Les Landes

13-01-2011 14:41 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij willen deze zomer (juli) misschien richting het zuidwesten van Frankrijk. We trekken altijd rond en willen via Bordeaux, naar Biarritz, stukje Pyreneeën en dan dwars door Frankrijk terug naar het noorden.

Vooral de streek tussen Bordeaux en Biarritz lijkt mij erg leuk, vanwege het strand etc. Maar het ligt natuurlijk wel aan de oceaan, kun je er wel goed zwemmen, waait het vaak erg op de stranden?

Heeft iemand hier nog tips over die omgeving? Leuke stadjes/markten/kastelen, mooie stranden, leuke campings waar je zonder reservering terecht kunt etc.

Ik heb al wel wat zitten googelen uiteraard, maar de toerisme-sites brengen altijd alles van de chocoladekant, dus ik hoop op wat echte ervaringen hier.
..
Je kan er goed zwemmen, maar wel binnen de aangegeven gedeeltes blijven.

Heb je kleine kinderen? Want daar is de zee best heftig voor in Les Landes.
Ja, we hebben 2 kleintjes van (dan) 4,5 en 2,5 jaar. Kunnen allebei niet zwemmen, maar spelen wel graag in het aanspoelende water/nat zand. Kan dat daar een beetje? Of komen de golven echt met grote kracht het strand op?
..
De stranden zijn gigantisch breed en groot, dus wat dat betreft geen probleem. Ik zou het niet doen, er hangt best wel vaak een gele vlag en dan is de zee behoorlijk wild.

Bij Arcachon is de zee wat rustiger.
Dank je wel, ik was daar al een beetje bang voor. Nu heb gezien dat er ook aardig wat meren vlakbij de kust liggen, dus misschien gaan we wel op campings aan die meren staan en dan gewoon een keer een middagje naar zee of zo. Want die meren schijnen wel erg mooi en leuk voor kinderen te zijn.
..
Dan zou je eens kunnen kijken bij Lac D'Aureilhan of Lac de Biscarosse.
Langs zo'n beetje de hele kust in dat deel van frankrijk maakt de zee baïnes op het strand: diepe geulen die bij vloed vollopen en bij eb water blijven bevatten. Dat is onwijs leuk spelen voor kindjes, want het water is niet zo koud als de zee, geen golven, er zijn mooie stenen in te vinden en zeediertjes en je kan er de beste blubsiekastelen maken
He, dat klinkt wel weer erg leuk. Dat is precies wat ze het leukst vinden. En ik ook, haha, lekker languit liggen in opgewarmd water...
..
Wij zijn vorig jaar in Les Landes geweest (Parentis en Born) aan een meer. Was erg leuk. Het meer was ook echt prachtig en leuke strandjes. Bij ons huisje was het `rustig` maar bij een rondje om het meer ontdekten we ook haventjes enz. Echt leuk en knus.

Het is een leuke omgeving, maar je moet wel echt naar dingen toe rijden langs oneindige pijnboombossen die er niet altijd even florissant uit zien.

Maar echt wel goed te doen hoor. De kust is leuk, wij waren echt in het naseizoen (oktober, maar 30 graden ) dus het was uitgestorven, maar de stranden zijn echt prachtig en uitgestrekt. Toen wij er waren (op het strand) was het vloed dus geen baines gezien, maar die zullen er met eb ongetwijfeld zijn (wij hadden een baby van zes weken mee en zijn niet zo vaak op strand geweest).

Bordeaux is ook een prachtige stad trouwens, laatste vakantie weer naartoe geweest het is onze nieuwe favoriet!

We zijn ook een speciale specialiteiten route gaan rijden echt meer in het `binnenland` van Les landes, was ook leuk. Er was ook een soort openlucht museum waar je met een treintje naartoe moest, ik denk dat je kinderen dat ook wel echt leuk vinden (als het niet te heet is tenminste)
Ha ja , dat openluchtmuseum waar je met een treintje naar toe moet, daar zijn wij ook geweest.

Leuk!

We zijn 2 jaar achter elkaar in de buurt van Biscarosse geweest en daar aan het strand.

Het eerste jaar konderen we gewoon de zee in , het tweede jaar mochten we buiten de vlaggen niet eens aan de kustlijn staan waar de golven over je voeten rollen.

Ze (de strandwachten) letten wel heel goed op.

De omgeving van Biscarosse is heel mooi met idd mooie meren , genoeg leuke dingen te doen , ook met kleine kinderen.

Of je al dan niet in de zee kan ligt aan de wind denk ik.
Ik zat nog te denken, stel je kampeert aan zee. Het is geen zwemweer/te gevaarlijk... Ben je echt zo bij een meer. Bij Biscarosse is volgens mij zelfs al een meer aan de `andere kant van de stad` en even verderop zijn er echt een hele hoop. Ook leuk voor een dagje `wat anders` als je gewoon lekker 2 weken aan strand kan zitten.

Ik ben helemaal enthousiast dat je daar naartoe gaat trouwens, het was onze eerste `gezinsvakantie` en ondanks het omschakelen (het bleek dat dochter toch iets minder bestand was tegen hele dagen on tour ) was het zo geweldig!
Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik heb er ook veel zin in. Wij boeken nooit iets van te voren en zien ter plekke wel of we het leuk vinden en langer willen blijven. Als het niet bevalt gaan we wel weer verder, maar dit is wel een eind weg om voor niks te rijden natuurlijk. Openluchtmuseum met treintje houd ik in gedachten (waar ergens?) en Biscarosse lijkt mij idd ook erg leuk. Juli is in Frankrijk nog niet echt dé topmaand geloof ik he, dat is toch meer augustus?
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven