Gezondheid alle pijlers

Longontsteking en blaasontsteking en weer verhoging ..

14-01-2011 12:28 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week woensdag verkouden geworden ,zondag acute blaastontsteking gekregen dus antibiotica. Dinsdag zo broerd en vreselijk hoesten dus weer langs de huisarts gegaan , die constateerde er een longontsteking bij dus andere antibiotica die voor de blaas en voor de longontsteking samen werkt , stootkuur prednison erbij en fentolin en flixotide. Begon ondanks het vreselijke hoesten op te knappen en nu voel ik me ook niet echt ziek meer. Maar blijf vreselijk hoesten , benauwd/kortademig en begin weer wat lichte verhoging te krijgen. Hoe lang zouden jullie dit aan kijken voor jullie weer aan de bel trekken ? . Voel me niet echt ziek meer al is me conditie nul comma nul maar dat is niet zo vreemd...
Bel je huisarts. Ik zou met beginnende verhoging na een longontsteking het weekend niet in willen. Wellicht moet je nog een kuurtje om de laatste resten bacterien definitief om zeep te helpen. Dan is het zaak om dat snel te doen, zodat ze zich nog niet heel erg vermenigvuldigd hebben.
Bellen met de HA. Misschien is de longontsteking nog niet helemaal over. Lijkt mij best gevaarlijk om met een sluimerende longontsteking rond te blijven lopen.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Maar ben nog met de antibiotica en prednison bezig zit nu op dag 4 van de kuren...
Als je het niet vertrouwd gewoon even bellen met de huisarts en even voorleggen. Dan bepalen hun wel of je moet komen of niet. Het gaat om je gezondheid To ik zou voor eigen geruststelling gewoon even bellen.
Het gras aan de overkant is niet groen.
dus de koorts is eerst weer weggeweest? Ik zou gewoon even de HA bellen, die kan zo bepalen of je ff langs moet komen enzo.

Want weer opleving van de koorts is niet een heel goed teken lijkt me.

Je conditie kan ook zo slecht zijn omdat bij een longonsteking er natuurlijk vocht in je longen zit, er is dan minder ruimte om lucht uit te wisselen, dus dat is normaal! Maar je hebt wel pech zeg met die bacterien...
Hoe hoog is je temperatuur?
Beste Zomerzon 1977,

Een lange nasleep qua hoesten is niet vreemd na een longontsteking. Dat moet a.h.w. "slijten". Dat je na de zware medicijnen weer wat verhoging begint te krijgen is natuurlijk niet de bedoeling.

Vraag is of dit nog van de longonsteking komt of dat de blaasontsteking weer begint op te spelen. Blijft de verhoging na een paar dagen hetzelfde dan zou ik voor maandag een afspraak maken met je huisarts.

Groet, Dave.
al voorbij
al voorbij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven