slapen op schiphol?

11-01-2011 09:02 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

Ik heb gisteren een vakantie geboekt helemaal zin in, maar er is één klein minpuntje: we vertrekken om 6 uur 's ochtends al vanaf schiphol. Dat betekent dus dat we er rond 4 uur al moeten zijn om in te checken.

We wonen in de randstad dus kunnen op zich wel één nachttrein nemen. Moeten we alleen nog op het statipn zien te komen want trams/bussen rijden dan niet. Bovendien heb je dan eem gebroken nacht en dan kom je denk ik hondsmoe aan op ds plek van bestemming.

Nou weet ik dat kennissen deze situatie ook eens hebben gehad. Zij zijn toen de avond ervoor al naar schiphol gegaan en hebben daar geslapen op een stoeltje ofzo.

Heeft iemand hier dat al eens gedaan? Tips? Of andere oplossingen?

Thanx, twijfelmeid
Wij hebben de laatste keer dat we een vroege vlucht hadden bij van der valk overnacht. Was supergoed geregeld...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
.
Kan je niet gewoon de taxi nemen?
Ja idd, een airport taxi. Zou ik wel doen eerlijk gezegd.
Bedankt voor de snelle reacties! Taxi is dan weer erg duur vanaf waar we wonen.

Die van der valk klinkt ook als een goede oplossing! (sorry voor de typo's, forum mobiel...)
Is een taxi echt duurder dan een overnachting? Je wilde toch de nachttrein nemen, dan kan je vandaar dan de taxi toch nemen. Ik zou persoonlijk liever wat meer geld kwijt zijn dan ergens overnachten, want veel overnachten zit er toch niet bij als je al om 4 uur op schiphol moet zijn. Maar in ieder geval fijne vakantie!
Met de auto gaan en de auto op lang parkeren zetten, is helemaal niet zo duur, wel van te voren afspreken geloof ik.

Laat je anders brengen door iemand voor een goede fles wiskey oid. Of omdat je hetzelfde ook voor hem/haar doet.
Ik sliep wel 'ns in 't Ibis. Dat zit op het terrein van Schiphol en je hebt om de 15 minuten gratis shuttlebusjes naar 't vliegveld.
Aan de andere kant, als je zo'n gebroken nacht hebt, slaap je misschien tijdens je vlucht het grootste deel.

Ook al boek je een hotel, je zal er toch voor dag en dauw uit moeten.

Ik zou ook de kosten van de taxi afwegen tegen die van een hotel.

(En het Van der Valk ligt echt niet zo dicht bij Schiphol, dat is nog best een stuk rijden.)
Eitje toch: Taxi Naar / Van Schiphol ¤ 45 Laagsteprijsgarantie 030 20 40 600. Voor dat geld zou ik het niet laten.
Dan neem je toch een taxi naar het station?

Hotels zijn duur en taxi's ook.

Ik denk dat je nacht nog meer gebroken is als je op een stoeltje op Schiphol gaat 'slapen'. En je vliegt om 0600 uur, dan doe je om 0601u je ogen dicht en ze op plaats ban bestemming weer open. Je plakt er nog een middagslaapje op het strand aan vast en je bent weer helemaal in vakantiesferen.

Niet zo moeilijk denken hoor!
Inderdaad:

*taxi naar station

*Schipholtaxi naar Schiphol

*laat je brengen door iemand voor wie je dat een keer terug kunt doen

Ga daar niet de halve nacht al liggen, daar word je echt niet blij van. Als je online in kunt checken houdt ik trouwens altijd een uur aan voor de rest van de procedure. Zeker om vijf uur 's ochtends, dan loopt het doorgaans nog geen storm bij security en douane.
Wat Mac dus zegt. Taxi van huis naar het station.

En anders Yotel, achter de douane.
Wij hebben ook vaak op dat soort tijden gevlogen. We werden dan laat op de avond gebracht en gingen dan op van die loungebanken slapen op schiphol. Ze zitten boven en je hebt er meerdere. Goed te doen, er liggen een hoop mensen even bij te tanken.
quote:Lizzl schreef op 11 januari 2011 @ 10:06:

Wat Mac dus zegt. Taxi van huis naar het station.

En anders Yotel, achter de douane.Je kunt niet de avond voor vertrek al inchecken bij de luchtvaartmaatschappij, dus kom je de douane niet door, dus kun je niet 'achter de douane' overnachten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je woont in de Randstad dus zo ver kan het niet zijn. Lekker met de Schiphol-taxi gaan, is niet zo heel duur, zeker niet als je het deelt.

Daar gaan slapen met al je spullen waar je op moet letten, je niet lekker kan liggen, misschien allerlei lawaai is, en zo niet je maar moet hopen dat je op tijd wakker wordt..etc.

Als je nou om 2 uur vloog ofzo, a la, maar 6 uur..nee ik zou het niet doen.
Bij ons uit de regio (Achterhoek) kost een taxi naar Schiphol ¤142 (2 personen retour). Van der Valk A4 is ca. ¤109 (2 personen inclusief 3 weken gratis parkeren).
Zelf heb ik ook wel eens op rare tijden gevlogen en ik neem dan liever een hotel. Dan slaap je goed (ik slaap niet op de loungebank, als iedereen toekijkt). Je begint dan tenminste uitgerust aan je reis....Als je het om zo'n bedrag moet laten, kun je beter niet op vakantie gaan, mensen beknibbelen op de raarste dingen...

Bovendien vind ik het prettig na het slapen even te douchen of op te frissen en slapen op zo'n bank trekt me gewoon niet.

Ook wel eens de schipholtaxi genomen. Kostte me toen 49 euro (Apeldoorn-Schiphol). Heel comfortabel, je wordt thuis opgehaald en bij Schiphol afgezet.

himalaya, 19 minuten geleden

Je kunt niet de avond voor vertrek al inchecken bij de luchtvaartmaatschappij, dus kom je de douane niet door, dus kun je niet 'achter de douane' overnachten.

Ligt eraan of TO alleen met handbagage reist. Inchecken kan 24 uur tevoren. En een Yotel-kamer wordt voor een dagdeel geboekt worden - in dit geval evt. alleen de nacht. Goedkoop is het niet... Sterker nog: van binnen de randstad naar SPL is het met de taxi goedkoper

Persoonlijk snap ik niet waarom het zo moeilijk is om vanaf huis gewoon de taxi te pakken naar het station... Dat doe ik ook als ik zo vroeg op Schiphol moet zijn. Morgenochtend moet ik er toevallig weer 's veel te vroeg zijn. Om 4 uur de trein vanaf Utrecht CS, dus vanaf huis met de taxi. Gebroken nacht? En dan nog.... je kan zittend naar de bestemming!
Ik slaap nooit in 'n vliegtuig, hoe kapot ik ook ben. Door lekker vroeg in te checken in 'n hotel op Schiphol kan ik om 21 uur al slapen en dan uitgerust om 4-5 uur inchecken.

Ook relaxt als je merkt dat het 's nachts gesneeuwd heeft en jij alleen nog maar 10 minuutjes met de shuttle hoeft ipv te stranden in niet rijdend OV of met de auto in 'n file te belanden.
Ik snap echt niet dat je overweegt om uren op een stoeltje of een loungebank rond te hangen. Dan kom je gebroken aan op je vakantieadres. Dat is wat mij betreft verkeerde zuinigheid.

Neem gewoon de schipholtaxi naar schiphol of ga met de nachttrein en neem dan een taxi naar het station. Als je zoals Elninjo al om 21:00 kan slapen dan zou je ook een hotel kunnen overwegen.
Van der Valk is echt prima. Gratis shuttleservice naar Schiphol en als je een auto hebt mag je die gratis een paar weken laten staan. Als je je vakantie slapend op een stoel op schiphol begint, ben je al kapot als je op je bestemming aankomt.

Oh, en een taxi naar het station kost natuurlijk ook niet de wereld.
Voordeel van het hotel: je kunt de trein missen!
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Je wordt volgens mij bij elk hotel met een shuttlebusje naar Schiphol.

gebracht. Auto kun je dan vaak tijdens je vakantieperiode bij je hotel parkeren. Dus gewoon even de afweging maken wat is goedkoper hotel of taxi.

Maar eh, is er echt niemand die je even naar Schiphol wil brengen?

Je woont zo dichtbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven