Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Goedemorgen allemaal,

Alweer vroeg aan het goochelen met de Iphones! Hopelijk gaan je vingers weer slinken Zoebie en hoef je niet weer naar de seh

Hoe voel je je vanmorgen Bo, heb je wel lekker kunnen slapen? ik gelukkig weer redelijk vannacht, 'k ben zelfs tot half tien in bed gebleven, nu moet ik een beetje gaan voortmaken want ik ga zo werken. Met dit weer is er toch niet veel te beleven, dus ik vind het wel prima zo.

Is het bij jullie ook zo donker? wij hebben hier al een week geen zon gezien.

Even het eten klaarzetten voor vanavond, zodat man de vlammetjes aan kan doen, dan maak ik het af zodra ik thuis kom.
Snelle service van Tmobile. Die heb ik maar gebeld en via mail de pukcode gekregen en nu ben ik alles aan het terugzetten.
Goedemorgen,

ik heb heerlijk geslapen en vandaag gaan Ro en ik even lekker eruit.

Gewoon, omdat dat soms beter is dan binnen zitten simmen, we hebben er behoefte aan geloof ik.

Ik ben nog wel moe, maar heb vooral zin om even uit te waaien!

Zoeb, kijk uit hoor, met die vingers die zo opzwellen.

mijn broer had dat ook en die moest toch echt losser gips! Hou het maar goed in de gaten.

Sam is hier echt in zijn hondenpuberteit; hij is constant nogal eh... opgewonden , is een beetje brutaal naar Ro en mij en heeft energie voor tien.

Als hij een mens was geweest had hij nu met pukkels op een brommer gezeten!

Netje, en lief dat je reageerde.

Ik veroordeel trouwens ook zelfmoord niet. Sowieso is het natuurlijk raar om te denken dat mijn wil om te leven en zijn wil om te sterven iets met elkaar te maken hebben.

Onze wegen zijn anders, hij heeft gekozen voor de dood, ik kies ervoor om zo lang mogelijk in leven te blijven, maar het één raakt het ander niet.

Maar ik merk inderdaad dat dat niet voor iedereen zo voelt.

Gelukkeling, werk ze!!

Ingmagh, wat jij schrijft is precies waar. Ik heb de meeste herinneringen aan Noel (zo heette hij) uit mijn begintijd hier: hij was echt heel erg behulpzaam en vriendelijk. We hebben veel lol gehad ook, op de zomerfeesten in alle dorpjes in de buurt.

De laatste tijd zagen we elkaar een stuk minder, het contact was minder intensief.

Maar ik wil toch afscheid nemen.

Meepie, veel plezier op de repetitie!

Phoehee, wat gaan jullie doen dit weekend? Hier is het heerlijk zonnig weer, ik hoop bij jullie ook, dan kunnen jullie met Okkie lekker naar buiten.
ik moest erg lachen om het idee van Sam op een brommer met pukkeltjes. Hij wil dus stoer doen.

Geniet heerlijk van een dagje uit Bo. Dat is zo fijn om weer even bij te tanken.

Mijn vingers bewaak ik met argusogen. En als ze niet dunner worden ga ik toch maar naar het zh.

Middelste komt straks met vriendin mij ophalen voor de boodschappen.
Shit, ik kom er net achter dat ik pas 10 februari terug moet. Dat zijn nog vier weken gips. Dat is pas balen.
Zijn tegen die tijd je vingers er niet af gestorven? Hoe gaat het met je worstenvingertjes?

Bo, wat voor leuks heb je gedaan? Ik heb vanmiddag bij de nicht van mijn vriend baby's gekeken en ben nu bij mijn ouders in afwachting van de visite voor mijn vaders verjaardag. Ik ben nu al moe en moet vanavond de catering nog doen.

Hoop dat je even het hoofd leeg hebt kunnen waaien en dat jullie samen lekker wat hebben kunnen eten ofzo. Hoop op een mooi middagje!

Veel liefs!
We zijn er weer!

Lekker de regio rondgereden op zoek naar huizen, bij makelaars binnengestapt en zowaar een paar afspraken gemaakt.

daarna boodschappen gedaan en nu ben ik op, maar tevreden.

Het was een mooie zonnige dag!

Ingmagh, gefeliciteerd met je vaders verjaardag!

Gelukkeling, haha, die hond

Zoeb, is het gelukt met je zoon om boodschappen te doen?

Ik ga zo maar eens koken, knoflookgamba's, heerlijk!
Klinkt super!

Ik wilde gaan dansen, maar ik moet bijna langer reizen dan dat ik kan dansen, dus ik blijf toch maar lekker thuis...

Volgende keer beter. Al ben ik wel erg in dubio, maar volgend weekend ga ik het hele weekend dansen (cursus), dus dan haal ik het in.

Ik vind het jammer dat het niet in mijn woonplaats is, dan kon ik gewoon altijd op de fiets en hoefde ik geen rekening te houden met de laatste trein.

Ing veel plezier vanavond!

pfff zoeb nog vier weken! Das lang...
Leuk huizenjacht! Gaan jullie volgende week bezichtigingen doen?

Hier is het druilerig pokke weer, bleh. Een wandeling met ommetje naar de supermarkt, verder zijn we niet geweest.

Zoebie tintelen je vingers ook?
Blijf je daar dan slapen Luont? Of is de cursus in je buurt? ik vind dansen leuk, doe het alleen niet meer zo vaak.

Gaaf Bo huizenjacht. Geweldig.

Wij hebben een makkelijke pizza gegeten. Was ook lekker.

NeePhoebee geen tintelende vingers, dan had ik al op de SEH gezeten. Maar nog wel steeds dik. Ik kijk het nog af tot morgen. Ben nu steeds aan het bewegen. Kijken of het helpt.
nee, ik blijf daar slapen.

Heb er echt enorm zin in.

Dit is de website balfolk

Je leert allemaal fijne walsjes en toffe groepsdansen en er is altijd live muziek. En iedereen danst met elkaar.

Een Uitleg filmpje

dit is een mazurka een van m'n favoriete dansen.

Ik danste vroeger alleen op festivals, maar heb sinds een jaar ook les. Ben er echt super enthousiast over.

Ik heb sinds een paar dagen 's nachts zo'n last van kramp in m'n benen. Vannacht was het zo erg dat ik moest schreeuwen van de pijn. Ik weet niet hoe het komt, maar ik durf bijna niet meer te gaan slapen, omdat het echt zo ongelooflijk veel pijn doet.

Ik hoorde dus dat het wel eens een overgangskwaal kan zijn.

Bo de huizenjacht is wel serieus dus! Leuk!
Lekkere knoflookgamba's mmmmmmmmmm wat kook jij toch altijd heerlijke dingen!

Ik kijk vaak naar Masterchef op tv, die uit Australië. Ik vind het koken gewoon een kunst, zo geweldig. Alleen de vele pakjes boter die gebruikt worden, laten we hier in de keuken maar weg. Jammer dat het niet kan, maar ik zou best proefster willen zijn in dat programma.

Moet je vanavond weer zoveel koken Ing? wat leuk toch dat je dat steeds doet, ook een van je talenten natuurlijk!

Luonto dansen! dat deed ik ook graag, mijn man en ik hebben 5 jaar gedanst, we hebben alle diploma's die je kon halen gehaald. Alleen doen we het nooit meer, mijn man vindt het eigenlijk gewoon moeilijk, hij zegt dat hij het alleen maar in de dansschool kan, flauw he?

Zoebie zou het komen omdat je vingers niet bewegen in dit gips?, het kan best hoor, ik heb 's morgens ook dikke vingers.

Lekker dagje eruit Bo, je bent dan weer blij met je huisje vind ik altijd, rust maar fijn uit. Spannend huizen kijken, echt een heel leuke bezigheid.
Ik ga zo lekker naar bed met een boek :-)

Maar het was een heerlijke dag.

Luonto, dat dansen lijkt me heerlijk, ik hou ook zo van dansen.

Ik zou best weer zuid-amerikaans willen dansen, dat mis ik soms wel eens.

Die krampen trouwens kunnen ook van een tekort aan een bepaald metaal in je bloed komen, ik weet even niet meer welke naam precies (magnesium? ).

Dat kun je laten nakijken met bloedprikken, ik heb dat ook laten doen toen ik zulke vreselijke spierkrampen had een paar maanden terug en heb toen pilletjes gekregen die écht hielpen.

Sterkte ermee, krampen zijn superrot.

Zoeb, als je vingers niet blauw worden lijkt me dat het niet acuut is :-)

Gelukkig maar!

Phoehee, we gaan maandagmiddag een bezichtiging doen ('s ochtends heb ik de begrafenis en 's middags gelukkig iets leuks dus).

Hier was het voor de verandering eens geen pokkeweer! Ik heb zo genoten van de zon vandaag.

Gelukkeling, de gamba's waren bijzonder smakelijk :-)

Ik zal wel stinken nu maar ach.

Morgenmiddag gaan we eten met onze vrienden met wie we bijna elke maand uit eten gaan, ik hoop dat dan de knoflooklucht weggetrokken is!

Ingmagh, was het fijn bij je ouders?

Lieve allemaal, slaap lekker en tot morgen!
Als ze morgen ook knoflook eten ruiken ze het niet Bo. En anders so What's. ,-) heeft Ro ze ook gegeten? Dan heeft hij er geen last van.

Wat leuk is dat Luonto.

Gelukkeling. Ik heb nog nooit dikke vingers gehad. Het voelt niet lekker in ieder geval. Maar ze zijn niet blauw of wit of tintelend dus kijk ik het af. Volgens mijn schoondochter die vier keer nieuw gips heeft gekregen is het vrij normaal de eerste dagen.

Phoehee wat raar dat het bij jou zo druilerig was. Hier is het de hele dag droog geweest. Het was heerlijk buiten ondanks de wind.
Zon wat is dat ook alweer?

Zeg dat wel Phoehee, ik dacht van de week nog dat ik wat extra naar buiten moest, anders kom je vitamine D te kort. Komt iemand van mijn leeftijd trouwens altijd al,als je de eetmeter moet geloven.

Hopelijk zien we binnenkort dit weerbericht weer verschijnen.

Wij zijn al druk aan het aftellen, 24 februari gaan we weer naar de zon, wat een mazzelaars he?
Ach Bo al die fransen stinken naar knoflook, dus die hebben dat vast niet in de gaten
Volgens mij is het kalium, waar je krampen van krijgt. Of beter, een tekort daaraan.
Het was heel gezellig bij mijn ouders. Ik vermaak me altijd wel. Maar mijn moeder en vader hebben het dan zo druk met praten met iedereen dat ze geheid vergeten koffie, thee, taart, bier, zoutjes en alles op tafel te zetten. Maar samen met mijn broer(tje) die ik uit de kamer had getrokken hebben wij het wel gemanaged. Nu waren er al weer best veel mensen naar huis, dus konden wij ook wel weg. Morgen willen mijn ouders met zijn zevenen naar Harry Potter, dus dan wordt het weer niet echt vroeg. Dus eerst morgen naar eens uitgebreid uitslapen en lekker ontbijten enzo.

Wat fijn dat je maandag ook wat leuks te doen hebt zeg! Zijn het huizen bij jullie in de buurt, bij 'je' berg of is het heel ergens anders? Er zullen in de buurt nog wel meer van dag soort mooie plekjes te vinden zijn, of niet? Ik ben benieuwd!

Luonto, dat moet ook verschrikkelijk zijn zeg, wakker worden met zoveel pijn... Je ziet het wel eens bij voetballers, dat er een kramp in schiet op het veld en dat ze dan meteen door een andere speler, desnoods van de tegenpartij, worden geholpen. Dat is natuurlijk wat anders, maar toch ook zo plotseling. Ik weet dat een vriendin van mij het had (en zij heeft geen overgangsklachten verder) maar ik kan me niet meer herinneren waar dat precies door kwam. Zij is toen via de ontspanningsfysio bij body balance en yoga terecht gekomen. Maar goed, met al dat dansen kan ik me niet voorstellen dat jij erg gespannen bent.

Als ik je er zo over hoor, wil ik ook wel weer eens. Ik heb tot mijn 13e op volksdansen gezeten, maar daarna won de gene voor zo'n antroposofische hobby het van de wil om verder te gaan. Ik durf tegenwoordig niet eens in een kroeg of op een feestje te dansen! Misschien kunnen we date als volgende dat doen!

Ik ga zo lekker slapen en dan morgen wat aan de was doen en lekker een boek lezen op de bank. Ik heb god's gym bijna uit en ga dan in een boek beginnen met een heel kleurrijke kaft (bij de bieb geleend. Had geen geduld meer )

Slaap lekker allemaal en anders een goeie morgen!
Luonto: vaak is magnesiumtekort een oorzaak van kramp (Bo zei het ook al). Van Kaliumtekort weet ik niet.

Heb het ook een poos gehad, ook zo erg dat ik niet durfde te gaan slapen en heb toen dagelijks magnesium geslikt (van die bruistabletten, gewoon te koop bij het Kruidvat). Ik was er met een paar dagen vanaf!

Misschien het proberen waard....

Dikke voor alle lieve meiden hier!

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Bo, wat een goed nieuws dat de markers gedaald zijn!

Super!

Zoeb, hoe is het met je vingers? Heb je nog pijn ook?

Netje, lieverd, ik vind het zo goed dat je meeschrijft en vertelt over hoe je je voelt.

Held!

Hier is het saai, qua weer vooral, bwûh, wat een ellendige maanden zijn dat toch, januari en februari, weerwise.

Wél hebben we een camping(kje) geboekt voor de zomer. Een boerencamping, met maar 15 plekken.

Bén benieuwd!
Goedemorgen!

Wat een geweldig nieuws dat de markers eindelijk de goede kant op gaan! Wat een schokkend nieuws van je vriend Noel. Ik kan me voorstellen dat het voor Ro moeilijk is hiermee om te gaan. Ik vind het erg knap van jou dat je dit zo empathisch kunt bekijken. Dat zegt heel veel over wat een wijs en mooi mens jij bent.

Netje, wat klink jij sterk. Ik kan me niet voorstellen wat jij moet doormaken.
Ga in therapie!
goedemorgen dames

ik was gisteren erg druk. Heb een leuk schilderij gekocht. Een rib uit mijn lijf maar ik ben heel erg blij. 's middags nog bij vrienden gegeten en toen lekker film gekeken met zijn tweetjes.

Vandaag naar Borrie want de mannen gaan morgenochtend op een onmenselijke tijd vissen

Bo, mocht ik je niet meer spreken voor morgen. Veel stekte 's ochtends
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Goedemorgen!

Ik ga de bruistabletten proberen! Bedankt voor de tips!

Ing dat lijkt me erg leuk.

Er is af en toe een bal in a, maar ik moet eerlijk zeggen dat u leuker is. Vaak zit er voor een bal een korte initiatie waarbij je de basisdansen kort leert.

Veel plezier bij de film vanavond.

Netje! ik hoop dat je ook veel steun vind bij je directe omgeving.

Hebben jullie verder nog speciale plannen vandaag?

Leo die boerencamping klinkt echt leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven