Gezondheid alle pijlers

Verdikking/bultje onder de huid onderarm

12-01-2011 15:33 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die dit kent, ik heb een verdikking/bultje op onderarm zit onder de huid, doet ook een beetje zeer als je erheen wrijft.

Ik ga maandag naar de huisarts, is er hier iemand met soortgelijke klachten.

Liefs, Fleur
Ik heb t gehad en mijn vader ook , bij mij bleek er een steentje in te zitten en bij mijn vader een stukje glas. Waarschijnlijk een keer gevallen en t niet goed schoongemaakt o.d.

En ipv naar de dokter te gaan , hebben we zelf net zo lang lopen peuteren en met pincet e.d aan t prutsen geweest dat we t er zelf uitkregen.
zit het bij bot of gewricht?
Het kan ook gewoon een onschuldige woekering in de huid zijn. Heb ik op mijn onderbeen gehad. De dokter heeft het verwijderd en getest, omdat er huidkanker in mijn familie voorkomt. Het bleek echter gelukkig onschuldig.

Ik zou het even bij de dokter laten zien.
Ik stem op ganglion.
kan van alles zijn. Logisch is een ganglion of een lipoom
Ik stem ook op ganglion.

Heb er zelf een op de binnenkant van mijn pols. Is onschuldig, maar kan verwijderd worden als je dat wilt. Komt soms terug.

Ik heb er niet zo veel last van.
quote:AlettaJacobs schreef op 12 januari 2011 @ 15:52:

Ik stem op ganglion.ik ook , maar ik kon niet meer op het woord komen
Een ganglion komt meestal voor bij gewrichten(pols , elleboog , enkel , knie etc) , doordat er soort van teveel lijmstof vrij komt bij t bewegen van je gewrichten. Deze lijmstof hoopt zich op en vormt een bult bij je gewricht en dit is dan een ganglion toch ?

wanneer jij een bultje op je onderarm hebt in t midden van je pols en elleboog gewricht is dat een beetje een rare plek voor een ganglion.
Plus wanneer ik over mijn ganglion op zowel pols/handpalm als mijn enkel wrijf doet dat geen pijn , wel wanneer ik er hard op druk.
als het niet bij een gewricht zit is het geen ganglion. Het is waarschijnlijk gewoon een vetbultje. Laat de Dok het vaststellen.
Bedankt voor jullie reacties, het zit inderdaad niet bij een gewricht, bovenkant arm in het midden. Maandag naar dokter.

Groetjes fleur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven