Forum Triviant!
maandag 29 oktober 2007 om 15:30
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
donderdag 20 december 2007 om 14:51
Een fasces is een oud Romeins symbool van het gezag van de hogere magistraten.Het bestaat uit een bundel houten roeden die een bijl insluiten.
De bijl symboliseerde macht om te straffen en macht over leven en dood en macht om te arresteren .
In de tijd van Mussolini was de fasces terug te vinden in de vlag van Italie.
Dus Fachat en Extrahalo zaten in de goede richting maar ik denk dat Extrahalo een beter antwoord heeft ,gegeven dus volgende vraag .......
De bijl symboliseerde macht om te straffen en macht over leven en dood en macht om te arresteren .
In de tijd van Mussolini was de fasces terug te vinden in de vlag van Italie.
Dus Fachat en Extrahalo zaten in de goede richting maar ik denk dat Extrahalo een beter antwoord heeft ,gegeven dus volgende vraag .......
donderdag 20 december 2007 om 19:53
donderdag 20 december 2007 om 19:57
donderdag 20 december 2007 om 20:07
Ja Poez dat is goed! Officieel zeggen we hier Nicolaas II en idd Alexandra Romanov.
Een tijdje geleden was er in de Hermitage in A'dam een prachtige tentoonstelling over hun leven met o.a. ook originele kledingstukken.
Heel intrigerend allemaal!
Maar goed, jij mag weer!
Een tijdje geleden was er in de Hermitage in A'dam een prachtige tentoonstelling over hun leven met o.a. ook originele kledingstukken.
Heel intrigerend allemaal!
Maar goed, jij mag weer!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.