Alleen dingen doen.

07-01-2011 21:32 40 berichten
Ik heb geen vrienden wat het leven erg saai maakt.

Vroeger toen ik nog thuis woonde mocht ik niks en moest ik altijd thuis blijven. Weg van de boze buitenwereld.

Toen ik op mijn 19de van huis weg ging merkte ik dat ik moeite had om mensen te vertrouwen, of binnen te laten.

Nu mis ik dingen als naar de bioscoop gaan, op vakantie gaan, naar een kroeg, uit eten omdat ik nooit iemand heb om het mee te doen.

Nu wil ik heel graag saw zien die is in de bios. Ik wil morgenavond gaan.

Is het heel erg voorschut om alleen te gaan? Heeft iemand dit wel eens gedaan? Ben al heel onzeker en kan lachende mensen er echt niet bij hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, dat is niet voor schut. Als je alleen naar de bios gaat, valt dat zelfs niemand op volgens mij.
Ik ga bij voorkeur juist alleen naar de bioscoop...

Nee, je staat dan niet voor schut.
Er zijn zat mensen die alleen naar de bios gaan, dus daar zou ik me echt niet druk over maken!

Er zijn ook sites die activiteiten organiseren voor mensen die graag nieuwe mensen willen leren kennen. Een kennis van mij heeft daar nu al een aantal keer aan meegedaan en heeft er erg leuke contacten mee opgedaan. Juist omdat de activiteiten groepsgewijs zijn en alle mensen het leuk vinden om nieuwe mensen te leren kennen, is de sfeer erg gezellig en ongedwongen. Misschien zou dat ook iets voor jou zijn?
Ik ven laatst alleen naar Harry Potter gegaan, gewoon omdat ik daar zin in had en iedereen al geweest was die wilde gaan. Niemand heeft me raar aangekeken.

Maar kan je niet bij een clubje gaan ofzo, (sport, muziek, andere hobby)? Dan leer je vanzelf wat mensen kennen.
Je kunt op deze site (hieronder bij "contact") een oproepje plaatsen voor nieuwe vriendinnen.

Ik heb laatst ook op zo'n oproepje gereageerd en ondertussen zijn we al met een groep naar de bioscoop geweest, we hebben met z'n allen een keer geluncht en binnenkort hebben we een high tea.

Mijn vrienden wonen verder weg, en ik wilde juist vriendinnen wat meer in de buurt hebben.
Niets raars aan. Ik doe het ook regelmatig en bestel dan ook gewoon lekker popcorn oid en geniet van de film.

Maar misschien is het een optie om te proberen onder de mensen te komen? Studeer je toevallig? Anders door lid te worden van een toneelvereniging (ook om je zelfvertrouwen wat op te krikken misschien?), groepsles op de sportschool...?

Waarom ben je zo onzeker '86? (kan je niet bij je hele naam noemen hoor..)
Natuurlijk is dat niet gek! Ik ga zo vaak alleen, mijn vrienden vinden mijn 'soort" films niet leuk. Ik wel, dus ik ga.

Ik ga ook vaak alleen op vakantie, heerlijk, met niemand rekening houden.

Het lijkt me wel fijn als je probeert wat mensen te leren kennen en te leren vertrouwen. Niet iedereen is te vertrouwen,maar daar kom je snel genoeg achter. Soms moet je even vallen om weer op te staan.

Misschien zoals genoemd is: sporten, vrijwilligerswerk doen etc.
Bedankt voor alle antwoorden. Ik dacht dat het heel gek was om alleen te gaan maar blijkbaar is het normaal.

Ik weet wel hoe ik vriendinnen zou kunnen maken maar ben er denk ik nog niet klaar voor. Maar dat komt wel.

Ik ga morgen in ieder geval naar de bios is ook jaren geleden.
Niemand kijkt je raar aan in de bios als je alleen bent. Gewoon lekker gaan.
Good for you! Veel plezier!
Veel plezier meid! Geniet van de film!
Die site die ik bedoelde is vooral bedoeld om samen leuke dingen te doen. Als daar vriendschappen uit voortkomen is dat leuk meegenomen, maar het hoeft dus niet. Je kunt ook gewoon een middag of avond wat leuks gaan doen en daarna weer lekker zonder verplichtingen naar huis gaan.

Google anders eens op 'nieuwe mensen leren kennen', dan krijg je de site zo tevoorschijn en kun je eens kijken of het je al dan niet aanspreekt.
Alleen naar de film gaan is een van mijn geheime genoegens! Ik ga dan het liefst naar kostuumdrama's waar ik mezelf helemaal in kan verliezen, heerlijk! Heb echt nog nooit iemand gehad die me vreemd aankeek!

Zoals hierboven al geschreven zou ik wel de mogelijkheden aanpakken om andere mensen te leren kennen. Ga op een leuke club ( toneel of zang ) doe een cursus of ga op een website neuzen ( www.nieuwemensenlerenkennen.nl )

Als je nooit iemand binnen laat of vertrouwd kan dat eenzaam voelen en dat is zo zonde van je tijd. Wat heb je te verliezen om mensen wel binnen te laten?!
Oh, en natuurlijk: veel plezier bij de film! Laat je hier nog even weten hoe je het ervaren hebt?
Ook ik ga graag alleen naar de bioscoop en niemand die hier raar van opkijkt. Ook ga ik graag alleen ergens lunchen of koffie drinken. Of alleen op vakantie. Wanneer je alleen dingen gaat ondernemen die je leuk vindt, zul je vast andere mensen om je heen zien die ook alleen zijn en het prima naar hun zin hebben.

Veel plezier morgen met de film; volgens mij heb ik een stukje op tv gezien en dat wordt lekker griezelen . Kom je nog wel even vertellen hoe de film was en hoe je het hebt ervaren om alleen te gaan?
quote:lelijk86 schreef op 07 januari 2011 @ 21:42:

Ik weet wel hoe ik vriendinnen zou kunnen maken maar ben er denk ik nog niet klaar voor. Maar dat komt wel.Dat vind ik een mooie uitspraak. Inderdaad gewoon de dingen doen wanneer het voor jou goed voelt .
Geniet ervan!
Ik ga morgenochtend alleen buiten de deur ontbijten - krantje erbij Kan daar echt naar uitkijken.
gewoon doen! Juist omdat je het nog niet alleen gedaan hebt, bioscoop is donker, kan je lekker mensen en de film kijken!
Alleen naar de bios gaan is een van mijn favoriete alleen-dingen. Heerlijk helemaal op de film focussen, lekker wegzakken in zo'n stoel en gewoon even alleen daarmee bezig zijn. Ik heb nog nooit iemand raar zien kijken.

Ik ga zelf ook graag alleen lunchen of ontbijten buiten de deur. Dit jaar wil ik ook graag weer een paar dagen alleen op een tripje naar Duitsland. Ben weleens eerder alleen weggeweest en vind het fantastisch.

En een (off topic)advies: Verander je nick, de wereld ziet je vaak zoals jij jezelf ziet.
I choose happy!
quote:Lizzl schreef op 07 januari 2011 @ 21:52:

Ik ga morgenochtend alleen buiten de deur ontbijten - krantje erbij Kan daar echt naar uitkijken.dat vind ik wel erg stoer! Ik vind mensend ie alleen eten nooit zielig maar als ik het zelf zou doen zou ik mezelf zo zielig vinden
Ik ben vaak genoeg alleen naar de film gegaan. Het fijne is, ze doen het licht uit! .
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
Ja, ik zag ook je nick, veranderen! Positief zijn voor jezelf!

Ik ben wel een keer alleen wezen vliegen met overstap, ik voelde me echt een wereld wijf ;)
Zoals al meer gezegd hier: ook ik ga regelmatig alleen naar de bioscoop, ergens eten ed. Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven