Oeps... houdbaarheidsdatum!
zaterdag 8 januari 2011 om 17:59
Euhm.. sja, nu heb ik ook eens een houdbaarheidsdatumvraagje, en dit is wel een hele genante. Geen idee waarom dit pak eiermie tot mijn inboedel behoort, maar ik heb hem nog.
Nou dacht ik van de week met een blik in de vooraadkast, mooi ik heb nog eiermei, van die soort die direct in de wok kan. Alleen keek ik net even voor de zekerheid op de houdbaarheidsdatum: 09-2006!!!!
Ken dit nog?
Nou dacht ik van de week met een blik in de vooraadkast, mooi ik heb nog eiermei, van die soort die direct in de wok kan. Alleen keek ik net even voor de zekerheid op de houdbaarheidsdatum: 09-2006!!!!
Ken dit nog?
zaterdag 8 januari 2011 om 19:34
quote:Marels schreef op 08 januari 2011 @ 19:05:
Bij producten waar tht's opstaan gaat er niet zo snel iets mis wanneer het over de datum is. Omdat het alleen maar aangeeft dat na die datum de kwaliteit niet meer gegarandeerd kan worden.
Bij producten waar je echt ziek van kunt worden als je het na de datum eet staat geen tht op, maar "niet te gebruiken na".
*neemt nog een slok van haar blikje drinken met houdbaarheidsdatum juli 2010*
Volgens mij gaat deze vlieger toch niet helemaal op, want op bijvoorbeeld melk staat ook tht terwijl je dat op den duur toch maar beter niet kan drinken.
Deze mie had ik trouwens nog wel gegeten als het zo uitkwam. En zo zie je maar weer; het kon ook gewoon want TO is nog onder ons.
Bij producten waar tht's opstaan gaat er niet zo snel iets mis wanneer het over de datum is. Omdat het alleen maar aangeeft dat na die datum de kwaliteit niet meer gegarandeerd kan worden.
Bij producten waar je echt ziek van kunt worden als je het na de datum eet staat geen tht op, maar "niet te gebruiken na".
*neemt nog een slok van haar blikje drinken met houdbaarheidsdatum juli 2010*
Volgens mij gaat deze vlieger toch niet helemaal op, want op bijvoorbeeld melk staat ook tht terwijl je dat op den duur toch maar beter niet kan drinken.
Deze mie had ik trouwens nog wel gegeten als het zo uitkwam. En zo zie je maar weer; het kon ook gewoon want TO is nog onder ons.
zaterdag 8 januari 2011 om 19:56
Maar ook melk kun je heus nog wel een paar dagen ná de tht drinken.
Kwestie van eerst ruiken, als het goed ruikt proeven. Als het goed ruikt, goed smaakt en er niet raar uit ziet, dan zal het nog wel goed zijn.
Het enige dat ik niet over de datum eet da's vlees en vis (hoewel ik een dag over de datum nog wel wil doen). Maar da's ook vooral omdat het eigenlijk niet voor komt omdat ik vlees altijd in vries.
Kwestie van eerst ruiken, als het goed ruikt proeven. Als het goed ruikt, goed smaakt en er niet raar uit ziet, dan zal het nog wel goed zijn.
Het enige dat ik niet over de datum eet da's vlees en vis (hoewel ik een dag over de datum nog wel wil doen). Maar da's ook vooral omdat het eigenlijk niet voor komt omdat ik vlees altijd in vries.
668, the neighbour of the Beast
zaterdag 8 januari 2011 om 19:58
Volgens mij zat dat dan toch echt tussen je oren Sam, want ananas uit blik twee maanden over de datum is echt nog niks mis mee.
Ik heb dat ook wel hoor; dat je zo verwacht dat het wel niet goed meer zal zijn dat je denkt dat je 't proeft.
Vraag je maar eens af of je het ook geproefd had als je nisk van die datum geweten had.
Ik heb dat ook wel hoor; dat je zo verwacht dat het wel niet goed meer zal zijn dat je denkt dat je 't proeft.
Vraag je maar eens af of je het ook geproefd had als je nisk van die datum geweten had.
668, the neighbour of the Beast
zaterdag 8 januari 2011 om 20:03
zaterdag 8 januari 2011 om 20:30
Ze hebben bij de keuringsdienst eens een test gedaan met die THT data. Blijkt dat in alle gevallen het geteste voedingsmiddel nog goed was op bacterieel nivo. Ziek ga je er dan niet van worden. Wel was de smaak soms wat minder.
Ik was toen erg verrast dat een dichte pot mayonaisse na 11jaar over de datum!!! Nog prima was in alle opzichten.
Sinsdien vertouw ik meer op mijn zintuigen dan de datum.
Ik was toen erg verrast dat een dichte pot mayonaisse na 11jaar over de datum!!! Nog prima was in alle opzichten.
Sinsdien vertouw ik meer op mijn zintuigen dan de datum.
zaterdag 8 januari 2011 om 22:47
Melk is dan weer een van die dingen die ik nooit drink/gebruik na de tht datum. Dit omdat (althans, dit heb ik altijd zo van mijn moeder geleerd) melk al slecht kan zijn gegaan zonder dat je het proeft/ruikt. Voor de rest ben ik ook niet zo kieskeurig met houdbaarheidsdata, zeker niet als het gaat om producten in blik of gedroogde producten. Als het nog de goede kleur heeft en het is nog niet uit zichzelf weggelopen, dan kan het nog wel. En ach, een buikgriepje kan ik met mijn gewicht nog wel lijden