Bieflappen bereiden, hoe?

09-01-2011 20:12 21 berichten
Ik ben momenteel bieflappen aan het braden, alvast voor morgen. Maar als ze mooi bruin zijn aan beide zijdes, hoe lang moeten ze dan nog doorsudderen voor ze gaar zijn?
Alle reacties Link kopieren
Staat het niet op het barcode-stickertje?
Daar staat 3 minuten aan elke zijde bakken, maar dat is dacht ik lang niet voldoende...
Ben je niet in de war met sudderlappen? Die moeten lang, bieflappen zijn heel snel klaar.
Hmmmz ja zou kunnen dat ik daar mee in de war ben.. Maar ik dacht dat bieflappen ook altijd best wel lang op moesten staan..
je maakt ze nu alvast klaar voor morgen?

Wat ga je er morgen mee doen dan?

hoe ga je ze eten ?
quote:Cici25 schreef op 09 januari 2011 @ 20:21:

Daar staat 3 minuten aan elke zijde bakken, maar dat is dacht ik lang niet voldoende...En waarom zouden ze dat er dan opzetten, denk je?
quote:liselore schreef op 09 januari 2011 @ 20:30:

je maakt ze nu alvast klaar voor morgen? Ja

Wat ga je er morgen mee doen dan? Opwarmen en opeten

hoe ga je ze eten ? met aardappelen en groente
quote:Splinter02 schreef op 09 januari 2011 @ 20:32:

[...]

En waarom zouden ze dat er dan opzetten, denk je? Hahaha, eigenwijs he..
Bieflappen, ik vind er niks aan. Te taai. Maar misschien heb ik ze ook wel te lang gebakken.
Je moet ze echt kort bakken, anders worden ze taai. En een dag van te voren klaarmaken is voor sudderlappen een do, maar voor bieflappen een don't. Ze worden er niet malser van...

Volgende keer niet meer doen dus. Helemaal niet nodig.
quote:Cici25 schreef op 09 januari 2011 @ 20:12:

Ik ben momenteel bieflappen aan het braden, alvast voor morgen. Maar als ze mooi bruin zijn aan beide zijdes, hoe lang moeten ze dan nog doorsudderen voor ze gaar zijn?Kort bakken, anders krijg je schoenzolen
“Don’t look back – you’re not going that way.”
waarom bak je ze nu al?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Bieflappen is ook suddervlees. Alleen hoeft het niet zo lang als sucadelappen ( die moet je zeker 3 uur te sudderen). Maar hoe langer ( en zachter) des te malser. Bieflappen zijn minder dooregen met vet..

Vlees aanbraden, jus afblussen, tomaatje, laurierblaadje(en een heel uitje) erin..sudderen maar ongeveer 1, 5 tot 2 uur.

Eet smakelijk morgen!
Ben ik nou de enige die de hele tijd iets anders leest in de titel.... :$
Bieflappen snijd ik altijd in reepjes, dat roerbakken met groenten en oestersaus.

Laten sudderen lijkt me niet lekker.
Hier ene 'deskundige' ;) Heb ruim 9 jaar in een slagerij gewerkt.

Bieflappen hoef je idd maar 2 a 3 minuten te bakken (anderwoord is biefBAKlappen). Bieflappen sudderen kan wel, maar daar kan je beter sukade- of riblappen voor nemen, die blijven malser door het vet. Bieflappen is vaak hetzelfde vlees als 'gewone' (dus geen kogel of haas) biefstuk. De volgende keer dus gewoon op hoog vuur even om en om bakken.

Eet smakelijk!
En hoe smaakten ze?
Omdat de meningen hier zo uiteen liepen heb ik m''n eigen gevoel gevolgd. Ik heb ze dus zo'n beetje in 20 minuten bruin gebakken en vervolgens hebben ze ongeveer een uurtje staan sudderen. En ze smaakten heeeeeeerlijk!

Bedankt voor alle adviezen!
Gelukkig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven