Wat te doen op verjaardag?

10-01-2011 12:23 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Had het leuke idee om een wijnproeverij thuis te organiseren. Nadat ik de prijs van 50 euro p.p. zag, dacht ik "nou mooi niet". Bij een groep van 15 man vind ik dat een beetje te gortig. Nu zoek ik dus een alternatief voor een leuke avond, bij mij thuis dan wel. Wie heeft er een idee?
Zelf een wijnproeverij regelen?
Zat ik aan te denken, maar hoe pak ik dat aan dat het wel op proeverij lijkt en niet een gekunsteld iets.
Je hebt ook vaak bij wijnimporteurs of wijnhandelaren een maandelijkse wijnproeferij bij hun. Dat is geheel gratis. Hier in N-H ken ik een hele goeie. Die laat zelfs een in de zoveel tijd een wijnboer uit Europa overkomen. Uitgebreide proeferij en heerlijke hapjes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Doe je altijd iets met je verjaardag? Bedoel een activiteit?

Zelf vind ik al het bezoek en geklets altijd al gezellig genoeg!
quote:driewieler schreef op 10 januari 2011 @ 12:26:

Zat ik aan te denken, maar hoe pak ik dat aan dat het wel op proeverij lijkt en niet een gekunsteld iets.Kijken of je een sommelier voor een avondje (2 uurtjes ofzo) kan laten komen en laten vertellen over wijnen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Heb het een keer bij iemand gedaan, die vroeg toen een bijdrage van de gasten. Als je dat van tevoren aangeeft, kan je dat ook doen.
Ben al aan het googlen geslagen... Best leuke mogelijkheden zie ik nu.

Ik vier mijn verjaardag niet altijd en die keer dat ik het doe wil ik iets anders dan anders, vandaar. Wil het ook thuis doen omdat we net de boel hebben verbouwd en iedereen het resultaat wil komen bekijken. 2 vliegen in 1 klap zo.
welke provincie zit je?

ik ken iemand die voor heel weinig een portproeverij kan organiseren.

incl. portugese wijnen en hapjes
Moet je wel zeker weten dat je gasten dit leuk vinden.

Je kunt ook een wijngids erbij nemen, wat verschillende soorten kopen en uitpluizen op internet wat je erbij kunt vertellen.
Biebelien, ik zit in de provincie Brabant.

En mijn gasten vinden alles leuk, zeker al er wijn bij komt kijken
Een workshop buikdansen bij jou thuis? Ik ken iemand die dat doet. Hangt wel een beetje vanaf waar je woont natuurlijk.

Er zijn wel meer workshops die ook bij mensen thuis worden gegeven.
Haha MV, dat is ook geinig. Zullen de vrouwen leuk vinden. Heb je info? Locatie breda.
quote:driewieler schreef op 10 januari 2011 @ 12:40:

Biebelien, ik zit in de provincie Brabant. jammer....dat is te ver weg.quote:En mijn gasten vinden alles leuk, zeker al er wijn bij komt kijken

Het kan ook echt heel leuk zijn!

Ik help dus weleens op zo'n proeverij met schenken en hapjes terwijl de importeur (vriend van ons) kan vertellen over de wijnen en port en waar ze vandaan komen enzo.

erg leuk en vaak beregezellig.

Maarrr hoor ook nog weleens van gasten die andere proeverijen hebben gedaan dat het (soms) erg formeel is en heel erg gericht op verkoop.

Dat is bij die vriend van mij natuurlijk ook wel het doel maar dan alleen als men ook echt enthousiast is over de produkten.

De kosten voor het proeven en eten zijn al gedekt (meestal zo'n 15 euro pp)
Oh dat is jammer Biebelien. Ik ga eens googlen op een sommelier in de buurt.
quote:driewieler schreef op 10 januari 2011 @ 12:43:

Haha MV, dat is ook geinig. Zullen de vrouwen leuk vinden. Heb je info? Locatie breda.

Mijn vriendin geeft die workshops. Ik zal even vragen of de afstand geen probleem is en dan kan ik je wel mailen met haar gegevens.

Oja, ik heb een keer bij iemand een lingerieparty gehad (iets van 2 uur), iedereen vond het leuk. Ja ik ben daar niet zo gek op maar misschien ook een idee, is ook gratis.
Is goed. Ik overleg het even vanavond. Bedankt alvast.
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 januari 2011 @ 12:27:

Je hebt ook vaak bij wijnimporteurs of wijnhandelaren een maandelijkse wijnproeferij bij hun. Dat is geheel gratis. Hier in N-H ken ik een hele goeie. Die laat zelfs een in de zoveel tijd een wijnboer uit Europa overkomen. Uitgebreide proeferij en heerlijke hapjes.Waar in NH is dat MV...? Klinkt goed....
Workshop taarten maken/bekleden
quote:biebelien schreef op 10 januari 2011 @ 12:35:

welke provincie zit je?

ik ken iemand die voor heel weinig een portproeverij kan organiseren.

incl. portugese wijnen en hapjes

In welke provincie werkt die iemand?

Vind het wel een leuk idee voor een verjaardag.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
http://www.wijnhuis-oktob ... n/wijnproeverij-thuis.php
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Mittens schreef op 10 januari 2011 @ 13:41:

[...]

Waar in NH is dat MV...? Klinkt goed....

Hier sta ik al een paar jaar ingeschreven (gratis, krijg je mailings thuis wat er is en kortingen van wijnen).

Je hebt 2 dingen, echt een wijncursus en die gratis wijnproeverijen waar ze ook wijnboeren uitnodigen om uitleg te geven. Heel gezellig daar.

Op de agenda staan die gratis proeferijen als wijnavond.

http://www.debestwijnkopers.nl/
Deze leek mij leuk Mittens, bij zulke grote proeferijen ben ik vroeger geweest; (kan mijn vorige posting niet wijzigen)

VOORJAARSPROEVERIJ - ZET DEZE DATUM AL IN UW AGENDA!

Vrijdagavond 27 mei en zaterdagavond 28 mei 2011.

Tijdens onze voorjaarsproeverij staan er minimaal 100 wijnen op de verschillende proeftafels. Aanvang van de proeverij is beide avonden om 20.00 uur. Wij ontvangen altijd een aantal wijnboeren, die u beide avonden, veel informatie over de wijnen geven. Vaste relaties kunnen de proeverij gratis bezoeken. Beide avonden staat er altijd een buffettafel, met olijven en verschillende kazen voor u klaar. Als u nog geen klant bent bij de Best, dan betaalt u deze avond ¤ 7,50 per persoon. Wanneer u tijdens deze avond 24 flessen inkoopt op uw bestelformulier, dan ontvangt u als nieuwe klant de ¤ 7,50 retour op uw factuur. U kunt zich via het contact/ bestelformulier opgeven.
Dank BGB, had em ondertussen ook al gevonden :-).
quote:Tickel schreef op 10 januari 2011 @ 13:44:

[...]

In welke provincie werkt die iemand?

Vind het wel een leuk idee voor een verjaardag.Overijssel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven