Full House deel 2
dinsdag 12 oktober 2010 om 19:40
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!
07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!
16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!
10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!
15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!
02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!
07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!
28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2
Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010
Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Link naar het derde deel -> Full House
07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!
16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!
10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!
15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!
02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!
07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!
28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2
Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010
Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Link naar het derde deel -> Full House
vrijdag 14 januari 2011 om 11:25
Ja Rikst, zoooooooomer! We moeten nog lang wachten helaas...
Greep uit de problemen die nog overwonnen moeten worden: klein lelijk huisje waar niks van te maken valt: slopen. Heel veel oude varkensstallen: slopen. Bij gemeente toestemming om 2 nieuwe huizen op perceel te zetten (is speciale rood-voor-rood regeling voor), gemeente lijkt positief hiertegenover te staan. Dan ook bestemmingswijziging nodig (nu agrarisch).Bodemonderzoek (ivm mestputten), asbest in daken van te slopen schuren. Financieel: wat gaat het kosten om perceel bouwrijp te maken? En 2 nieuwe huizen is ons ideaal, maar als dat financieel niet haalbaar is is een tweekapper een andere mogelijkheid. Het is zo leuk om te dromen... Het perceel (1,8 ha!!) ligt echt op een DROOMplek!
Greep uit de problemen die nog overwonnen moeten worden: klein lelijk huisje waar niks van te maken valt: slopen. Heel veel oude varkensstallen: slopen. Bij gemeente toestemming om 2 nieuwe huizen op perceel te zetten (is speciale rood-voor-rood regeling voor), gemeente lijkt positief hiertegenover te staan. Dan ook bestemmingswijziging nodig (nu agrarisch).Bodemonderzoek (ivm mestputten), asbest in daken van te slopen schuren. Financieel: wat gaat het kosten om perceel bouwrijp te maken? En 2 nieuwe huizen is ons ideaal, maar als dat financieel niet haalbaar is is een tweekapper een andere mogelijkheid. Het is zo leuk om te dromen... Het perceel (1,8 ha!!) ligt echt op een DROOMplek!
vrijdag 14 januari 2011 om 11:55
Heb je bij deze site al eens gekeken?
Meer met minder
Hier vind je een overzicht van alle subsidieregelingen die er voor jouw situatie zijn. Gekoppeld aan koop- of huurwoning, provincie, gemeente, noem maar op. Kun je dus heel gericht kijken of je ergens nog een potje met geld vandaan kunt toveren.
En als je dingen wil doen met isolatie, de man van m'n treinmaatje doet daar dingen mee. Heeft een heel dun isolatiemateriaal ontwikkeld dat dus een stuk dunner is, zonder fijne kriebelstoffen zoals bij glaswol etc. en wat ook makkelijk te verwerken is. Is nog behoorlijk nieuw, het schijnt een behoorlijk hoge isolatiewaarde te hebben, en het is makkelijk te verwerken. Nadeel: het is wat duurder dan de geijkte produkten. Overigens zou ik dat zelf wel willen proberen als we dingen gaan doen met de zolder, helaas duurt dat nog even.
Meer met minder
Hier vind je een overzicht van alle subsidieregelingen die er voor jouw situatie zijn. Gekoppeld aan koop- of huurwoning, provincie, gemeente, noem maar op. Kun je dus heel gericht kijken of je ergens nog een potje met geld vandaan kunt toveren.
En als je dingen wil doen met isolatie, de man van m'n treinmaatje doet daar dingen mee. Heeft een heel dun isolatiemateriaal ontwikkeld dat dus een stuk dunner is, zonder fijne kriebelstoffen zoals bij glaswol etc. en wat ook makkelijk te verwerken is. Is nog behoorlijk nieuw, het schijnt een behoorlijk hoge isolatiewaarde te hebben, en het is makkelijk te verwerken. Nadeel: het is wat duurder dan de geijkte produkten. Overigens zou ik dat zelf wel willen proberen als we dingen gaan doen met de zolder, helaas duurt dat nog even.
vrijdag 14 januari 2011 om 11:57
en ik zag laatst (een paar maanden geleden) een item op de tv over duurzaam en energiezuinig bouwen. Daar had iemand een huis gebouwd dat energie opleverde in plaats van verbruikte. Een combinatie van HR+++ glas, overal isolatie, zonnecollectoren, warmteterugwininstallaties, noem maar op. Was in een nieuwbouwproject in, ik meen, Amersfoort. Op zich wel interessant om te zien, maar dat lijkt me haast alleen haalbaar met nieuwbouw, bij bestaande bouw kun je dat gewoon niet meer halen denk ik.
vrijdag 14 januari 2011 om 13:12
dank je tieger, die site ken ik idd. ik denk dat het project in a'foort dat jij bedoelt passief-bouw is, daar zijn wij ook naar aan het kijken.passief huis=energieneutraal. maar wellicht wordt dat te duur. het heeft wel onze voorkeur. en anders bouwen met principes 'geleend' vanuit de passief bouw, dus iig zo energiezuinig mogelijk. er bestaat ook prefab-passief-bouw, dat is voor ons misschien betaalbaar. en kan echt heel mooi!
viool, Lmeisje maait en graait ook graag naar het lepeltje, net zat ze lekker met haar vingertjes in de fruitprut. Maar ze heeft toch zeker een hapje of 4/5 echt opggeten van het peer-banaanmengsel.
viool, Lmeisje maait en graait ook graag naar het lepeltje, net zat ze lekker met haar vingertjes in de fruitprut. Maar ze heeft toch zeker een hapje of 4/5 echt opggeten van het peer-banaanmengsel.
vrijdag 14 januari 2011 om 13:17
zo wat een plannen sardegna! Spannend hoor, lijkt me leuk om mee bezig te zijn!
J heeft een prutoog, het pus loopt er uit echt nog nooit meegemaakt! En hij is heel hangerig, ik sjouw me een breuk hij wil niks. Hij ziet er wel zielig uit zo met een half dicht oog.
pffff hij ligt 1 minuut op een kleedje en weer piepen.... ik denk dat ik hem maar even voor de teletubbies zet, rustig op schoot wil hij ook niet alleen rondwandelen maar dochter slaapt dus we kunnen niet weg
J heeft een prutoog, het pus loopt er uit echt nog nooit meegemaakt! En hij is heel hangerig, ik sjouw me een breuk hij wil niks. Hij ziet er wel zielig uit zo met een half dicht oog.
pffff hij ligt 1 minuut op een kleedje en weer piepen.... ik denk dat ik hem maar even voor de teletubbies zet, rustig op schoot wil hij ook niet alleen rondwandelen maar dochter slaapt dus we kunnen niet weg
vrijdag 14 januari 2011 om 13:18
Sardegna, geen idee of dat passief-bouw is. Het kwam een keer naar voren bij een programma, weet alleen dus niet meer welk programma dat nou was.
Ze hebben toen verschillende huizen bekeken. Eentje met een soort vloerverwarming in zijn muur, driedubbeldikke gordijnen, eigen composthoop, zonnecollectoren, wateropvang, etc. om dus zo min mogelijk zelf op te wekken. Die persoon had geloof ik voor de vorm nog een energierekening, maar dat was echt peanuts alles bij elkaar.
Dat andere huis leverde dus zijn eigen energie, en het was wel uniek in de wijk waar het stond, omdat de eigenaren dat dus zo wilden. Die had overal vloerverwarming, warmteterugwinning, zonnecollectoren, noem maar op. Volledig geoptimaliseerd binnenklimaat, alles.
Ach, wij doen het bezuinigen gewoon stap voor stap Eerst maar eens dubbelglas met kunststof kozijnen, dat gaat ook mooi worden. Vandaag de offerte maar even tekenen en op de bus doen
Ze hebben toen verschillende huizen bekeken. Eentje met een soort vloerverwarming in zijn muur, driedubbeldikke gordijnen, eigen composthoop, zonnecollectoren, wateropvang, etc. om dus zo min mogelijk zelf op te wekken. Die persoon had geloof ik voor de vorm nog een energierekening, maar dat was echt peanuts alles bij elkaar.
Dat andere huis leverde dus zijn eigen energie, en het was wel uniek in de wijk waar het stond, omdat de eigenaren dat dus zo wilden. Die had overal vloerverwarming, warmteterugwinning, zonnecollectoren, noem maar op. Volledig geoptimaliseerd binnenklimaat, alles.
Ach, wij doen het bezuinigen gewoon stap voor stap Eerst maar eens dubbelglas met kunststof kozijnen, dat gaat ook mooi worden. Vandaag de offerte maar even tekenen en op de bus doen
vrijdag 14 januari 2011 om 13:32
Klinkt wel gaaf een eigen huis bouwen!
Tieger, knap dat hij de luier zelf verschoond heeft'
Viool welk jukje? Oh ik ga zo foto kijken
Sardegna, broodkorst??? 1x gedaan en daar stikte ze bijna in, vind ik zo eng.
Uma veel plezier!
Rikst iPad is juist handig want als je op pijltje terug toetst zie je je getypte tekst weer
RW lowlights zijn donkere streepjes dus andersom dan high
Tieger, knap dat hij de luier zelf verschoond heeft'
Viool welk jukje? Oh ik ga zo foto kijken
Sardegna, broodkorst??? 1x gedaan en daar stikte ze bijna in, vind ik zo eng.
Uma veel plezier!
Rikst iPad is juist handig want als je op pijltje terug toetst zie je je getypte tekst weer
RW lowlights zijn donkere streepjes dus andersom dan high
vrijdag 14 januari 2011 om 13:34
Leuk allemaal sardegna, ik ben jaren lid geweest van de kleine aarde in Boxtel. Zij hebben ook heel goede info. Echter omdat man hier de contacten heeft loopt het hier vrij standaard. Mn verf koop ik zelf het liefst bij aquamarijn maar dan heeft hij weer een schilder als vriend en die regelt weer wat etc.
Ik denk dat mn vorige huis meer eko was!
Linoleum, natuurverfwanden. En erg goed geisoleerd
haha en nu een tochthol.
Ik volg je stappen met interesse! Dat engelse bouwprogamma volgt vaak ook mensen met van die mooie bouwplannen.
Ik denk dat mn vorige huis meer eko was!
Linoleum, natuurverfwanden. En erg goed geisoleerd
Ik volg je stappen met interesse! Dat engelse bouwprogamma volgt vaak ook mensen met van die mooie bouwplannen.
vrijdag 14 januari 2011 om 13:40
Haha, ja hier worden wij voor gek verklaard. Wij hebben een huis uit 1900 waar oude details uit weg waren gehaald. Er zat een ronduit afgrijselijke aluminium pui in. In de plaats hebben we twee jaar terug een houten glas in lood geplaatst. Dus wij zijn lekker bezig met " nieuwe oude dingen " ik verheug me ook nog erg op mn inbouwkast met die antieke deuren
die hier al had moeten staan ehmmm.
Toch idee dat we van het voorjaar weer vrolijk verder bouwen.
die hier al had moeten staan ehmmm.
Toch idee dat we van het voorjaar weer vrolijk verder bouwen.
vrijdag 14 januari 2011 om 13:40
Nu dan eindelijk bericht van mijn vriendin. Het komt erop neer dat ze eigenlijk geen prognose kunnen geven, alles kan: tussen licht lichamelijk gehandicapt en geestelijk goed tot zwaar lichamelijk en geestelijk gehandicapt tot zelfs mogelijk niet levensvatbaar. Ze moet nu binnen 2 weken beslissen of ze de zwangerschap afbreken of niet. Dat is toch echt de hel meiden, als je hier voor komt te staan En dan te bedenken dat ze zwanger is geworden met IVF, dus heel veel voor moeten doen. De enige zegen is dat ze een gezonde zoon van 1 1/2 hebben (via IUI).
vrijdag 14 januari 2011 om 13:52
Sardegna wat een moeilijke keus! Breek je het af, dan twijfel je altijd over het feit dat het mss wel een hele lichte handicap was geweest en dus mee te leven. Laat je het komen en het is een zwaar gehandicapt kindje, dan voel je je daar weer rot over.
Pff...
Met IVF komt dit wel vaker voor geloof ik, heb ik laatst iets over gelezen.
Oja, mijn vriendin die verklevingen had na een curretage (verhaal hier al verteld) heeft naar nu blijkt endometriose met cystes. Nu gaan ze voor IVF.
In haar hand is ooit gelezen dat ze een dochter en een 2ling krijgt. Met IVF verhoogd de kans op een 2ling natuurlijk, als je 2 eitjes terug plaatst. Dus wie weet!
Eerst maar zwanger worden natuurlijk....
Wij hebben hier over HR++ glas in houten kozijnen. Alles geisoleerd en nog tocht het hier Lief wil nog spouwmuren (van die balletjes tussen de buitenmuren voor isolatie) maar dat vind ik te duur. Je verdient het terug natuurlijk, maar of het echt heel erg rendabel is... Het blijft hier tochten en ik blijf het stoken. Maar hoger dan 21 graden staat de verwarming zelden. sterker nog, het is hier tot 13 uur 18,5 graden.
Hm, dat supergroene huis in Amersfoort'; gooien die ook hooi op hun poep ipv de wc doortrekken?
Ha ha ha!! Een vriendje van L is spelen: wij zijn ministers!
L: wat is dat, ministers?
vriendje: Dat zijn een soort boeren van tijgers.
die kende ik nog niet.
Pff...
Met IVF komt dit wel vaker voor geloof ik, heb ik laatst iets over gelezen.
Oja, mijn vriendin die verklevingen had na een curretage (verhaal hier al verteld) heeft naar nu blijkt endometriose met cystes. Nu gaan ze voor IVF.
In haar hand is ooit gelezen dat ze een dochter en een 2ling krijgt. Met IVF verhoogd de kans op een 2ling natuurlijk, als je 2 eitjes terug plaatst. Dus wie weet!
Eerst maar zwanger worden natuurlijk....
Wij hebben hier over HR++ glas in houten kozijnen. Alles geisoleerd en nog tocht het hier Lief wil nog spouwmuren (van die balletjes tussen de buitenmuren voor isolatie) maar dat vind ik te duur. Je verdient het terug natuurlijk, maar of het echt heel erg rendabel is... Het blijft hier tochten en ik blijf het stoken. Maar hoger dan 21 graden staat de verwarming zelden. sterker nog, het is hier tot 13 uur 18,5 graden.
Hm, dat supergroene huis in Amersfoort'; gooien die ook hooi op hun poep ipv de wc doortrekken?
Ha ha ha!! Een vriendje van L is spelen: wij zijn ministers!
L: wat is dat, ministers?
vriendje: Dat zijn een soort boeren van tijgers.
die kende ik nog niet.
vrijdag 14 januari 2011 om 14:36
hahaha Amalia, hout rules inderdaad. Eigenlijk had ik ook wel hout willen hebben hoor, maar ik heb me die ene dag schilderen zo ontzettend verkeken op de tijd die het kost om 1 simpel raam met de keukendeur te schilderen, en dan is het nog niet mooi geworden
En het is nu op de eerste verdieping. We gaan overigens wel voor de hout-look, dus met nerf, en een houtverbinding. Zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden...
Tjee Sardegna, wat een verdriet bij je vriendin. Ik kan me indenken dat het inderdaad een onwijs moeilijke beslissing is. Vooral omdat je niet weet wat je zult doen.
Bij oudste hebben we het er kort over gehad, toen we zaten met het prenataal screenen. We hadden op dat moment wel de instelling "liever geen gehandicapt kind te willen". Klinkt bot, maar we hadden op dat moment de indruk dat wij dat niet aan zouden kunnen. Maar om het weg te laten halen omdat de kans groot is? Dat vonden we ook weer niet kunnen. Toen was onze conclusie een beetje van 'we zien wel hoe het loopt, als het zo is, dan is het zo, en we gaan er geen kansen op los laten'. Uiteindelijk dus toch een kind met handicap gekregen, en als je aan kansberekening gaat doen: de kans dat je de loterij wint is groter dan dat je een kind krijgt met juist alle afwijkingen die oudste heeft bij elkaar. Maar goed, dat wisten we pas toen oudste geboren werd dat het niet goed was, en dan ga je je best maar doen.
Bij middelste (en jongste later ook weer) heb ik veel meer het gevoel gehad dat we de 20 wekenecho hebben gedaan om van tevoren op de hoogte te zijn van de stand van zaken, zodat we ons daar van tevoren over konden inlezen en globaal zouden weten wat ons te wachten stond. Vooral omdat we het niet fair zouden vinden naar oudste om een zwangerschap van een niet gezond kind af te breken, welk signaal zouden we daarmee naar hem afgeven?
Maar het is gewoon een harstikke moeilijke beslissing Juist het stuk geestelijk beperkt zou ik zo moeilijk vinden. Lichamelijk is nog wel aan te passen in praktische zin, maar geestelijk
Hmmm, nu gauw plaatje zoeken en dan nog even gauw wat doen!
En het is nu op de eerste verdieping. We gaan overigens wel voor de hout-look, dus met nerf, en een houtverbinding. Zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden...
Tjee Sardegna, wat een verdriet bij je vriendin. Ik kan me indenken dat het inderdaad een onwijs moeilijke beslissing is. Vooral omdat je niet weet wat je zult doen.
Bij oudste hebben we het er kort over gehad, toen we zaten met het prenataal screenen. We hadden op dat moment wel de instelling "liever geen gehandicapt kind te willen". Klinkt bot, maar we hadden op dat moment de indruk dat wij dat niet aan zouden kunnen. Maar om het weg te laten halen omdat de kans groot is? Dat vonden we ook weer niet kunnen. Toen was onze conclusie een beetje van 'we zien wel hoe het loopt, als het zo is, dan is het zo, en we gaan er geen kansen op los laten'. Uiteindelijk dus toch een kind met handicap gekregen, en als je aan kansberekening gaat doen: de kans dat je de loterij wint is groter dan dat je een kind krijgt met juist alle afwijkingen die oudste heeft bij elkaar. Maar goed, dat wisten we pas toen oudste geboren werd dat het niet goed was, en dan ga je je best maar doen.
Bij middelste (en jongste later ook weer) heb ik veel meer het gevoel gehad dat we de 20 wekenecho hebben gedaan om van tevoren op de hoogte te zijn van de stand van zaken, zodat we ons daar van tevoren over konden inlezen en globaal zouden weten wat ons te wachten stond. Vooral omdat we het niet fair zouden vinden naar oudste om een zwangerschap van een niet gezond kind af te breken, welk signaal zouden we daarmee naar hem afgeven?
Maar het is gewoon een harstikke moeilijke beslissing Juist het stuk geestelijk beperkt zou ik zo moeilijk vinden. Lichamelijk is nog wel aan te passen in praktische zin, maar geestelijk
Hmmm, nu gauw plaatje zoeken en dan nog even gauw wat doen!
vrijdag 14 januari 2011 om 16:23
Poeh moeilijk allemaal he. Nou jongste man is zo ziek geweest op zn 4e dat de kans was dat hij het overleefde miniem was, de kans op geestelijke / lichamelijjke schade groot. Maar nog geen enkel gevolg tot nu toe. Ook bij zo'n kindje je weet het niet he. En de gezonde dochter van mn vriendin is nu nog in een diagnose traject na jaren, autistisch, alles.
vrijdag 14 januari 2011 om 16:42
vreselijke keus waar ze voor staan sardegna.
Dan tel je weer je zegeningen he sjonge bij sommigen gaat het echt niet allemaal vanzelf.
Kunststof kozijnen kunnen best mooi zijn hoor, mijn ouders hadden dat 15 jaar geleden ofzo al gedaan, zelfs glas in lood in laten zetten!
Wij hebben een huis uit 1979, heerlijk geisoleerd, schelpjes onder de vloer, het word hier op zijn koudst 17 graden s'nachts!
Ons vorige huis was een rijksmonument, tussen de 100 en 300 jaar oud (wisten ze geeneens) en gebouwd op koeienhuiden. Enkel glas, boven geen verwarming, dat was ff anders vandaar nu dit huis haha zoiets wilden we nooooit meer wel genoten hoor daar maar lekker is anders, in de winter krijg je je was niet droog, had ik alles in de woonkamer hangen, lekker erbij roken en koken haha jaja dat kon allemaal vroegeur
Dan tel je weer je zegeningen he sjonge bij sommigen gaat het echt niet allemaal vanzelf.
Kunststof kozijnen kunnen best mooi zijn hoor, mijn ouders hadden dat 15 jaar geleden ofzo al gedaan, zelfs glas in lood in laten zetten!
Wij hebben een huis uit 1979, heerlijk geisoleerd, schelpjes onder de vloer, het word hier op zijn koudst 17 graden s'nachts!
Ons vorige huis was een rijksmonument, tussen de 100 en 300 jaar oud (wisten ze geeneens) en gebouwd op koeienhuiden. Enkel glas, boven geen verwarming, dat was ff anders vandaar nu dit huis haha zoiets wilden we nooooit meer wel genoten hoor daar maar lekker is anders, in de winter krijg je je was niet droog, had ik alles in de woonkamer hangen, lekker erbij roken en koken haha jaja dat kon allemaal vroegeur