en niet aan visite geeft. Ik vind 't juist leuk dat ik, door mijn Nespresso, mijn visite iets "speciaals" kan schenken, qua koffie.

Alleen als ik zoveel volk over de vloer krijg dat het niet aan te poten is met Nespresso-cupjes, haal ik 't ouderwetsche filterapparaat van zolder.
668, the neighbour of the Beast
Oh en sorry TO. NEspresso dus, of een goede volautomaat. Heb ik ook. Of een Moka idd.
Ik vind de koffie uit de dolce gusto echt niet te drinken. Zoete zooi. Dan drink ik nog liever senseo. De nespresso daarentegen is geweldig!
Haha, scheelt dat we niet zo heeel veel visite hebben door de weeks..maar het kan inderdaad erg krenterig overkomen! Vind het gewoon jammer van die 1 euro per kopje om dat zo voor te zettten..Bovendien weet eigenlijk niemand dat we de DC thuishebben, dus dat scheelt

Daarom komt volgende maand de Nespresso, zodat ook hier de visite iets speciaals kan krijgen..Kan ik mijn Latte voor mezelf houden ( heerlijk egoistisch!)
Oh visiet krijgt bij mij ook Nespresso als ze daar zin in hebben en bij verjaardagen etc. komt de ouderwetschschschsche koffiezetter idd op t aanrecht.
Senseo is geen koffie. Dat denken 5 miljoen mensen in Nederland misschien, maar het is geen koffie. Volgens mij is het spoelwater uit de koffiemachines van DE ofzo, maar het is geen koffie.

Aso he Paak! Ik ben voor een klachtpetitie bij Nespresso. Als troost willen we Kloenie een middagje hebben
Is dat altijd van die zoetige meuk joh, Dolce Gusto?

Zou wel wat voor mij zijn

Maar als je een echt koffieapparaat wilt moet je hem niet nemen dan, natuurlijk.

Dus ik blijf bij Nespresso

Trouwens, die zoete meuk is een keertje tussendoor wel lekker, maar als je hele dagen aan de latte caramels zit wordt je op den duur ook een beetje simpel. En dik ook, trouwens.
Nee joh, het is caramelsmaak Marels... geen caramelvulling

Je kunt dus veel zuipen zonder een reet te kweken, ideaal toch
Nee, als je de normale espresso of cafe Lungo hebt, drink je gewone ( sterke als je de espresso of de cafe crema ) koffie. De rest is wel allemaal zoet, maar o zo lekker af en toe!

Ja, dat klopt.. en dan gaat het lekkere er op een tijd ook vanaf..dus 1x in de 1 a 2 dagen is wel goed te doen
Maar waarom is dat erg dan, dat je visite je dure koffie krijgt? 't Is niet dat we het hebben over vijf euro voor een kopje koffie dus, het gaat over maximaal 70 cent....

Ik vind dat wel heel zielig knieperig. Hoeveel koffie drinkt koffievisite? Laat het drie kopjes zijn? En voor die twee euro ga jij dan je Dolce Gusto verstoppen?

Zeker als je niet veel visite krijgt; wat BOEIT dat nu, die paar rotcenten?

De mensen die bij je op de koffie komen, die gun je toch ook gewoon een lekker kopje koffie?
Senseo is meuk.

Dat is echt een grove belediging voor alles wat koffie heet. Om nog maar te zwijgen van Aldipads en F-merkpads...
das gewoon modder in een hoesje..

Over knieperig gesproken... ik was ooit ergens op visite... waar men de aldi-pad 2 keer gebruikte voor koffie, was voordeliger.

Ik heb bedankt.
Dat meeeen je niet Tutje

Ik wil wel eens een zakkie pickwickthee twee keer door een bekertje water halen (een kwartier later), gewoon omdat ik het onzin vind om het dan al weg te gooien, maar visite krijgt heus elke keer een nieuw zakje.

Ik zou zoiets niet eens aan iemand dúrven voorstellen.

Bahbah.
Geen idee eigenlijk.. gewoon direct aan begin zo afgesproken.. Juist omdat ik het zo duur vind.. .. en eerlijk gezegd denk ik er niet eens direct bij na als er iemand koffie komt drinken ( vooral omdat dat bijna nooit gebeurt!)

Mijn vrienden, vriend, oma, etc. krijgt allemaal een kopje dolce gusto hoor..

Misschien wat verkeerd omschreven!

Ach, en dan maar wat knieperig! Is volgend jaar hopelijk wat anders als student-af zijn
Je vrienden zijn geen visite dan?

Ik snap hem niet geloof ik.
Ik zie visite als de mensen die bij mijn ouders op visite komen..Mensen waar ik niet zo heeel veel mee heb. Ik vind nooit dat ik visite krijg.. dat zijn gewoon mijn twee vriendinnen die af en toe langskomen, als ze een keer een weekendje vrij zijn en naar ' huis' kunnen komen om even bij te kletsen, met name op zaterdagavond. Heb volgens mij heel vreemde denkbeelden als ik mezelf zo teruglees! . Vooral omdat dit ook gewoon visite genoemd kan worden
Dan ligt dat niet aan mij, dat ik hem niet snapte
Ik heb ze allebei nespresso en dolce gusto, maar de koffie van DG haalt het niet bij Nespresso, als ik soms zin heb in een latte of een cappucino, dan neem ik wel eens DG. En vaak ben ik te lui om melk op te schuimen met mijn speciale melkopschuimer.

Maar wakker worden doe ik alleen met twee ristretto van Nespresso
@Mimama

Ja, wat dit betreft ben ik behoorlijk helderziend. Ding is ....6 jaar oud!!!!! En eerlijk gezegd, heb het behoorlijk gehad met de Senseo. Ik weet dat veel mensen het slootwater vinden, maar dat vind ik dus echt van gewone filterkoffie, gatvergatver.

Denk dat ik er wel uit ben. Wordt een Nespresso. Ten eerste omdat George ook lekker is, dus dan moet die koffie ook goed zijn. Ten tweede woon ik in Rotterdam, dus kan ik de cups bij Bijenkorf halen, handig. Ten derde vind ik zoete zooi koffie niet erg aanspreken en dat wordt meerdere malen over de Dolce Gusto geschreven, daarnaast zijn de afwijkende koffievarianten van dat ding erg duur.

Weer een vraag. Bestaat er een hele simpele Nespresso, maar die wel een melkopschuimer heeft?
Hier ook een nespresso. Heerlijk, wil niks anders meer.

Maar als ik veel visite heb, zetten we meestal wel een gewone pot koffie, maar meer uit gemak, dan uit krenterigheid hoor. Anders moet iedereen zo lang op zijn kopje wachten. (dan heb ik het dus niet over een paar mensen, maar een grote groep)
Deze Nespresso Citiz&Milk heeft een automatische melkopschuimer erbij.

Maar je bent goedkoper uit als je de gewone Citiz en een simpele melkopschuimer koopt waarmee je zelf de melk op schuimt.
hier een nespresso fan. De koffie smaakt subliem. En !! Zonder toevoegingen.. gewoon koffie.. DG is overigens duurder drinken dan Nespresso en er zitten in de meeste toevoegingen. Als ik een latte of capuchinno wil, maak ik melk warm of in de opschuimer, bij de DG zit het dan weer in een apart cupje, gezoet en al.. en dat vind ik persoonlijk niet lekker.
Heb je er niet eentje met zo'n opschuimpijpje aan de zijkant. Heb jaren in horeca gewerkt, dus daarmee kan ik een geweldige cappucino maken. Zo'n apart opschuimding voor in magnetron ofzo, dat ga ik niet doen denk ik.

Is overigens wel een mooi dingetje die Citiz

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven