praten tegen jezelf.. echt zo vreemd?
vrijdag 14 januari 2011 om 19:23
Hey allemaal,
Is het raar als je af en toe eens tegen jezelf praat? Ik heb het hier niet over hele verhalen, maar bijvoorbeeld op het moment dat je iets vergeet, of soms dat je tegen je laptop schreeuwt als ie het niet doet..
Ik deed het laatst per ongelijk waar iemand bij was (ik werd een beetje gefrustreerd tegen mijn laptop die vastliep) en die persoon is nu van mening dat ik maar een raar mens ben (moest ik van iemand anders horen) enkel en alleen omdat ik een keertje tegen mijn laptop schreeuwde.. ik vond het een beetje een flauwe reactie, maar het zou natuurlijk kunnen dat ik inderdaad een raar persoon ben.. dus mijn vraag: Meerdere mensen die wel eens tegen hun tv of laptop schreeuwen of soms tegen zichzelf wat bazelen?
Groetjes!
Is het raar als je af en toe eens tegen jezelf praat? Ik heb het hier niet over hele verhalen, maar bijvoorbeeld op het moment dat je iets vergeet, of soms dat je tegen je laptop schreeuwt als ie het niet doet..
Ik deed het laatst per ongelijk waar iemand bij was (ik werd een beetje gefrustreerd tegen mijn laptop die vastliep) en die persoon is nu van mening dat ik maar een raar mens ben (moest ik van iemand anders horen) enkel en alleen omdat ik een keertje tegen mijn laptop schreeuwde.. ik vond het een beetje een flauwe reactie, maar het zou natuurlijk kunnen dat ik inderdaad een raar persoon ben.. dus mijn vraag: Meerdere mensen die wel eens tegen hun tv of laptop schreeuwen of soms tegen zichzelf wat bazelen?
Groetjes!

vrijdag 14 januari 2011 om 19:30

vrijdag 14 januari 2011 om 19:31
schreeuwen tegen je laptop in de zin van boos worden en daardoor gaan schreeuwen vind ik vreemd. Het is maar een apparaat en daar boos op worden vind ik raar.
een keer zachtjes iets mompelen in de zin van kom op kan het wat sneller vind ik dan weer minder raar.
Dat je een keer wat ongeduldig reageert als je haast hebt kan gebueren.
een keer zachtjes iets mompelen in de zin van kom op kan het wat sneller vind ik dan weer minder raar.
Dat je een keer wat ongeduldig reageert als je haast hebt kan gebueren.
vrijdag 14 januari 2011 om 19:32

vrijdag 14 januari 2011 om 19:34
quote:Cathel schreef op 14 januari 2011 @ 19:31:
Ik praat tegen planten. En die gaan dan dood. Dus dat is geen aanrader. Stomme plant!
Dat is het probleem dus, ik moet niet meer tegen ze praten!! Bedankt voor de tip.
Maar alle gekheid op een stokje, ik praat ook wel eens in mijzelf hoor! Geen probleem als er verder niemand is toch??
Ik praat tegen planten. En die gaan dan dood. Dus dat is geen aanrader. Stomme plant!
Dat is het probleem dus, ik moet niet meer tegen ze praten!! Bedankt voor de tip.
Maar alle gekheid op een stokje, ik praat ook wel eens in mijzelf hoor! Geen probleem als er verder niemand is toch??
vrijdag 14 januari 2011 om 19:35
Ik wel ja, haha.
Ik woon (nog) alleen, dus dan gebeurt dat wel vaker, denk ik.
Op momenten van frustratie kan er wel es wat uitfloepen, maar ook als ik (bijvoorbeeld) een boodschappenlijstje maak en iets echt niet wil vergeten.
Het kan nogal chaotisch zijn in mijn hoofd, dus als er niemand in de buurt is om me scherp te houden, moet ik het zelf doen!
En raar ben ik sowieso wel een beetje, eigenlijk
Ik woon (nog) alleen, dus dan gebeurt dat wel vaker, denk ik.
Op momenten van frustratie kan er wel es wat uitfloepen, maar ook als ik (bijvoorbeeld) een boodschappenlijstje maak en iets echt niet wil vergeten.
Het kan nogal chaotisch zijn in mijn hoofd, dus als er niemand in de buurt is om me scherp te houden, moet ik het zelf doen!
En raar ben ik sowieso wel een beetje, eigenlijk
Ik praat ook tegen mezelf hoor... Soms gewoon simpelweg om mijn gedachten te ordenen, om even iets dat ik moet gaan zeggen te ''oefenen'' of om een situatie voor mezelf duidelijk te krijgen... ach, je moet toch iets.
Ik praat ook wel eens tegen objecten hoor, maar dat is dan ook meer tegen mezelf bedoeld denk ik...
Ik praat ook wel eens tegen objecten hoor, maar dat is dan ook meer tegen mezelf bedoeld denk ik...
Ik praat heel vaak tegen mezelf. Liever niet als er anderen bij zijn (omdát je er raar op wordt aangekeken), maar zo kan ik mijn gedachten beter ordenen. Als ik ergens diep over nadenk, ergens verontwaardigd over ben of heel lyrisch... dan praat ik in mezelf.
En dat is dus gewoon elke dag. Overal (maar dus wel beperkt waar anderen zijn)...
Dan ben ik maar raar...
En dat is dus gewoon elke dag. Overal (maar dus wel beperkt waar anderen zijn)...
Dan ben ik maar raar...

vrijdag 14 januari 2011 om 19:39
quote:Broedkippetje schreef op 14 januari 2011 @ 19:32:
Ik hang hele verhalen op tegen de laptop, de televisie, de kat, boeken, kleren (ga nou gewoon dicht!), de spiegel en m'n auto.
Een beetje vreemd ben ik misschien wel, maar over het algemeen functioneer ik prima.
Yep. En tegen mezelf ook.
Heel handig tegenwoordig, die telefoons met oordopjes, waardoor het gewoon lijkt alsof ik aan het bellen ben. Hoop ik.
Ik hang hele verhalen op tegen de laptop, de televisie, de kat, boeken, kleren (ga nou gewoon dicht!), de spiegel en m'n auto.
Een beetje vreemd ben ik misschien wel, maar over het algemeen functioneer ik prima.
Yep. En tegen mezelf ook.
Heel handig tegenwoordig, die telefoons met oordopjes, waardoor het gewoon lijkt alsof ik aan het bellen ben. Hoop ik.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
vrijdag 14 januari 2011 om 19:41
ja naja we waren allemaal erg gestresst. en ik was bezig op me laptop die heeeel erg langzaam bezig was. dus ik siste iets in de trand van "godverdomme ***ding! werk eens een beetje mee!" blijkbaar ben ik nu de grootste imbiciel van het westerlijk halfrond. Ik vond het nogal een kinderachtige reactie, iedereen gooit er wel eens wat uit als je gefrustreerd bent. Dat maakt je niet meteen een of andere gevaarlijke gek! Dus dat vond ik een beetje jammer.