Hoe heet dit design?

07-01-2011 19:49 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

weet iemand hoe deze decoratie (oid) heet?

Ik heb het nodig voor een schoolopdracht, maar kan de naam niet vinden!

Misschien dat iemand dit weet?

Bedankt!

Design decoratie
welk design? Ik zie veel verschillende stylen op deze foto.
Die bloemetjes, die stoel of die kast van Maarten Baas?
o sorry ik bedoel dat scherm achtige soort takken!!
ik denk dat ze die frozen fountain bedoeld, die aan het plafond hangt
Frozen Fountain is een winkel...

Het design heet: ''weet je wat ik graag zou willen zijn.....''
maar het lijkt ook op bevroren water
Het is een catch-22

TO, moeten wij nou jouw huiswerk maken?
.
miepje1971 wijzigde dit bericht op 07-01-2011 20:03
Reden: had de vraag niet goed begrepen,sorry
% gewijzigd
Ga naar de winkel en spreek je bewondering uit. Zorg dat degene die in de winkel staat erover begint te vertellen. Anders even bellen zolang het nog open is. Maar vooral niet laten weten dat je geen echte klant bent.
Misschien helpt dit?

http://www.frozenfountain.nl/newsletter.php?nId=7
Dat is een klik-systeem dat gebruikt wordt als wanddecoratie van de gebroerders Bouroullec. (2004 - 'Algue' - Vitra)

Ik hoop dat je geen ontwerp-opleiding doet, dat je dat niet weet / dat niet kan googlen.
Het antwoord van SG is trouwens een stuk leuker, ik zou die kiezen!!
Ik vind het trouwens niets, jullie wel?. het oogt als een soort combinatie van camouflagenetten en ordinaire kerstversiering
quote:borderwalk schreef op 07 januari 2011 @ 20:32:

Ik vind het trouwens niets, jullie wel?. het oogt als een soort combinatie van camouflagenetten en ordinaire kerstversiering
Toen het uitkwam was het heel vooruitstrevend, omdat je er vrijwel elke gewenste (organische) vorm mee kon (kan) maken, d.m.v. de losse elementen die je in elkaar kan klikken. Dat bestond op geen enkele andere manier. Wat dat betreft vind ik het een erg goed ontwerp. Maar laat ik er niet teveel over uitweiden, anders hoeft TO niks meer zelf te doen
quote:hanneke000 schreef op 07 januari 2011 @ 20:35:

Toen het uitkwam was het heel vooruitstrevend, omdat je er vrijwel elke gewenste (organische) vorm mee kon (kan) maken, d.m.v. de losse elementen die je in elkaar kan klikken. Dat bestond op geen enkele andere manier. Wat dat betreft vind ik het een erg goed ontwerp. Maar laat ik er niet teveel over uitweiden, anders hoeft TO niks meer zelf te doen Designknex, mijn waardering is (met mate) gestegen.
Bedankt voor de reacties!

Ik wist niet wat het was dus vond het lastig om te bedenken waar ik op moest zoeken! Gelukkig weet ik het nu en kan ik weer verder

Bedankt!
Mag ik vragen welke opleiding je doet? Want dit vind ik echt heel bizar..? Dit is een key-stuk uit 2004, waar nog regelmatig op voort wordt geborduurd.

(Er van uitgaande dat je geïnteresseerd bent in ontwerpen en hier nu ook een opleiding in doet?)
o, misschien kunnen jullie mij ook helpen.

Ik kan me een stoel van vroeger herinneren, een beetje jaren 60-70 stijl. Een kuipstoelachtig ding, hoge rug, en boven op de rug twee soort van mickey-mouse achtige oren, waar je dan een gekleurd hoesje over kon doen.

In mijn herinnering was het een mooie stoel, maar nu ik het zo opschrijf ga ik ineens erg twijfelen.

weet iemand hoe deze stoel heet, zodat ik plaatjes er van kan gaan googlen?
Ik vind het wel mooi, Koziol heeft ook dit soort decoratieve elementen in zijn collectie.
Bedoel je misschien de Egg Chair van Arne Jacobsen?
quote:wiezewo schreef op 07 januari 2011 @ 22:15:

o, misschien kunnen jullie mij ook helpen.

Ik kan me een stoel van vroeger herinneren, een beetje jaren 60-70 stijl. Een kuipstoelachtig ding, hoge rug, en boven op de rug twee soort van mickey-mouse achtige oren, waar je dan een gekleurd hoesje over kon doen.

In mijn herinnering was het een mooie stoel, maar nu ik het zo opschrijf ga ik ineens erg twijfelen.

weet iemand hoe deze stoel heet, zodat ik plaatjes er van kan gaan googlen?Echt twee mickey mouse achtige oren?! Decoratief dus, niet functioneel zoals in een oorstoel?
quote:layla1969 schreef op 07 januari 2011 @ 22:18:

Bedoel je misschien de Egg Chair van Arne Jacobsen?Dacht ik ook aan, maar ik kan me niet herinneren dat daar hoesjes overheen kunnen..?
hij lijkt wel wat op die egg chair, maar dan zijn die oren dus wat meer los van de rest van de stoel, en ze zitten er in mijn beleving ook boven op. Heel vaag heb ik het idee dat ze verstelbaar zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Destijds (een jaar of 30 terug) zag je die stoel veel in designwinkels staan. Nu misschien ook nog wel, maar ik ben daar al heel lang niet meer binnen geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven