Longontsteking en blaasontsteking en weer verhoging ..
vrijdag 14 januari 2011 om 12:28
Vorige week woensdag verkouden geworden ,zondag acute blaastontsteking gekregen dus antibiotica. Dinsdag zo broerd en vreselijk hoesten dus weer langs de huisarts gegaan , die constateerde er een longontsteking bij dus andere antibiotica die voor de blaas en voor de longontsteking samen werkt , stootkuur prednison erbij en fentolin en flixotide. Begon ondanks het vreselijke hoesten op te knappen en nu voel ik me ook niet echt ziek meer. Maar blijf vreselijk hoesten , benauwd/kortademig en begin weer wat lichte verhoging te krijgen. Hoe lang zouden jullie dit aan kijken voor jullie weer aan de bel trekken ? . Voel me niet echt ziek meer al is me conditie nul comma nul maar dat is niet zo vreemd...

vrijdag 14 januari 2011 om 12:30
vrijdag 14 januari 2011 om 12:44
vrijdag 14 januari 2011 om 13:28
dus de koorts is eerst weer weggeweest? Ik zou gewoon even de HA bellen, die kan zo bepalen of je ff langs moet komen enzo.
Want weer opleving van de koorts is niet een heel goed teken lijkt me.
Je conditie kan ook zo slecht zijn omdat bij een longonsteking er natuurlijk vocht in je longen zit, er is dan minder ruimte om lucht uit te wisselen, dus dat is normaal! Maar je hebt wel pech zeg met die bacterien...
Want weer opleving van de koorts is niet een heel goed teken lijkt me.
Je conditie kan ook zo slecht zijn omdat bij een longonsteking er natuurlijk vocht in je longen zit, er is dan minder ruimte om lucht uit te wisselen, dus dat is normaal! Maar je hebt wel pech zeg met die bacterien...
vrijdag 14 januari 2011 om 14:25
Beste Zomerzon 1977,
Een lange nasleep qua hoesten is niet vreemd na een longontsteking. Dat moet a.h.w. "slijten". Dat je na de zware medicijnen weer wat verhoging begint te krijgen is natuurlijk niet de bedoeling.
Vraag is of dit nog van de longonsteking komt of dat de blaasontsteking weer begint op te spelen. Blijft de verhoging na een paar dagen hetzelfde dan zou ik voor maandag een afspraak maken met je huisarts.
Groet, Dave.
Een lange nasleep qua hoesten is niet vreemd na een longontsteking. Dat moet a.h.w. "slijten". Dat je na de zware medicijnen weer wat verhoging begint te krijgen is natuurlijk niet de bedoeling.
Vraag is of dit nog van de longonsteking komt of dat de blaasontsteking weer begint op te spelen. Blijft de verhoging na een paar dagen hetzelfde dan zou ik voor maandag een afspraak maken met je huisarts.
Groet, Dave.