Vraagprijs kleding Marktplaats
donderdag 6 januari 2011 om 11:09
Ik wil wat kleding verkopen op Marktplaats, maar wat is nou een redelijke vraagprijs? Het is kleding van Steps en Didi die er nog netjes uit ziet. Als ik vergelijk met andere aanbieders word ik ook niet heel veel wijzer, want het kan gaan van 5 euro tot heel veel meer, en dan is het vaak niet eens dat die goedkope dingen er slecht uit zien. Wat is een normale prijs?
donderdag 6 januari 2011 om 11:26
Hangt er helemaal vanaf wat het is. Voor een goede broek/jurkje vraag ik zo'n 15,- á 20,- Rok 12,50 á 15,- Shirt & truitjes tussen de 7.50 en 10,- Een lekkere warme trui zo'n 15,- á 17,50
Ik heb laatst een mantelpakje verkocht voor 35,- maar dat was echt een heel leuk setje. Ik had het al jaaaaren en vaak gedragen maar het zag er nog als nieuw uit. Ik vond de rok te kort want ik ben inmiddels al 34.
Ik heb laatst een mantelpakje verkocht voor 35,- maar dat was echt een heel leuk setje. Ik had het al jaaaaren en vaak gedragen maar het zag er nog als nieuw uit. Ik vond de rok te kort want ik ben inmiddels al 34.
donderdag 6 januari 2011 om 11:28
Als het uberhaupt al lukt het te verkopen; ik probeer het ook wel eens maar er is zo ontzettend veel aanbod...ik laat mensen gewoon bieden, het wat de gek ervoor geeft principe,zeg maar
kinderkleren gaat nog redelijk, maar daar is het aanbod nog veel groter, en mijn zwangerschapskleding was ik zo kwijt, maar verder, ik geef het voortaan wel weg aan de kringloop
kinderkleren gaat nog redelijk, maar daar is het aanbod nog veel groter, en mijn zwangerschapskleding was ik zo kwijt, maar verder, ik geef het voortaan wel weg aan de kringloop
donderdag 6 januari 2011 om 11:36
donderdag 6 januari 2011 om 11:46
donderdag 6 januari 2011 om 11:56
Er is gewoon heel veel kledingaanbod, en daardoor liggen de prijzen laag. Tenzij je couture in de aanbieding hebt.
De prijzen de DWJ noemt, vind ik redelijk, maar dan moet de kleding ook echt in prima staat zijn. Niet omdat ik een vrek ben (nou ja, eigenlijk wel), maar omdat er zoveel is.
Een goed presentatie helpt trouwens wel. Advertenties met spelfouten, onduidelijke foto's of te weinig informatie skip ik meteen.
De prijzen de DWJ noemt, vind ik redelijk, maar dan moet de kleding ook echt in prima staat zijn. Niet omdat ik een vrek ben (nou ja, eigenlijk wel), maar omdat er zoveel is.
Een goed presentatie helpt trouwens wel. Advertenties met spelfouten, onduidelijke foto's of te weinig informatie skip ik meteen.
donderdag 6 januari 2011 om 12:17
donderdag 6 januari 2011 om 12:23
Je moet ook wel wat geduld hebben hoor, niet verwachten dat je je kledingstuk binnen één week verkoopt. Ik zet het op marktplaats, dan na en week nog eens en dan nog eens voor een paar euro minder en soms pas na 1 of 2 maanden is er iemand die interesse heeft.
Ik vind het inderdaad retebelangrijk dat de foto + omschrijving erg duidelijk is! Ook houd ik rekening met de tijd van het jaar. In de winter ga ik geen bikini verkopen, net als dat ik in de zomer geen feestelijke glitterjurk ga verkopen.
Ik vind het inderdaad retebelangrijk dat de foto + omschrijving erg duidelijk is! Ook houd ik rekening met de tijd van het jaar. In de winter ga ik geen bikini verkopen, net als dat ik in de zomer geen feestelijke glitterjurk ga verkopen.
donderdag 6 januari 2011 om 12:29
donderdag 6 januari 2011 om 12:36
quote:Paque_ schreef op 06 januari 2011 @ 11:40:
Bieden vanaf. Ja, en dat dan om 20 euro zetten.
En dan vervolgens NOG een mail krijgen van iemand die zegt: Voor 12,50 kom ik het vandaag bij je ophalen.
NOUUUUUU Wát een superdeal trut.
Oh dat doe ik ook wel eens
Sommige aanbieders vragen gewoon veel te veel voor hun kleding. Als er dan een advertentie staat vanaf 23-09, die 14 keer bekeken is zonder een enkel bod, dan doe ik wel eens een schandebod.
Werkt nog best vaak ook
Bieden vanaf. Ja, en dat dan om 20 euro zetten.
En dan vervolgens NOG een mail krijgen van iemand die zegt: Voor 12,50 kom ik het vandaag bij je ophalen.
NOUUUUUU Wát een superdeal trut.
Sommige aanbieders vragen gewoon veel te veel voor hun kleding. Als er dan een advertentie staat vanaf 23-09, die 14 keer bekeken is zonder een enkel bod, dan doe ik wel eens een schandebod.
Werkt nog best vaak ook
The time is now
donderdag 6 januari 2011 om 12:38
Ik had vroeger ook wel een minimumprijs, en dan verkocht ik het ook echt niet voor minder, maar nu heb ik zoiets van, ik heb er liever wat minder geld voor dat het weg is, dan dat het ongebruikt in de kast blijft hangen, dus heb ik de minimumprijs losgelaten en laat ik gewoon bieden. Ik verkoop nu alleen nog maar dingen wat voor mij een miskoop was dus die ik amper gedragen heb. De rest gaat naar de kringloop.
donderdag 6 januari 2011 om 12:57
quote:emaille schreef op 06 januari 2011 @ 12:44:
[...]
Ja, daar keek ik ook van op.
@warejacoba; hoe kort was de rok dan? Ik mag hopen dat je met 34 toch niet te oud bent voor een minirok (mits iets langer dan handbreed onder je kont, wat ik trouwens op geen enkele leeftijd charmat vind).
[...]
Ja, daar keek ik ook van op.
@warejacoba; hoe kort was de rok dan? Ik mag hopen dat je met 34 toch niet te oud bent voor een minirok (mits iets langer dan handbreed onder je kont, wat ik trouwens op geen enkele leeftijd charmat vind).
The time is now
donderdag 6 januari 2011 om 13:20
quote:DeWareJacoba schreef op 06 januari 2011 @ 13:13:
De rok was vanaf de taille zo'n 34 cm. Vond ik leuk toen ik 20 was maar nu niet meer. Ik vind mezelf inmiddels te rijp voor een minirok, ik ga nu liever voor een paar cm meer.
Ja, dat is idd wel erg kort, dat zou ik (29) ook niet aantrekken.
Maar ik vind je niet rijp hoor, met 34. Dat gaat wat mij betreft pas in na je 40ste ofzo.
De rok was vanaf de taille zo'n 34 cm. Vond ik leuk toen ik 20 was maar nu niet meer. Ik vind mezelf inmiddels te rijp voor een minirok, ik ga nu liever voor een paar cm meer.
Ja, dat is idd wel erg kort, dat zou ik (29) ook niet aantrekken.
Maar ik vind je niet rijp hoor, met 34. Dat gaat wat mij betreft pas in na je 40ste ofzo.
The time is now
donderdag 6 januari 2011 om 13:37
Ik bedoel er ook niet mee te zeggen dat ik inmiddels een oud lijk ben maar soms bereik je nu eenmaal leeftijden waarbij je denkt: 'dit kan nu niet meer'. Ik was altijd fan van naveltruitjes en topjes en dat doe ik nu echt niet meer. Ik heb onlangs een waanzinnig topje van Morgan DeToi verkocht vol met lovertjes. Die was nog van m'n periode dat ik vaak naar grote dance-events ging, dat doe ik niet meer. Pas geleden heb ik afscheid genomen van m'n navelpiercing. Misschien ga ik die ook op MP zetten.
donderdag 6 januari 2011 om 13:42
Zo raar vind ik dat 12,50 euro-en-meteen-ophalen bod nou ook weer niet hoor. Ik zou er in mijn antwoord per mail nog even 15 euries van proberen te maken, en zo niet, dan mag het voor het eerdere bod ook wel de deur uit, helemaal als het opgehaald wordt. Altijd mooi meegenomen wat je er nog voor krijgt, en het is nu eenmaal iets wat enorm veel wordt aangeboden.
donderdag 6 januari 2011 om 13:43
quote:Banba schreef op 06 januari 2011 @ 12:36:
[...]
Werkt nog best vaak ook
Wat is te veel? Sommige dingen zijn best duur geweest. Dan wil ik er nog wel wat voor terug natuurlijk.
Vriendin van mij heeft laatst een hele collectie King Louie de deur uit gedaan. Kreeg met gemak 40 euro voor een jurkje. Zagen er nog wel goed uit hoor, niet verwassen.
[...]
Werkt nog best vaak ook
Wat is te veel? Sommige dingen zijn best duur geweest. Dan wil ik er nog wel wat voor terug natuurlijk.
Vriendin van mij heeft laatst een hele collectie King Louie de deur uit gedaan. Kreeg met gemak 40 euro voor een jurkje. Zagen er nog wel goed uit hoor, niet verwassen.