portugal

10-01-2011 20:36 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
In maart gaan we naar Portugal. Welke plekjes zijn echte aanraders? We houden van natuur en wat minder toeristische plekken.
Dan in ieder geval wegblijven uit Albufeira.

(brrr wat druk en toeristisch daar)
Waar in Portugal zit je? Het maakt nogal verschil of je aan de Costa de Lisboa zit of in de Algarve.
Ik heb ooit rondgereisd van Lissabon tot Port via de kust en weer terug via de oude universiteitsstad Coimbra en dat vond ik erg leuk.

Sintra (vlak bij Lissabon) is ook zeer de moeite waard.
Als je minder toeristische plekken zoekt kun je beter wegblijven uit de Algarve.

Het achterland van Lissabon is erg bijzonder met veel kastelen groene heuvels en veel authentieke, niet door toeristen overspoelde dorpjes.

Ik vond het enige mooie van de Algarve de kustlijn en de wereld onder water. Verder vond ik het een zwaar overgewaardeerde kustgebied wat voor een zeer groot deel volstaat met beton.

En dan hadden wij juist wat kleinere plaatsen uitgezocht, maar ik zag weinig verschil met de spaanse costa´s.Niet voor herhaling vatbaar.

Volgende keer weer naar de westkust!
Ja Sintra heet dat gebied achter Lissabon!

Kon niet op de naam komen.
quote:toujourssourire schreef op 10 januari 2011 @ 21:33:

Als je minder toeristische plekken zoekt kun je beter wegblijven uit de Algarve.

Het achterland van Lissabon is erg bijzonder met veel kastelen groene heuvels en veel authentieke, niet door toeristen overspoelde dorpjes.

Ik vond het enige mooie van de Algarve de kustlijn en de wereld onder water. Verder vond ik het een zwaar overgewaardeerde kustgebied wat voor een zeer groot deel volstaat met beton.

En dan hadden wij juist wat kleinere plaatsen uitgezocht, maar ik zag weinig verschil met de spaanse costa´s.Niet voor herhaling vatbaar.

Volgende keer weer naar de westkust!

Niet geheel waar, want de Algarve bestaat uit 2 delen: de rustige zand Algarve en de veel drukkere rots Algarve.

Verder is het achterland van de Algarve mooi, met kleine dorpjes en het Monchique gebergte. Silves, met de oude Moorse burcht, is zeker een aanrader voor wie van natuur en geschiedenis houdt.
Inderdaad waar ga je naar toe in Portugal? En hoe ga je?

Wij zijn vorig jaar met de auto naar Porto gereden, ontzettend mooi daar en de mensen zijn superaardig. Als je van vis houdt en niet alleen maar toeristen wilt zien heb je hele kleine dorpjes in de buurt waar je voor weinig lekker kan eten.. Daarna zijn we nog naar Sintra (hier staat een ontzettend mooi kasteel met tuin), Cascais en Lissabon gereden.

Daarna zijn we naar het zuiden gereden wat weer totaal anders is, erg toeristisch maar ook erg mooi. Duiken was wel erg leuk om hier te doen.
O ja Cascais is een geweldige badplaats en dat kasteel is inderdaad prachtig. Ben je ook in het pretpaleis van de koning (Palácio da Pena) geweest?

Er is trouwens ook een geweldig Rococo paleis met tuin in Sintra (Palácio de Queluz).
We zijn inderdaad ook in het pretpaleis geweest. Fantastisch!

Wegens beperkte tijd zijn we niet meer naar Palacio de Queluz geweest maar heb daar ook mooie verhalen over gehoord.

Portugal is echt een waanzinnig divers land, ik krijg zin om weer op vakantie te gaan!
In september wil ik waarschijnlijk ook naar Portugal. Vanaf Lissabon omhoog naar Porto. Eigenlijk willen wij gaan backpacken en met het openbaar vervoer, maar een auto huren is ook nog een optie.

Kunnen jullie mij vertellen hoe het openbaar vervoer is in Portugal in deze streek? De meeste mensen die ik ken die naar Portugal zijn geweest, konden mij daar niets over vertellen.
Mijn ouders hebben een huis tussen porto en lissabon. Zusje is regelmatig vanuit deze steden en Coimbra naar het huis gegaan met bus en trein. Is allemaal prima te doen.

Mooi gebied, leuk plan! Veel plezier, vergeet Coimbra niet aan te doen, superstad! Wij waren er vorig jaar in februari en toen hebben we een paar dagen ruim 20 graden gehad. (in NL lag sneeuw) Maart is meestal prachtig, qua weer.
Sosofie, bedankt voor je antwoord. Ik zal mij eens gaan verdiepen in de kosten en mogelijkheden van trein en bus.
ik ga dit jaar ook naar porto en naar lissabon en gaan dat ook doen met de trein.moet goed te doen zijn.zijn al wel eens van lissabon naar sintra en cascais geweest en ook prima te bereiken met bus en of trein.
Ik ben in oktober in Portugal geweest en alleen het stuk tussen Lissabon en Porto gedaan.

Ik sluit me aan bij de bovenstaande posts, maar wil graag Obidos aan het het lijstje toevoegen. En ik ben zelf met openbaar vervoer gegaan wat prima is tussen de grote steden (lees trein) en de snelbus was ook prima (Lissabon-Peniche). Maar ben vanaf Lissabon ook naar Sintra geweest en vandaar uit waren de bussen nou niet echt veelvuldig naar interesaante plekken in de buurt. Dus een auto huren kan denk ik handig zijn. Al is het maar voor een paar dagen om bepaalde delen te bekijken.

Maar ik vond het een fantastische vakantie dus heel veel plezier!
Aantal jaren geleden ten Noorden van Lissabon geweest en leuk om al die plaatsen weer voorbij te zien komen.

Wat ik nog mis in het lijstje is Fatima , even ten noorden van Santarem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven