Werk & Studie alle pijlers

Didactische vraag..

11-01-2011 16:20 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kan ik hier wat advies krijgen.. Ik heb morgen een sollicitatiegesprek en verwacht een vraag over hoe ik "moeilijke" groepen kan motiveren, mensen kan aanzetten om iets te doen, bijv. vrijwilligers, of mensen die hun afspraken niet nakomen. Ik vind het heel erg lastig om dit te formuleren, in de praktijk ben ik beter. Ben benieuwd wat anderen hier van zeggen. Tips zijn welkom.
door een praktijkvoorbeeld te nemen, waarin je verteld hoe je een situatie hebt aangepakt.
Op carrieretijger.nl staan tips voor hoe je een praktijkvoorbeeld het beste kunt omschrijven.
Ik zal eens op die site gaan kijken maar ik dacht eigenlijk dat mensen die didactiek hebben gestudeerd, hier iets over zouden kunnen zeggen, bijv. over wat de literatuur hier over zegt. De praktijk ken ik natuurlijk al.
Stel de vraag eens aan jezelf..

Waarom motiveer jij je doelgroep?...wat is je doelstelling? en vervolgens hoe doe je het?

sterkte
Google eens op Intrinsieke Motivatie?
Aansluiten bij belevingswereld, aansluiten bij aanwezige kennis en ervaring, aansluiten bij dingen die belangrijk zijn voor de mensen die je moet motiveren (en dus ook eventuele obstakels bespreken en een oplossing voor proberen te vinden).
quote:Anna37 schreef op 11 januari 2011 @ 17:13:

Aansluiten bij belevingswereld, aansluiten bij aanwezige kennis en ervaring, aansluiten bij dingen die belangrijk zijn voor de mensen die je moet motiveren (en dus ook eventuele obstakels bespreken en een oplossing voor proberen te vinden).

Alles wat Anna zegt + op een positieve, open, vrolijke manier mensen benaderen op hun eigen niveau. Bij fout gedrag of onwelwillendheid kritisch kunnen én durven zijn, uitereraard wel met een positieve inslag. Mocht het voorkomen eigen fouten durven toegeven, benaderbaar blijven, open staan voor andere meningen of oplossingen. Oplossingsgericht denken.

Heel veel succes morgen!
Super! bedankt voor de reacties, hier kan ik iets mee!
En, hoe is 't gegaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven