Word bestand repareren?

05-01-2011 19:48 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zelf ben ik voor geen meter handig met computers, dus daarom mijn vraag maar even hier.

Mijn man heeft laatst onze computer geformatteerd, en vroeg me van te voren of ik nog belangrijke bestanden op de computer had staan.

Naar mijn idee niet, maar verder niet gekeken. Normaal gebruik ik alleen de laptop, en sla daar al mijn documenten op.

Was heel even vergeten dat er wel een heel belangrijk bestand opstond. Ik heb vanaf de geboorte van mijn zoon een heel stuk voor hem in een word document getypt, alle ontwikkelingen, alle eerste dingen etc.

Ik weet het, super stom op geen back-up te maken, maar nooit bij nagedacht. En nu is dus het bestand weg.

Man heeft wat terug kunnen vinden, maar dat moet gerepareerd worden. Iemand enig idee of dit mogelijk is en zo ja, hoe?

Alvast bedankt.
Ik gebruik zelf Word niet maar ik heb even voor je gegoogled en ik kwam dit tegen, heb je dat al geprobeerd?

"Force Microsoft Word to try to recover the document. In the File, Open dialog box, after selecting the document, click the arrow by the Open button and select Open and Repair."

Verder zijn er met google ook een aantal reparatieprogramma's te vinden die je zou kunnen proberen.
dank je wel! Zoals ik al zei, ik heb er totaal geen verstand van, maar zal man eens vragen..
Als het met reparatieprogramma's niet lukt en het alleen om de tekst in het document gaat, zou je het zelfs nog kunnen proberen te openen in Wordpad of Kladblok, alle rare tekens negeren en alleen de stukjes tekst eruit knippen. Last resort oplossing, want dat kost wel veel tijd.
Dank je wel nienie, dat ga ik proberen. Man heeft ,et een paar programma's geprobeerd, maar krijgt het niet voor elkaar.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Ik heb het geopend in wordpad, en krijg dan idd een enorme lijst met letters, cijfers en tekens. Hoe weet ik nu wat ik weg moet halen? Het was een verhaal van 13 kantjes ongeveer, en kan er nu niets van maken. Weet dus ook niet meer precies hoe alles erin stond..
Als het niet al te prive is, wil ik er ook wel naar kijken. Mail het bestand dan even naar me (adres verwijderd)
Ik heb het je gemaild!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven