Gezondheid alle pijlers

Bloed in snot

08-01-2011 10:03 14 berichten
Hoi,

Ik ben best vaak verkouden in de winter maar nu heb ik al 2 maanden lang regelmatig bloed in m'n snot. Weet iemand of dit erg is?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is waarschijnlijk doordat je door het vele snuiten en/of niesen een zwak bloedvaatje hebt. Dat gaat steeds weer een beetje kapot.

Ik heb het ook regelmatig doordat ik door allergieën veel moet niesen.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Nee hoor. Ik je neusholtes zitten veel adertjes onder een dunne huid. Door irritaties en veel snuiten kun je kleine bloedinkjes krijgen dus dit is niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken.
Ik vraag me altijd of hoe mensen zoiets weten. Kijk je in je zakdoek dan?
Je moet eigenlijk wel in je zakdoek kijken,

Juist om te kijken of er niets vreemd in je snot zit.
Ik heb het ook vaak. En ik zie het doordat ik vaak mn neus snuit onder de douche. Klinkt misschien vies, maar als ik gewoon snuit, gaat mn neus daar alleen maar erger stuk van. Als ik snuit onder de douche gaat mn neus minder stuk.

Ik ben altijd verkouden, door allergie.

Ik zou natuurlijk ook kunnen stomen en dan gewoon snuiten maar daar ben ik te lui voor.

En een beetje bloed is dus niet erg, er zitten veel kleine bloedvaatjes in je neus.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Je neus gaat minder stuk als je onder de douche je neus snuit? Hoe "weet" je neus dat je aan het douchen bent?
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 08 januari 2011 @ 10:51:

Je neus gaat minder stuk als je onder de douche je neus snuit? Hoe "weet" je neus dat je aan het douchen bent? Omdat als je onder de douche staat de stoom er volgens mij voor zorgt dat alles een beetje loskomt, en je neus dus minder beschadigt raakt met snuiten o.i.d. omdat je snot zachter word (he jakkes!)
quote:Zanne schreef op 08 januari 2011 @ 10:12:

Ik vraag me altijd of hoe mensen zoiets weten. Kijk je in je zakdoek dan?Zag gisteren toevallig bij Oprah dat meer dan de helft van de mensen dat doet ja. And you should! (volgens doctor Oz )
quote:hans66 schreef op 08 januari 2011 @ 10:51:

Je neus gaat minder stuk als je onder de douche je neus snuit? Hoe "weet" je neus dat je aan het douchen bent?

Daar heeft mijn neus een neusje voor!

Nee het werk net als stomen, maar stomen vind ik zo veel gedoe. Door het warme water en de warme vochtige lucht komt het snot los en beschadig je minder bloedvaatjes als je snuit.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Happy_ever_after schreef op 08 januari 2011 @ 10:57:

[...]

Zag gisteren toevallig bij Oprah dat meer dan de helft van de mensen dat doet ja. And you should! (volgens doctor Oz )Net als achterom kijken na het poepen. Is doctor Oz ook een groot fan van.
quote:Spijker schreef op 08 januari 2011 @ 10:59:

Nee het werk net als stomen, maar stomen vind ik zo veel gedoe. Door het warme water en de warme vochtige lucht komt het snot los en beschadig je minder bloedvaatjes als je snuit.Oh... nou snap ik het, alleen het effect zal minder zijn dan bij stomen, denk ik.
World of Warcraft: Legion
Ik heb ook altijd een totale leegloop van mijn neus als ik douche.

Ben dan ook chronisch snotterig.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-03-2017 14:03
Reden: verwijderd ivm spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven