Verschil Nespresso en Nescafe?
maandag 3 januari 2011 om 19:28
Binnenkort gaat mijn Senseo de geest geven en wilde alvast weten welk koffiezetding ik hierna ga aanschaffen. Helaas, snap er niks meer van. Je hebt dus Nespresso met leuke meneer Clooney en dan heb je ook nog iets van Nescafe, volgens mij de DolceGusto ofzo. Is dat allemaal hetzelfde, kunnen daar dezelfde cupjes in of zijn het twee verschillende systemen?
Zeg niet dat ik een echt espresso-apparaat aan moet schaffen, want dat vind ik te veel gedoe, daar drink ik te weinig koffie voor. Vast veel lekkerder, maar ik denk dat zo'n ander systeem ookal een verbetering is na 6 jaar Senseo. Wie heeft er raad?
Zeg niet dat ik een echt espresso-apparaat aan moet schaffen, want dat vind ik te veel gedoe, daar drink ik te weinig koffie voor. Vast veel lekkerder, maar ik denk dat zo'n ander systeem ookal een verbetering is na 6 jaar Senseo. Wie heeft er raad?
dinsdag 4 januari 2011 om 16:12
Hier sinds een week een nespresso> O wat een herlijkheid. wij hebbend e delonghi gekocht met melkdingetje (die van de reclame, ja ben er ingetuimd, maar wat een uitvinding)
Wij hebben zo'n proefdoos gekregen en zijn nu volop aan het proberen, ik vind de cosi erg lekker, mijn man die paarse en zwarte. Wil nooit meer wat anders!
Wij hebben zo'n proefdoos gekregen en zijn nu volop aan het proberen, ik vind de cosi erg lekker, mijn man die paarse en zwarte. Wil nooit meer wat anders!
dinsdag 4 januari 2011 om 16:13
http://www.espressokopen.nl/nespresso-capsules/ kan je overigens ook de oudere specials bestellen

dinsdag 4 januari 2011 om 16:17
quote:ivy1970 schreef op 04 januari 2011 @ 16:10:
Heb je er niet eentje met zo'n opschuimpijpje aan de zijkant. Heb jaren in horeca gewerkt, dus daarmee kan ik een geweldige cappucino maken. Zo'n apart opschuimding voor in magnetron ofzo, dat ga ik niet doen denk ik.
Is overigens wel een mooi dingetje die CitizNee die heb je niet, dan krijg je deze:
Heb je er niet eentje met zo'n opschuimpijpje aan de zijkant. Heb jaren in horeca gewerkt, dus daarmee kan ik een geweldige cappucino maken. Zo'n apart opschuimding voor in magnetron ofzo, dat ga ik niet doen denk ik.
Is overigens wel een mooi dingetje die CitizNee die heb je niet, dan krijg je deze:

dinsdag 4 januari 2011 om 16:25
Wij hebben sinds kort ook Nespresso, ik drink zelf geen koffie maar mijn vriend vind het lekker. Vandaag wat cupjes besteld. Bedankt voor de tip van DE. Hier zit wel een DE winkel dus binnenkort maar eens cupjes halen, hopelijk net zo lekker als Nespresso, maar daar moeten we het halve land voor door, of online bestellen dus zoals vandaag.
dinsdag 4 januari 2011 om 16:34
ik heb die cupjes van DE in frankrijk gekocht maar ik vind ze minder lekker dan die van nespresso.. Ze waren omgerekend iets van 30 cent per cupje dus niet veel goedkoper dan nespresso, al zal de verkrijgbaarheid straks via de supermarkten gaan lopen . NEspresso schijnt ook plannen te hebben in die richting maar of dit waar is ?
dinsdag 4 januari 2011 om 16:36

dinsdag 4 januari 2011 om 16:36
quote:Flashy schreef op 04 januari 2011 @ 16:26:
Overigens is onze proefdoos over de datum... al ruim 3 maanden terwel het toch net is aangeschaft.
Dan zou ik terug gaan naar de winkel om een nieuwe te vragen. Of heb je hem aangevraagd via de Nespresso site, dan zou ik ze mailen.
Edit: Hier een blog over de DE capsules
Overigens is onze proefdoos over de datum... al ruim 3 maanden terwel het toch net is aangeschaft.
Dan zou ik terug gaan naar de winkel om een nieuwe te vragen. Of heb je hem aangevraagd via de Nespresso site, dan zou ik ze mailen.
Edit: Hier een blog over de DE capsules
woensdag 12 januari 2011 om 12:27
Hallo allemaal,
Hier nog een hele grote Nespresso fan!!!! Ik zit hier lekker met een Latte Maccciato voor mijn neus te genieten.
Ik weet niet of je inmiddels al een apparaat hebt aangeschaft maar ik ben een paar jaar geleden begonnen met het apparaat hier boven. Was een prima ding tot ik bij iemand de Magimix met de melkopschuimer zag. Wat een ideaal ding is dat zeg.
Echt helemaal super. Met het stoompijpje gaat ook wel goed maar is toch wat bewerkelijker met schoonmaken......
De schuim is naar mijn idee ook steviger.
Hij is wel iets duurder maar staat ook mooi op je aanrecht.
Hij is er van Nespresso zelf en een iets goedkopere versie van Krups. Deze heeft mijn vriendin vorige week gekocht en is eigenlijk het zelfde.
Ik bestel de cups altijd online ( valt toch elke keer weer tegen dat George niet in de doos zit...) en heb de laatste keer zo'n recycle zak mee besteld. Heeft iemand hier ervaring mee????
Hij raakt al behoorlijk vol.
Hier nog een hele grote Nespresso fan!!!! Ik zit hier lekker met een Latte Maccciato voor mijn neus te genieten.
Ik weet niet of je inmiddels al een apparaat hebt aangeschaft maar ik ben een paar jaar geleden begonnen met het apparaat hier boven. Was een prima ding tot ik bij iemand de Magimix met de melkopschuimer zag. Wat een ideaal ding is dat zeg.
Echt helemaal super. Met het stoompijpje gaat ook wel goed maar is toch wat bewerkelijker met schoonmaken......
De schuim is naar mijn idee ook steviger.
Hij is wel iets duurder maar staat ook mooi op je aanrecht.
Hij is er van Nespresso zelf en een iets goedkopere versie van Krups. Deze heeft mijn vriendin vorige week gekocht en is eigenlijk het zelfde.
Ik bestel de cups altijd online ( valt toch elke keer weer tegen dat George niet in de doos zit...) en heb de laatste keer zo'n recycle zak mee besteld. Heeft iemand hier ervaring mee????
Hij raakt al behoorlijk vol.
maandag 24 januari 2011 om 13:06
Nespresso koffie is echt heerlijk!!
Ook wel wat duurder, maar gewoon lekker. Leker als Espresso of om er cappuchino van te maken..
Alleen nadeel bij visite, dat er dan van die mensen zijn die zeggen: jeetje wat een kleine bakkies koffie :-S
Echte espresso-apparaat is ook heerlijk. maar dan moet je wel een heel goed apparaat hebben. En het is zo'n gedoe. De smaak van Nespresso vind ik zeker niet minder!
Ook wel wat duurder, maar gewoon lekker. Leker als Espresso of om er cappuchino van te maken..
Alleen nadeel bij visite, dat er dan van die mensen zijn die zeggen: jeetje wat een kleine bakkies koffie :-S
Echte espresso-apparaat is ook heerlijk. maar dan moet je wel een heel goed apparaat hebben. En het is zo'n gedoe. De smaak van Nespresso vind ik zeker niet minder!

maandag 24 januari 2011 om 18:53